Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #1 Del Skrevet 2. juni 2004 Hei. Jeg og veninnnen min har parret kaninene våre. Hennes kanin er en vedder (ikke dverg) og min er hermelin. Men vi er litt usikkre på om de klart å gjøre det på "ordentlig" de er jo ganske forskjellige i størrelsen... Har noen noen erfaringer med sånt? For teoretisk sett så kan men vel parre de på tvers av rasene. Hunkaninen har begynt å bygge rede, men jeg synes ikke den er blitt noe tykkere. Har kaniner lett for å få innbilt svangerskap??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 2. juni 2004 #2 Del Skrevet 2. juni 2004 Er det sånn at hermelinen er jenta her? Sånn umiddelbart syns jeg nesten det høres ut som dyrplageri å parre en bitteliten jente med en veldig stor gutt. Men når jeg tenker meg om vil vel størrelsen på ungene tilpasses jenta før de blir født, som hos oss mennesker. Om det i det hele tatt blir noe av det da. Hunnkaniner har veldig sterk kjønnsdrift, og begynner ofte med redebygging. En av kaninjentene jeg hadde gjorde det innimellom. Hun hadde kattedør, og gikk inn og ut av huset som hun ville. Ofte kunne hun lage nydelige mosebekledde reir i buret, fóret med hår som hun nappet fra brystet. Fikk vondt av henne da. :-( Kaniner behøver altså ikke være drektig for å lage reir... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #3 Del Skrevet 2. juni 2004 Nei, nei det er hermelinen som (kanskje) skal bli pappa... Vi er jo ikke helt dumme heller da... Så jeg lurer på om kanskje bare det er det at barna er bitte små??? Slik at hun ikke har lagt på seg noe særlig. Det ser ut som om hun har begynt å få "melk" i pattene også. Gjør de det og om de er innbilt gravide eller?? Håper så veldig på små rare kaninbebiser!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 2. juni 2004 #4 Del Skrevet 2. juni 2004 Nei, nei det er hermelinen som (kanskje) skal bli pappa... Vi er jo ikke helt dumme heller da... Så jeg lurer på om kanskje bare det er det at barna er bitte små??? Slik at hun ikke har lagt på seg noe særlig. Det ser ut som om hun har begynt å få "melk" i pattene også. Gjør de det og om de er innbilt gravide eller?? Håper så veldig på små rare kaninbebiser!!! *Ser for meg kåt liten hermelin hompe på svær wedderjente* Tror ikke hun hadde hatt melk i pattene dersom hun ikke var drektig. Når hun også har begynt å lage rede kan det tyde på nært forestående fødsel ja. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 2. juni 2004 #5 Del Skrevet 2. juni 2004 Den gangen jeg hadde kaniner ble det noen unger utav det(uplanlagt). Merket ikke noe særlig forandring på hunnen, annet enn at hun nappet ut pelsen sin og bygde rede. Men plutselig en dag var ungene født. Første gangen ble det bare 2, mens andre gangen ble det 5. Kaninunger er veldig små når de blir født altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blyg Skrevet 4. juni 2004 #6 Del Skrevet 4. juni 2004 Hei. For mange år siden hadde jeg en belgisk kjempe/angora hunn kanin (KJEMPESTOR) og den ble drektig med en liten hermelin herremann. Ungene ble større enn pappan, men mindre enn mamman... litt mellomting... Først fikk hun 3 unger, og vips så skulle hun ha unger igjen, og da fikk hu ELLEVE!!! Det ble litt mange på en gang.. men det gikk fint... Det går nok fin fint med dine kaniner også skal du se... bare pass på at du ikke rører ungene i starten, da moren har lett for å "avvise" ungene hvis de har blitt berørt av andre!! La de få ro og fred de første dagene, så kommer de plutselig sprettende ut av reiret sitt!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 4. juni 2004 #7 Del Skrevet 4. juni 2004 Hun kan godt være drektig selv om hun ikke får den helt store magen også ja. I min "kanintid" ble det en del kull som jeg ikke ante noe om før de lå der. Men de får melk selv om de er innbildt drektige også. Rede pleier de å lage en dag og to før ungene kommer. Det vanligste (iallfall blant mine) var at de ikke plukket pelsen før fødselen var i gang eller noen timer i forkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 6. juni 2004 #8 Del Skrevet 6. juni 2004 Det blir sikert noen morsomme kaniner :blunke: Men pass på at du ikke rører ungene i begynnelsen. Hadde en gang en kanin som drepte alle ungene sine etter at nysgjerrige barn hadde tittet på dem den første dagen :-( Så la dem få fred i begynnelsen! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå