*M* Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Hva funker best for å komme i form, og hvor lenge bør man sykle/gå tur før det har noen virkning?
Gjest 1111 Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 Når du går tur så får du beveget overkroppen også. spesielt hvis du beveger armene i takt med beina. Når du sykler begrenser du muskelgruppene du trener. Hvor lenge? det er inviduelt. men går du i raskt tempo kan du begynne med en halv time hver dag, og du vil merke det!
punkyB Skrevet 2. juni 2004 #3 Skrevet 2. juni 2004 Jeg vil nå påstå man bruker overkroppen mer ved sykling da - spesielt hvis man sykler i litt ulendt terreng. Evnt. så ville jeg bruke staver når går. Løping er ikke noe alternativ ? Jeg hadde villet gjort det du synes er mest gøy - eller du kan jo også gjøre litt av hvert. Hvordan formen blir er jo avhengig av intensiteten .
Letti Skrevet 2. juni 2004 #4 Skrevet 2. juni 2004 Har bare lyst til og fortelle om min svigerinne som har gått seg slank!! Hun veide ca 110 kilo og begynte og gå, smått og ofte. Samtidig som hun la om kostholdet sitt. Nå i dag går hun alt fra en time til tre timer, spørs hva hun har tid til. Hun har gått ned ca 35 kilo og er kjempeslank. Jeg er kjempeimponert. PS! Er ikke løping veldig belastende for knær? Hadde lyst til og begynne og løpe, men de jeg har snakket med fraråder det......
*M* Skrevet 2. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2004 jeg kan ikke løpe, har problemer med menisken!
magolia Skrevet 2. juni 2004 #6 Skrevet 2. juni 2004 Hvis du velger å gå, er et tips å bruke vekter rundt beina. Det hjelper på å få pulsen opp -----> og du forbrenner mer
Gjest Anki Skrevet 2. juni 2004 #7 Skrevet 2. juni 2004 Spørs vel hva du liker best. Selv liker jeg sykling fordi da kommer jeg langt av sted og får sett mye. Tror begge deler gir god kondisjon, viktigst er det vel å begynne i det små og ikke ta ut på timelange turer slik at du blir utslitt og lei før du får kommet skikkelig i gang.
Gjest the imp Skrevet 2. juni 2004 #8 Skrevet 2. juni 2004 Ville i grunnen variert litt jeg, så blir man ikke så lei heller. Dessuten, å sykle kan i begynnelsen gjøre vondt i rompa dersom du ikke har sykkelshorts med polstring. Nå skal vel sykling være bra for dårlige knær så tror nok jeg ville variert litt.
Gjest Poirot Skrevet 3. juni 2004 #10 Skrevet 3. juni 2004 Er en halvtime daglig nok? Min lege siser at en halvtime aktivitet om dagen er nok til å gi utslag. Hun hadde en pasient som syklet 30 min pr dag og gikk ned 30 kg på et år.
punkyB Skrevet 3. juni 2004 #11 Skrevet 3. juni 2004 Er en halvtime daglig nok? Halvtime er jo kanskje litt lite selv om det er bedre enn ingenting. Men jeg hadde heller villet tatt en time 3 ganger i uka. Da variert intensiteten litt - blanding mellom rolig og intervall. Det er for å få kondisjon altså. Men er målet å holde deg slank og frisk men ikke bli veldig sprek så er en halvtime hver dag ok. Men prøv å strekk det lit lenger.
*Shira* Skrevet 3. juni 2004 #12 Skrevet 3. juni 2004 En må vel være i aktivitet i vertfall en halv time for at det skal ha noen virkning. For å komme i form er det jo viktig at du velger den type aktivitet som passer best for deg og som du liker best. Dessuten må du kanskje begynne å gå turer(fort gange) før du legger ut på jogging.
Gjest 1111 Skrevet 3. juni 2004 #13 Skrevet 3. juni 2004 Er en halvtime daglig nok? Ta heller en halvtime dagen enn to-tre lengre treningsøkter i uka.
MiniMjau Skrevet 3. juni 2004 #14 Skrevet 3. juni 2004 Min lege siser at en halvtime aktivitet om dagen er nok til å gi utslag. Hun hadde en pasient som syklet 30 min pr dag og gikk ned 30 kg på et år. Det kommer jo an på hvor tung pasienten var i utgangspunktet. Hvis han veidde 150 kilo, så kan det nok gå ann.
Gjest Poirot Skrevet 3. juni 2004 #15 Skrevet 3. juni 2004 Det kommer jo an på hvor tung pasienten var i utgangspunktet. Hvis han veidde 150 kilo, så kan det nok gå ann. Klart, han var jo ganske overvektig. Like fullt er det ikke uten grunn at man anbefaler folk å gå i trapper, å gå til butikken osv. De små tingene teller mer enn man tror.
MiniMjau Skrevet 3. juni 2004 #16 Skrevet 3. juni 2004 En må vel være i aktivitet i vertfall en halv time for at det skal ha noen virkning. For å komme i form er det jo viktig at du velger den type aktivitet som passer best for deg og som du liker best. Dessuten må du kanskje begynne å gå turer(fort gange) før du legger ut på jogging. Virkning? altså at du går ned i kilo og cm? her er en kalori-kalkulator ihvertfall. http://www.healthyweightforum.org/eng/calo...-calculator.asp Masse bra tips på www.greteroede.no også
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå