Gå til innhold

Er man feit om man bruker 31 i bukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer veldig ann på modellen, men generelt vil jeg tro at en 31 er et punkt mellom M og L. Klær varierer fra butikk til butikk.

Ingen vet hvordan du ser ut TS, så ingen kan svare deg på om du er feit.

Veldig enig.

Modellen har utrolig mye å si, samt høyde.

Skrevet

Tommer og damestørrelse er ikke samme skala. Her er det snakk om tommer. Det kan være forvirrende når det er samme tall, men damestørrelsene er bare i partall (34, 36, 38/40, 42, 44 osv), det hjelper litt. En annen ting er som mange nevner at det er stor forskjell fra merke til merke; jeg bruker størrelser bare for å finne det eksemplaret jeg skal ha av en bestemt modell.

Ahaa, da så. Da må jeg ha misforstått :)

AnonymBruker
Skrevet

Om man er fet når man bruker str 31? Da må jeg jo være klar for fedmeoperasjon, da jeg bruker 38. Og jeg ser ikke på meg selv som fet, da jeg passer medium i gensere osv. Er nesten 180 høy og veier 72 kg.

Nei, om man skal se på str på klær om man er fet eller ikke, det blir jo helt feil. Jeg må av og til bruke større str for at jeg har lange ben og lange armer, jeg er ikke fet av den grunn ;)

31" er jeansstørrelse, som tilsvarer en stor M eller en størrelse 42 i følge H&M sin størrelsesguide.

Anonymous poster hash: f5792...976

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Hm, følte ikke dette var oppklarende. Hva blir 26 / 27 her?

For kan jo ikke sammenlignes med XS - L, når tallene går fra hele 25 og helt til 32?

Anonymous poster hash: cfde8...8c9

Du er en Small.

Jeg fikset oversikten da jeg så hvordan den ble seende ut når innlegget kom opp.

- den var helt fin før jeg trykket 'post' :fnise:

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Jeg er akkurat overvektig i følge bmi og har stor rumpe, jeg bruker 31 tommer. Så man er ikke direkte slank da, vil jeg si. Bruker 42 eller L i slike damestr.

Endret av Jørild
Skrevet

31" er jeansstørrelse, som tilsvarer en stor M eller en størrelse 42 i følge H&M sin størrelsesguide.

Anonymous poster hash: f5792...976

Takk, da skjønner jeg litt mer :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 174 høy, veier 68kg og bruker 32/34. Er vel feilt i følge kg. Men normalvektig ellers.

Anonymous poster hash: 555a7...1e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg vil si 31 er en str. Large

Bruker selv 30 og anser meg selv som str. Large som bikker mot Medium.

28/29 tenker jeg er Medium

27/26 Small

25/24 X small

Anonymous poster hash: d469d...5a4
Skrevet

25" livvidde er nå aldeles ikke medium noe sted, det er en internasjonal XS.

Jeg har brukt 23, og da var skjørtstørrelsen min aldeles ikke xs, mer en stor small. :-)

Størrelser på bukser virker som de varierer helt utrolig. Hadde 28 i en sykdomsperiode og da hadde jeg alt for høy fettprosent..

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg har brukt 23, og da var skjørtstørrelsen min aldeles ikke xs, mer en stor small. :-)

Størrelser på bukser virker som de varierer helt utrolig. Hadde 28 i en sykdomsperiode og da hadde jeg alt for høy fettprosent..

Du må måle. Ikke måle buksen eller skjørtene, men deg selv.

Siden modellene varier i så utrolig i snitt og fasong så er det dine mål du må bruke.

Merk også at enhver seriøs størrelsestabell også klart oppgir at størrelsene er indikative, men at det er designerens snitt, plaggets fasong og eventuell vanity sizing som avgjør.

Seriøste butikker viser plagget på en modell, oppgir modellens størrelse, hva modellen normalt bruker og hvilken størrelse hun/han har på seg når dette plagget vises... og så oppgir de målene på nøyaktig den størrelsen modellen har på.

Da kan du selv se, sammenlikne med størrelsestabellene, og velge riktig størrelse utifra all informasjon som er oppgitt.

Uten slik informasjon ville jeg nok ikke kunnet kjøpe nær sagt alle mine skjørt fra butikken lokalisert utenfor Norge.

Geografiske variasjoner er også uhyre viktig. En Fransk størrelse 38 er en Tysk/Dansk 36, en Italiensk str. 38 er en Dansk/Tysk 32.

Jeg har ingen formening om hvor du kjøpte skjørtet ditt, eller hvilket merke det var eller hvor det var laget, men 24-25" livvidde er og blir en internasjonal XSmall, samme hvilke erfaringer vi har fra et og annet plagg.

Så enkelt og så vanskelig er det.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Skrevet

Jeg bruker/brukte str 34! Samtidig som jeg bruke L i de aller fleste butikker!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker/brukte str 34! Samtidig som jeg bruke L i de aller fleste butikker!

Jeg er passe slank når jeg kan bruke 32. Nå får jeg ikke plass i 34, men er likevel bare på grensa til overvektig.

Anonymous poster hash: c101f...55e

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Jeg er høy og slank. (Over 180) Bruker 34 i livet, og ellers bruker jeg L. Muligens XL hvis det er små størrelser.

Kommer veldig an på hvor høy man, hvordan man er bygget og ikke minst størrelsene i butikken.

Størrelser er ikke det man skal se på, for å vite om man er overvektig eller ei.

Skrevet

Jeg bruker 30-32 i jeans (avhengig av modell), 40-42 i damestørrelse og stort sett passer Medium i unisex perfekt.

Ser ut som 30 er det støreste man får i butikker som selger "fjortis"-jeans (dvs de overprisede av riktig merke), men som regel har disse helt feil fasong for en gjennomsnittlig voksen kvinnekropp uansett. Jeg måtte sikkert ha str 38 i slike for at de skulle passe et og annet sted. Det har veldig mye å si på modellen.

Skrevet

nei, men er ikke nødvendigvis feit om man bruker str 31 i jeans. venninnen min bruker str 30 og hun er ikke på grensen til litt overvektig en gang. hun er høy, har en helt normal slank kropp og bruker str M.

Gjest Tigress
Skrevet

Det kjem jo an på kroppsfasong, men eg synest 31" verkar svært til ei dame på 164cm. Eg har sjølvsagt berre meg sjølv å samanlikne med, så eg er truleg heilt på jordet...

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ta meg selv som eksempel.Jeg er 187cm høy.Altså mye høyere enn gjennomsnittskvinnen,og var i tillegg syltynn da jeg var yngre.Kanskje 60kg eller noe,men selv da jeg var så tynn så brukte jeg størrelse L og aldri mindre enn M. Brukte 32 i bukser.

Jeg har brede hofter,så for min del er det umulig å komme seg inn i noe mindre uansett hvor tynn jeg er.

Høyde,vekt osv har mye å si,så fokuser heller på andre enn at størrelsen på klærne.Det er bare en størrelse,og sier ingenting om deg og din kropp.

Anonymous poster hash: 330a7...cd3
AnonymBruker
Skrevet

TS her!

Jeg brukte buksen igår tror jeg og den var nok litt for stor. Jeg måtte dra den opp hele tiden, og det er mye rynker når jeg bruker den.

Tror jeg kunne brukt mindre ja ^^

Anonymous poster hash: 03c84...be4

AnonymBruker
Skrevet

Er dette de størrelsene de bruker på buksene på BikBok??

Anonymous poster hash: 144a4...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...