Gå til innhold

"Fettfjerning uten kirurgi": en jungel av tilbud! Effekter..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at noen av dealsidene, spesielt Let's deal har en jungel av ulike tilbud for "kroppsforming/figurforming/ikke-kirurgisk fettfjerning/kavitasjon" etc som alle har det til felles at de skal gjøre deg slank og smekker uten å måtte foreta noe inngrep..

Noe av det virker faktisk litt fristende også, men lurer på om noe av dette har noen effekt over hodet?? noen som har prøvd?

Sjekket letsdeals tilbud i dag og fant følgende tilbud bare i dag:
-fettfjerning uten kirurgi med LipoReducer 3000 hos Cosmo beauty

-bailine, figurforming med strøm/elektroterapi (3 ulike tilbud!)

-"fettfjerning uten kirurgi" i form av Cellulittbehandling med ultralyd og lymfe- og vakuum-massasje hos Hud- og hår-klinikken.

-cellulittbehandling som også kan stramme opp huden Body spa wrap, studio hud

-fit vibe vibrasjonstrening (øke forbrenning, stryke kroppen og redusere cellulitter)-(vet ikke om jeg synes det var spesielt overbevisende å ha Mia Gundersen som reklame, men.)

Ja- det var bare noe.. Og en slik drøss av tilbud er det der hver dag- så, er det noe av dette som funker, og hvordan skal man finne frem til riktig behandling

Anonymous poster hash: 73424...bf7
AnonymBruker
Skrevet

Leste en test i et dameblad en gang, og de fleste med massasje og innpakning virket-en dag eller to.

Konklusjonen var at dersom penkjolen var ørlitegrann for trang, var dette en quick fix en dag eller to før den skulle brukes.

Prøvde en hudbehandling med lymfedrenasje en gang og man så tydelig forskjell på ansiktet, da behandleren tok halve ansiktet først. Men synes også der den oppstrammende effekten ble fort redusert (et par dager)

Anonymous poster hash: ec90e...3d8

Skrevet

Hvorfor ikke heller prøve noe som er helt gratis, trygt, kommer med ekstra bonuser, kan gjøres nesten hvor og når som helst, og som garantert gir resultater?

(Ja, jeg snakker om styrketrening)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke heller prøve noe som er helt gratis, trygt, kommer med ekstra bonuser, kan gjøres nesten hvor og når som helst, og som garantert gir resultater?

(Ja, jeg snakker om styrketrening)

Jeg trener allerede styrke! Og beveger meg en del, så har gått ned snart 5 kg på 2.5 mnd- er snart ved matchvekt. Men jeg har slapp mage etter flere fødsler og selvsagt litt problemområder med cellulitter som mange damer har på lår etc. I tillegg er jeg slik skapt at fettet samler seg på mage mens resten av kroppen begynner å bli ok, så lurer på å spesialbehandle bare ett område. så er bare nysgjerrig, om noe av dette faktisk har noen som helst effekt! :) Kirurgi og tradisjonell fettsuging er helt utelukket.

Fint om bare de som har PRØVD noen av behandlingene svarer heretter. Absolutt alle vet at trening er det beste, så det er egentlig overflødig å komme med slike svar når noen spør om noe helt annet. Det er selvsagt også mange grunner til at folk benytter seg av slike behandlinger generelt- som skader som forhindrer trening etc

Takk til 1. anonym for å ha delt din erfaring! :)

Anonymous poster hash: 38eec...51d

Skrevet

Beklager, det var ikke ment teit :) Kjempebra at du trener og har glede av det!

Jeg synes det hjelper å smøre med kokosolje, og, aå vidt jeg har skjønt så kan det hjelpe littegrann med økt blodtilførsel i fht cellulitter. Så skikkelig massasje, tørrbørsting, og til en viss grad peeling kan hjelpe litt på.

Når det gjelder magefett er det tett linket til stress og kortisol, stressmestring/mindfulness, nok hvile, yoga, det du selv føler gir deg mest ro, kan på sikt være med på å endre de hormonelle signalene. (Og så klart kutte ned på kaffen og andre koffeinholdige ting som går rett på kortisolet!)

AnonymBruker
Skrevet

Om ting virker for fantastisk, så er det om regel det. Du kan like godt åpne vinduet, hive tusenlappene ut igjennom vinduet

Anonymous poster hash: 12881...d97
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om ting virker for fantastisk, så er det om regel det. Du kan like godt åpne vinduet, hive tusenlappene ut igjennom vinduet

Anonymous poster hash: 12881...d97

Jeg gjentar: DET HADDE VÆRT FINT OM BARE MENNESKER SOM FAKTISK HAR PRØVD NOEN AV DE AKTUELLE TILBUDENE KAN SVARE!!! Hva andre måtte tro, mene eller anta er meg revnende likegyldig og totalt irrelevant.

