AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Hvordan får dere i dere mest mulig grønnsaker? Er ikke så veldig glad i grønnsaker med har lyst å bli det. Fortell konkret hvordan dere bruker grønnsaker både til middags og andre måltid. Takk for svar Anonymous poster hash: fbcbc...15a
Gjest constance90 Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har erstattet pomfri med gulerøtter skjærer dem opp i lange biter og krydrer. Brokkoli og gulerøtter på pannen er også kanongodt med fisk
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Søtpotetfries er godt og enkelt. Wokker savoykål sammen med wok-blandinger fra fryseren. Lager mine egne wok-sauser (aldri oppskrift - tar det på følelsen der og da) Spiser salater hver dag. Anonymous poster hash: 32943...d6f
Gjest lillelarve Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg lager wok. En blanding av kyllingfilet-biter, grønnsaker, ris/nudler og woksaus. Det er veldig godt, og om du hakker grønnsaker i mindre biter blir det ikke så fælt å spise de Men jeg liker grønnsaker da.
Gjest Lille-pus Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Spiser mange av dem rå jeg. Har alltid med gulerøtter, reddiker, nepe, kålrabi, stangselleri, broccoli- eller blomkålbuketter på jobb.
LittDiva Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Har alltid masse raspede grønnsaker i saus , gryter osv. Lager " Spagetti " av squash med en juliennejern , serverer med tomatsaus med grønnsaker i . Råkost til maten. Supper av blomkål, gulrøtter eller andre grønnsaker. Ovnstekte grønnsaker som tilbehør til det meste. Har kuttede gulrøtter, kålrabi , agurk osv i kjøleskap , grei snacks som er lett tilgjengelig
Belima Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Jeg kjører blomkål, brokkoli og gulrøtter i foodprossor etter de er kokt selvfølgelig, sammen med litt smør og salt. Bruker det i stedet for saus. Til sånn purè kan du bruke de fleste grønnsaker. Å ovnsbake gulrøtter, rotselleri, rødbeter, søtpoteter, poteter, løk og persillerot er også kjempegodt. Du trenger ikke å bruke alle på en gang, men veldig godt er det til både fisk og kjøtt.
Gjest black nailpolish Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Lager en "saus" eller gryterett til å ha ved siden av evt kjøtt, av hakkede tomater (kjøper på boks) som jeg hiver oppi spinat, blomkål, gulrot, linser, kikerter osv i, alt etter hva jeg føler for.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Jeg har en form i ovnen akkurat nå med søtpotet, pastinakk, blomkål, brokkoli, rødløk, squash og gulrot. Litt overkill, men det er rester som må brukes opp. Skviste over litt sitron, et par skvetter olivenolje samt salt, pepper og timian/oregano. Snart skal det spises. Skulle egentlig ha laks eller kylling til, men det ble så mye tilbehør at jeg bare spiser det i stedet. Nå spiser jeg generelt mye grønnsaker, men dette er de måtene jeg lettest spiser mest på (mengde er jo viktig med grønnsaker) Spinat: brukes alltid til pasta, veldig godt med sterke tomatsauser. Aspargesbønner: til kjøttkaker og de fleste fisk- og kjøttretter. Erter: veldig godt til spagetti med bacon. Gulrøtter: ovnsbakte med litt sitron på, ellers bare spiser jeg dem som snacks. Paprika: snacks, salat, som fylt paprika med ris etc. i ovnen, i wok. Spiser alle farger for variasjon, ofte samtidig. Blomkål: gratenger eller suppe. Jordskokk: suppe. Pastinakk: suppe, ovnsbakt eller most. Søtpotet: most sammen med eller i stedet for potet, kald i salat, ovnsbakt enten hel eller i båter/stykker som tilbehør til all fisk og kjøtt, supergodt til kylling. Brokkoli: til ALT, men spesielt godt i wok med teriyakisaus og sesamfrø og gratenger. Squash: god i stekepanne med kikerter, andre grønnsaker og sterk tomatsaus, eventuelt pasta. Anonymous poster hash: 86b83...8c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå