Gå til innhold

Studentmamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som kom sent igang med livet. Fremtidsplanen min ser slik ut nå at jeg er ferdig med studier i en alder av 31 år, men planen er ikke å bli mor så sent på grunn av spørsmål om personlig fertilitet. Kanskje noe bør fryses ned.

Er det mulig for noen å studere som nybakt mor, med en far som bor 3 timer unna studiested? Han jobber selv 12 timers dager, 4 dagers uke per idag. Høres umulig ut men det skader vel ikke å høre om noen andre har vært borti noe lignende, og deres erfaring.

I verstefall settes høgskolen på vent. Hvor gamle bør ungene være før man kan begynne? Er det i det hele tatt forsvarlig før de blir voksne med tanke på pendlingen? Au pair er aktuelt (og det gjør vondt å si det).

Anonymous poster hash: 1d982...32a
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Sjekk om studie ditt også kan utføres på nett. Da får du plutselig mer tid :)

Skrevet

Jeg begynte å studere på nytt da barnet mitt var 2 år. Det gik helt fint.

Skrevet

Skal begynne å studere når min datter er 1 år. Skjønner ikke hvorfor det er noe galere enn å begynne i jobb? Det er jo bedre, med mye mer "fri" og fleksible dager.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å studere når min datter er 1 år. Skjønner ikke hvorfor det er noe galere enn å begynne i jobb? Det er jo bedre, med mye mer "fri" og fleksible dager.

Det er sant, men samtidig er det jo slik at jobb ofte kan utsettes, men studiene kan man ikke. Eksamen finner sted til et visst tidspunkt og det er ingen som venter på deg fordi du ikke har hatt tid til å lese pga syke barn osv.

Jeg opplevde å bli forsinket i studiene da jeg fikk barn fordi jeg klarte ikke holde tritt med undervisning (hadde mye praktisk undervisning på datalab) fordi ungene var mye syk.

Anonymous poster hash: ea903...86d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå fant jeg ut at linjen jeg skal gå finnes på høgskolen som er i samme by som hus og mann, da blir det kanskje ikke noe problem allikevel! Det var den avstanden jeg var meget skeptisk over. 3 timer en vei er ikke bare bare.

Anonymous poster hash: 1d982...32a
Skrevet

de er ikke så veldig fleksible lenger. De fleste studier og høyskoler har dessverre obligatorisk oppmøte nå

Skrevet

Ja, men da bør du i størst mulig grad se etter noe som kan gjøres på nett eller som privatist. Høyskolen er vel ikke det mest fleksible her. Heller ikke universitet men start med å se etter fag som du kan trenge senere og som er fleksible når det gjelder oppmøte eller mulighet for nettstudier

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler ikke barn midt i studier, og alene... Det er mulig at man får mer fri enn om man jobber, men så sitter du også med lesing hjemme og hvis du tar et vanskelig studium vil du se at dagen ikke har nok timer.

Et barn krever mye tid, og jeg kan love deg at sykt barn første året i barnehagen er morsomt.

Man kan hvis man vil, men personlig ville jeg ikke gå inn for å sette et barn i en slik situasjon eller meg selv med vilje. :)

Anonymous poster hash: f6102...637
AnonymBruker
Skrevet

Det er sant, men samtidig er det jo slik at jobb ofte kan utsettes, men studiene kan man ikke. Eksamen finner sted til et visst tidspunkt og det er ingen som venter på deg fordi du ikke har hatt tid til å lese pga syke barn osv.

Jeg opplevde å bli forsinket i studiene da jeg fikk barn fordi jeg klarte ikke holde tritt med undervisning (hadde mye praktisk undervisning på datalab) fordi ungene var mye syk.

Anonymous poster hash: ea903...86d

Jeg vet ikke hva slags jobb du har erfaring med, men i min jobb kan jeg ikke bare utsette ting. Vi har tidsfrister og ting som må gjøres innen bestemmte tidspunkt. Om jeg er hjemme med sykt barn en dag så har jeg dobbelt så mye å gjøre når jeg kommer tilbake....

Anonymous poster hash: 585ca...9b6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...