Det samme med tips om trening- det er ikke det jeg spør om!!!Jeg er nysgjerrig og åpen til sinns- jeg lurer på om noen har erfaringer å dele!!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, det var ikke ment teit :) Kjempebra at du trener og har glede av det!

Jeg synes det hjelper å smøre med kokosolje, og, aå vidt jeg har skjønt så kan det hjelpe littegrann med økt blodtilførsel i fht cellulitter. Så skikkelig massasje, tørrbørsting, og til en viss grad peeling kan hjelpe litt på.

Når det gjelder magefett er det tett linket til stress og kortisol, stressmestring/mindfulness, nok hvile, yoga, det du selv føler gir deg mest ro, kan på sikt være med på å endre de hormonelle signalene. (Og så klart kutte ned på kaffen og andre koffeinholdige ting som går rett på kortisolet!)

Takk for svar og tips. Er klar over kortisolets effekt og det er ikke til å stikke under en stol at jeg har vært under mer press med mer stress enn de aller fleste de siste 3 årene, dessverre :( Heldigvis drikker jeg ikke kaffe, og kun grønn te...

AnonymBruker
Skrevet

Dytter

Gjest BabyBlue
Skrevet

Coolsculpting er jo veldig inn for tiden, det skal visstnok fryse og krympe fettcellene. Det tilbys en del plasser, kanskje du kan undersøke om det er noe for deg?

Gjest Gemini7
Skrevet

Hei! Jeg har prøvd Bailine. Jeg kjøpte noen timer i forkant av bryllupet mitt da jeg ville stramme litt opp. Det hadde en viss effekt, men man ble jo oppfordret og "kurset" i sunt kosthold med påfølgende bok om dette så hvorvidt det bare var kosthold eller også effekten av elektro-behandlingen vet jeg ikke. Jeg gikk i alle fall inn mellom 1 og 3 cm på ulike målepunkter på kroppen i løpet av ganske kort tid (5 behandlinger). Følte at det strammet opp litt. Gikk ned 1.7 kg på denne tiden (halvannen uke). Men man slipper mye væske også ved denne typen behandling, ble det meg fortalt, så det hadde nok også litt å si.

Bailine fungerer dog ved å gi elektriske impulser til musklene slik at de strammer seg ved hver impuls. Jeg er imidlertid også nysgjerrig på om noen har testet vakuum-behandlinger/coolsculpting etc som visstnok skal FJERNE fettcellene på ulike måter, for det blir jo noe litt annet....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med Lipo-Laser og det fungerer. Går ned 1-2 cm pr gang.

Anonymous poster hash: 7cb27...7f4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på med Lipo-Laser og det fungerer. Går ned 1-2 cm pr gang.

WOW!! Fortell, fortell!! Hvordan funker det? hvordan er behandlingen? hvor tar du det hen? hvor dyrt er det?

AnonymBruker
Skrevet

WOW!! Fortell, fortell!! Hvordan funker det? hvordan er behandlingen? hvor tar du det hen? hvor dyrt er det?

Tar det hjemme. Kjøpte maskin selv. Å ta det i salong er rådyrt! 10-15 tusen for en pakke på 10 ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Tar det hjemme. Kjøpte maskin selv. Å ta det i salong er rådyrt! 10-15 tusen for en pakke på 10 ganger.

Ok, og hva kostet det å kjøpe seg en slik maskin selv da..? Hvor ofte tar du dette? Holder effekten seg? Eller er det slik at når du har brukt den noen uker og gått inn de cm du vil så er maskinen overflødig fordi da er fettet permanent borte.? Hvordan virker den egentlig? "Smelter" den bort fettet vha laser? Er det vondt, kreves det mye å gjøre det på seg selv? Hvor mye har du gått inn? Merker du det på kiloene også? SOm du skjønner er det mYE jeg lurer på rundt dette så det hadde vært helt fabelaktig om du kunne fortalt litt mer utfyllende om din erfaring her... :) TS

• 1 måned senere...
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Lipo Reducer fra Cosmo Beauty, kjøpt via Letsdeal. SÅ dum er det altså mulig å være! Jeg skammer meg!

Tok fem behandlinger og fulgte rådene jeg fikk til punkt og prikke! Null effekt!

Jeg lå på en benk og behandlerne kjørte apparatet ganske hardt over det området jeg ville minke, mens de desperat forsøkte å forklare at fettcellene ville sprekke og tømme seg, fettet kom aldri tilbake, men at det kunne ta litt tid før kroppen forsto behandlingen! Det skulle liksom forklare hvorfor mitt fett nektet å slippe taket.

Det hører med til historien at da jeg i etterkant klagde på behandlingen, lot Cosmo være å svare! Flere purringen, den siste rekommandert, ble totalt neglisjert helt til jeg ringte til et nummer som skulle tilhøre eier av Cosmo og kom til daglig leder. Den dama var så uprofesjonell som det er mulig å bli, så enden på visa ble at jeg ga opp å få pengene tilbake. Jeg ble lovet gavekort, men fikk ikke det heller!

