Gå til innhold

Er man feit om man bruker 31 i bukser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

25" livvidde er nå aldeles ikke medium noe sted, det er en internasjonal XS.

Ja, det tenker jeg også, jeg bruker str. 25 og jeg er tynn! Er cirka 163-163 cm høy og veier 45 kg! Jeg er hvertfall ikke medium size og "litt fett."

Anonymous poster hash: 90533...4d5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 31 i livet, og 34 i lengde, og er ikke feit.

For øvrig ler jeg av de som bare MÅ påpeke hvor sinnsykt tynne de er. Spørsmålet var ikke om 25 er normalt, men om 31 er stort.

*se på meeeeg, se på meeeeeg, jeg bruker tjuefeeeeeeeeem*

Gahh, det driter vi faktisk i!

Anonymous poster hash: cbbe6...869

Jeg er selv ganske tynn og bruker str. 25 i bukser, men jeg mener absolutt ikke at str. 25 er "normalt" da jeg vet at en må være ganske tynn for å passe i den størrelsen. Mener også at 31 absolutt ikke er er stort.

Anonymous poster hash: 90533...4d5

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt an på høyde og ikke minst kroppsfasong!

Har man smalt liv og timeglassfigur er størrelse 30-31 kjempepent. Har man derimot tendens til at fettet legger seg på magen vil man som regel se stor ut dersom man behøver 31 i bukser.

Jeg er litt rettere i fasongen, og behøver str 26 selv om jeg er over 170. Drømmefasongen hadde vært str 30, og like smalt liv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160, og på slankern. Jeg brukte 31 i bukser da jeg veide 77.

(nå veier jeg 64, men står bare M i buksene mine, så vet ikke hva det tilsvarer)

Anonymous poster hash: 79ecb...f8a
AnonymBruker
Skrevet

Har man smalt liv og timeglassfigur er størrelse 30-31 kjempepent. Har man derimot tendens til at fettet legger seg på magen vil man som regel se stor ut dersom man behøver 31 i bukser.

Jeg er litt rettere i fasongen, og behøver str 26 selv om jeg er over 170. Drømmefasongen hadde vært str 30, og like smalt liv.

Dette :Nikke: Dette er drømmefasongen til mange, og kanskje den fasongen som er vanskeligst å oppnå. De fleste med slik kropp er rett og slett "født sånn" - med gode gener.

Anonymous poster hash: 953f7...72b

Skrevet

Heller vel mot en Large? Selv bruker jeg 28/29, og det tilsvarer som regel 38/40 i bukser..

Men nei, tror ikke man er direkte feit om man bruker 31 :P Har brukt 30 selv, men da veide jeg 75 kg, med en høyde på 168 :) (Overvektig ifølge bmien)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

http://www.asos.com/women/jeans-trousers-and-leggings-size-guide/?szgid=5

31 tilsvarer UK størrelse 14, eller stort sett norsk 42. Noe jeg vil betegne som L stort sett?

Lignende tall har jeg sett på de fleste størrlsesguider.

Det står her at buksestørrelsen jeg bruker tilsvarer en europeisk 38. Men 38 er altfor stort for meg, jeg bruker alltid 36. Så er kanskje ikkje kjempenøyaktig dette.

Anonymous poster hash: 907de...51c

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 161 høy, på slankern, akkurat nå veier jeg 66 kilo... og har en gammel olabukse i str 31 tommer, som jeg håper å kunne bruke om to-tre uker. Jeg føler selv at jeg er bare lubben når jeg kan bruke den; nå er jeg litt tjukk. :P

Skrevet

Jeg bruker jo vanligvis small!(Men på denne buksen var det tall istedenfor bokstav) Klær er så rart :P

Ts

Anonymous poster hash: 03c84...be4

Om du vanligvis bruker small så er det nok ingen fare for at du er feit :)

Uansett veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt når man bare vet buksestørrelsen din.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, ser folk virkelig på klesstørrelsen for å avgjøre om noen er overvektige? Det blir som å spørre om jeg er tjukk hvis jeg veier 65 kg. Umulig å svare på uten å se den aktuelle kroppen eller få alle andre mål.

Jeg har et par bukser i barnestørrelse (164), noen topper i XXS og en relativt trang T-skjorte i L. Samt en haug med andre klær som er merket med alskens varierende størrelser. Lykke til med å avgjøre om jeg er tynn eller tjukk ut fra størrelsen på ett enkelt klesplagg :rolleyes:

Anonymous poster hash: cb92a...3e3
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Om man er fet når man bruker str 31? Da må jeg jo være klar for fedmeoperasjon, da jeg bruker 38. Og jeg ser ikke på meg selv som fet, da jeg passer medium i gensere osv. Er nesten 180 høy og veier 72 kg.

Nei, om man skal se på str på klær om man er fet eller ikke, det blir jo helt feil. Jeg må av og til bruke større str for at jeg har lange ben og lange armer, jeg er ikke fet av den grunn ;)

Endret av Libertas
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 176 cm og bruker 26 / 27 i bukse strl. Er det en medium?

