Gå til innhold

Graviditetstest som gir resultat før IKM?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det noen som vet om man hvilke tester man kan benytte før IKM-dagen?

Vil gjerne teste idag, orker ikke vente til uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det ikke en NewGeneration eller noe som skal være veldig følsom? Men uansett så er det mange som produserer hcg sent og kanskje ikke får utslag på IKM en gang, og jo tidligere man tester jo mer usikkert vil jeg tro. En negativ test et par dager før IKM behøver abbsolutt ikke bety at du ikke er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du kan spare mye tankearbeid på å vente med å teste, vil absolutt anbefale det! Hvis du tester før IKM skjer ett av to:

1) Du får negativt svar, og tenker at "Men det er jo så tidlig, jeg kan jo være gravid likevel, jeg må teste igjen om et par dager" osv. Altså har du ikke noe igjen for å ha testet.

2) Du får positivt svar, og er altså 'gravid'. Men det er dessverre ikke usannsynlig at graviditeten ender i det du ellers ville tenkt på som en litt forsinket mens. Med positiv gravitest vil jeg tro at denne kjempetidlige spontanaborten vil føles mer traumatisk (selv om du kanskje klarer å glede deg over at du i hvert fall vet at du har eggløsning, og at du og mannen kan få barn osv.)

Det er dessverre sånn at man nesten aldri kan vite noe sikkert før IKM. Og når du tenker på at dette er noe du kanskje skal gjennom flere ganger før du til slutt blir gravid (for det blir de fleste), virker det lurt å spare energi, penger og bekymring. Kommer mensen, slipper du å teste, og så skal du se at du en dag tenker at 'hmm... skulle jeg ikke ha fått mensen for et par dager siden?' og så tester du, og se: Positivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...