Jeg advarer alle mot å tro på slike metoder! Går du til Forbrukerrådet får du svar at de ikke behandler slike klager fordi det ikke dreier seg om ting! Som forbruker opplever jeg at jeg er maktesløs.

Takk til TS som tok opp spørsmålet!

Anonymous poster hash: 13449...51c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjentar: DET HADDE VÆRT FINT OM BARE MENNESKER SOM FAKTISK HAR PRØVD NOEN AV DE AKTUELLE TILBUDENE KAN SVARE!!! Hva andre måtte tro, mene eller anta er meg revnende likegyldig og totalt irrelevant.

Det samme med tips om trening- det er ikke det jeg spør om!!!Jeg er nysgjerrig og åpen til sinns- jeg lurer på om noen har erfaringer å dele!!!

Jeg tror du forveksler "åpen til sinns" med "dum og naiv". Beklager, men sånn er det. Mange mennesker ønsker å svindle andre med å tilby "behandlinger" som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. Å støtte disse er bare ren idioti. Gjør deg litt kjent med hvordan kroppen faktisk fungerer, så skjønner du dette du også.

Anonymous poster hash: 09a97...6b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd Lipo Reducer fra Cosmo Beauty, kjøpt via Letsdeal. SÅ dum er det altså mulig å være! Jeg skammer meg!

Tok fem behandlinger og fulgte rådene jeg fikk til punkt og prikke! Null effekt!

Jeg lå på en benk og behandlerne kjørte apparatet ganske hardt over det området jeg ville minke, mens de desperat forsøkte å forklare at fettcellene ville sprekke og tømme seg, fettet kom aldri tilbake, men at det kunne ta litt tid før kroppen forsto behandlingen! Det skulle liksom forklare hvorfor mitt fett nektet å slippe taket.

Det hører med til historien at da jeg i etterkant klagde på behandlingen, lot Cosmo være å svare! Flere purringen, den siste rekommandert, ble totalt neglisjert helt til jeg ringte til et nummer som skulle tilhøre eier av Cosmo og kom til daglig leder. Den dama var så uprofesjonell som det er mulig å bli, så enden på visa ble at jeg ga opp å få pengene tilbake. Jeg ble lovet gavekort, men fikk ikke det heller!

Jeg advarer alle mot å tro på slike metoder! Går du til Forbrukerrådet får du svar at de ikke behandler slike klager fordi det ikke dreier seg om ting! Som forbruker opplever jeg at jeg er maktesløs.

Takk til TS som tok opp spørsmålet!

Takk for at du delte erfaringen din!! og til siste surmagede kommentator..: er det dumt, naivt og idiotisk å tro på alle slags "elektroniske" behandlinger av kroppen da? Er jo en lengre opp i tråden som gikk inn mellom 1og 3 cm på ulike steder på kroppen og ned 1.7 kg på kun 5 behandlinger med bailine., er det dumskap å tro på det også? Jeg er like nysgjerrig på andres erfaring med dette, jeg, samme hvor høyt enkelte roper om at det er idioti!!

Jeg skjønner jo at det finnes humbug i denne bransjen, det er nettopp derfor jeg spør om andres erfaring med ulike remedier!!

AnonymBruker
Skrevet

Rart hvordan enkelte bedrevitere setter nesa i sky og hoverer over andre! Det har skjedd mye på kroppsfronten de siste årene, så at det kan dukke opp nye behandlingsmetoder for både det ene og det andre, er vel mer enn trolig?

Reklame som ikke holder mål er vel ulovlig, så vidt jeg vet, men hva kan man gjøre med slike "møkkabedrifter" som Cosmo Beauty bortsett fra å gå til sak eller fortelle om det på slike fora som dette?

For meg er det viktig å advare andre slik at de ikke blir lurt, så får de hovne bleiene som kan alt og vet alt om kropp osv fortsette å pumpe jern og spise sunt så mye de vil.

AnonymBruker
Skrevet

Har også prøvd Bailine og noe som het Kestos muskelstimulator (noe av det samme). begge deler ga fantastisk bra effekt som varte.

Jeg tok 10 behandlinger innen Bailine, og gikk ned 4-5 kg og ble merkbart strammere over hele kroppen. Valgte å ha fokus på mage, rumpe og lår og jeg gikk ned 1-2 størrelser i klær. Og ja, som sagt, effekten varte. Og selvsagt gjorde den jo det, musklene mine var jo blitt betraktelig strammere! Anbefales! (så får dem med sureoppstøt her inne og null tro på effekten av slikt, la være å kommentere her, for tro meg, det er MYE som faktisk funker også, men det kan være smart å ha litt kritisk sans...)

Anonymous poster hash: 31904...8b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...