Gå til innhold

Videreutdanning og graviditet. Hjelp!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!¨

Jeg er en kvinne på snart 30 som nettopp har kommet inn på ett års viderutdanninng fulltid. Oppstarten er til høsten.
Nå har det seg slik at jeg og min mann (som er i full jobb) har veldig lyst på barn. Har lest mye angående graviditet og studier, men det er for det meste mht bachelor og masterstudier.
Hva skjer om jeg skulle ha termin på slutten av studet mht støtte? Siden det ikke er et treåring studie, kan jeg heller ikke permitere meg ett år. Får jeg feks tatt opp igjen eksamen og det jeg mangler om jeg skulle ha termin en mnd eller to før studieslutt?
Mvh Oslokvinne

Anonymous poster hash: 640dc...d12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal studere i ett år. Ett.

Vent til etterpå.

Anonymous poster hash: f871c...f9e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

noen andre?

Anonymous poster hash: 640dc...d12
AnonymBruker
Skrevet

Ettersom det er fulltid regner jeg med at du ikke skal jobbe ved siden av, dvs har du termin på slutten av studiet vil du ikke få foreldrepenger. Du vil få engangsstønad noe som ikke akkurat er masse penger. Og ettersom du kun går et årsstudium er det heller ikke noe å hente fra lånekassa (her må evt andre korrigere meg, men tror du må melde deg opp til et nytt år med studier for å få fullt foreldrestipend). En mulighet er jo at far tar hele fellesperioden med permisjon og at du går ut i jobb.

Og normalt vil du kunne utsette eksamen (legeerklæring), men dette må du sjekke med det aktuelle studiestedet. Vet ikke om det er obligatoriske øvinger, praksis ol som kan lage krøll evt om det er planlagt endring i studieløpet.

Det optimale er vel å enten gjøre seg ferdig med skole før dere prøver evt utsette videreutdanningen, dvs bli gravid og start heller på skole når ungen er 6-12 mnd. Men ingenting er umulig, tjener mannen godt nok til å ta mye av det økonomiske i perioder?

Anonymous poster hash: 6fc69...889

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...