Anonymous poster hash: cfde8...8c9
Skrevet

Jeg er 161 høy, på slankern, akkurat nå veier jeg 66 kilo... og har en gammel olabukse i str 31 tommer, som jeg håper å kunne bruke om to-tre uker. Jeg føler selv at jeg er bare lubben når jeg kan bruke den; nå er jeg litt tjukk. :P

Da er vi samme størrelse, Pringle :)

Nei, vi er ikke feite, vi er bare vakre!

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

Jeg er medium size med litt fett og bruker 25. Brukte 30 for to år siden, og var litt lubben kan man si.

Da må du være kortvokst i så tilfelle.

Jeg bruker 27 i vidde og 34 i lengde, har en BMI på 19 med small i størrelser ellers.

31 for noen pluss minus min lengde blir altså Medium - altså helt normalvektig.

At man derimot kan ha et forvrengt syn på kropp - det er noe annet. Rent helsemessig er TS helt normalvektig og har ingen grunn til å "passe linjene".

• Liker 3
Annonse
Gjest åffårno
Skrevet

Fra en voksen til en annen så vet jeg ikke hvor lurt og heldig det er å fremme såpass spesifikke holdninger til hva som er "godt nok" og ikke i kroppsfasonger på et åpent forum.

Tenåringer her inne kaster opp og trener seg nærmest til døde for å oppnå "drømmefasongen" - så her tenker jeg at det er lov å tenke seg om når man faktisk vet hvor mange unge jenter som opplever at de aldri blir bra nok.

Man er ikke stor om man bruker 31 i bukser, med mindre man er kortvokst(type dverg). Enkelt og greit.

Stor = noe man sier om sykelig overvektige og folk med helseproblemer grunnet overvekt.

Utover det er "drømmefasong" noe vi alvorlig talt burde slutte å snakke om.

• Liker 7
Skrevet

Om man er fet når man bruker str 31? Da må jeg jo være klar for fedmeoperasjon, da jeg bruker 38. Og jeg ser ikke på meg selv som fet, da jeg passer medium i gensere osv. Er nesten 180 høy og veier 72 kg.

Nei, om man skal se på str på klær om man er fet eller ikke, det blir jo helt feil. Jeg må av og til bruke større str for at jeg har lange ben og lange armer, jeg er ikke fet av den grunn ;)

Tommer og damestørrelse er ikke samme skala. Her er det snakk om tommer. Det kan være forvirrende når det er samme tall, men damestørrelsene er bare i partall (34, 36, 38/40, 42, 44 osv), det hjelper litt. En annen ting er som mange nevner at det er stor forskjell fra merke til merke; jeg bruker størrelser bare for å finne det eksemplaret jeg skal ha av en bestemt modell.

• Liker 5
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Jeg er 176 cm og bruker 26 / 27 i bukse strl. Er det en medium?

Her er en liten oversikt:

Internasjonal str. Tommer

XXS 22

XXS 23

XS 24

XS 25

S 26

S 27

M 28

M 29

L 30

L 31

XL 32

XL 33

XXL 34

XXL 35

XXXL 36

Merk at dette er tabellen som benyttes i italia, hvor en dansk/tysk str. 44 er betegnet som XXXL (itl. str. 50)

Edit: Og den tabellen ble bare kaos når den gikk til visning ja...

Skrievet det inn som erstatning for tabellen.

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Her er en liten oversikt:

JEANS

SIZE XS S M L WAIST 25 26 27 28 29 30 31 32 UK 8 10 12 14 US 4 6 8 10 IT 40 42 44 46 FR 36 38 40 42 DAN 34 36 38 40 JAP 7 9 11 13 AUS 8 10 12 14 KOREA 44 55 66 77 CHINA 165/86 170/88 175/90 180/92

Hm, følte ikke dette var oppklarende. Hva blir 26 / 27 her?

For kan jo ikke sammenlignes med XS - L, når tallene går fra hele 25 og helt til 32?

Skrevet

Fra en voksen til en annen så vet jeg ikke hvor lurt og heldig det er å fremme såpass spesifikke holdninger til hva som er "godt nok" og ikke i kroppsfasonger på et åpent forum.

Tenåringer her inne kaster opp og trener seg nærmest til døde for å oppnå "drømmefasongen" - så her tenker jeg at det er lov å tenke seg om når man faktisk vet hvor mange unge jenter som opplever at de aldri blir bra nok.

Man er ikke stor om man bruker 31 i bukser, med mindre man er kortvokst(type dverg). Enkelt og greit.

Stor = noe man sier om sykelig overvektige og folk med helseproblemer grunnet overvekt.

Utover det er "drømmefasong" noe vi alvorlig talt burde slutte å snakke om.

Enig i at man skal være forsiktig, glemmer innimellom at det er mange vekt/kroppsfikserte tenåringer som leser her inne.

Men synes likevel ikke jeg fremmer veldig spesifikke holdninger. Hovedpoenget mitt var jo at str 31 verken betyr at man er stor eller liten, fordi det kommer an på høyde og kroppsfasong.

Et annet poeng jeg glemte er at 31 tommer ikke nødvendigvis er 31 tommer. Jeg har bukser med 24 tommer i livet, og bukser med 31 tommer i livet. Har blant annet en Acnebukse i 24 og en annen i 29, så det kommer også an på modellen, om det er stretch, hvor høye i livet de er og mye annet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...