Gå til innhold

Hvor er den greske og tyrkiske yoghurten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det siste året hat jeg spist Gresk youghurt hver dag, som jeg har blandet med honning, og noen ganger litt kakaopulver.

For et par uker siden, bestemte jeg meg for å begynne på igjen, med det samme kostholdet jeg hadde tidligere, og gikk for å kjøpe inn maten jeg har pleid å spise, men så finner jeg plutselig verken Gresk eller Tyrkisk yoghurt i noen av butikkene mer... Isteden ser jeg flere, og nye utgaver av den elendige, usunne godteriyoghurten til Tine, og den naturelle varianten dems har et næringsinnhold som er elendig i forhold til min målsetting når det kommer til trening.

Hvor er den greske kilobøtta med fet yoghurt blitt av? Er det enda et sleipt og bedritent tiltak fra Tine, som har ført til at den er borte? Er det noe som har skjedd med produksjonen, som gjør at det er en periode nå, hvor det ikke er enkelt å få tak i den? Har jeg bare hatt uflaks, og alle butikkene jeg har vært, har plutselig vært utsolgt over alt?

Jeg mistenker at det er Tine som har vært ute med monopolpisset sitt igjen. Det er jo et forferdelig sleipt selskap, som ikke håndterer konkurranse på noe som helst nivå, i tillegg til at de går aktivt inn for å lure forbrukerne sine til tider. Skjønner ikke at de har lov å holde på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser fortsatt gresk og tyrkisk yoghurt på alle matbutikkene jeg handler på :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke sett naturell gresk yoghurt fra Tine - de har dog sine varianter med "gresk yoghurt" tilsatt syltetøy og aspartam. Men Lindahls og andre sine bøtter med tyrkisk, gresk og russisk yoghurt får du på MENY og i "innvandrerbutikker", de finnes ikke hos KIWI og REMA (ikke i de butikkene jeg vanker iallfall).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke sett naturell gresk yoghurt fra Tine - de har dog sine varianter med "gresk yoghurt" tilsatt syltetøy og aspartam. Men Lindahls og andre sine bøtter med tyrkisk, gresk og russisk yoghurt får du på MENY og i "innvandrerbutikker", de finnes ikke hos KIWI og REMA (ikke i de butikkene jeg vanker iallfall).

Jo de er på mine Kiwier og Remaer i hvertfall.

Vil tro at etterspørselen har blitt mye større det siste året, så de kanskje rett og slett har gått tom?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte det på Rimi her, for en stund siden, men så forsvant det, og den er ikke å finne på den andre Rimien her, Rema 1000, eller Meny. Mulig det bare er for lite etterspørsel på dem, i bydelen jeg bor i?

Godt å vite at den ikke er borte uansett. Forhåpentligvis dukker den opp på butikkhylla mi igjen snart, så jeg får gjort det på den måten jeg har pleid å gjøre det... Aspergern min får jo helt spader av at ting forandrer seg :P

Endret av Yme
Skrevet

Jo de er på mine Kiwier og Remaer i hvertfall.

Vil tro at etterspørselen har blitt mye større det siste året, så de kanskje rett og slett har gått tom?

På Rimien jeg går innom etter jeg har trent, sier de at de aldri har hatt det i sortimentet sitt. Jeg veit at de har hatt det på Rimien som ligger 500 meter unna. Aner ikke hvordan de bestemmer hvilke matvarer de tar inn, men jeg ville jo tro at de fleste butikker i samme kjede, skulle ha samme varer... Kanskje?

Skrevet

Såkalte innvandrerbutikker pleier iallefall å ha her vi bor :)

AnonymBruker
Skrevet

Drukner i greske og tyrkiske yogurter på hver eneste rema, meny, kiwi eller rimi jeg setter mine bein inn på....

Anonymous poster hash: c5897...6c9
  • Liker 1
Skrevet

På Rimien jeg går innom etter jeg har trent, sier de at de aldri har hatt det i sortimentet sitt. Jeg veit at de har hatt det på Rimien som ligger 500 meter unna. Aner ikke hvordan de bestemmer hvilke matvarer de tar inn, men jeg ville jo tro at de fleste butikker i samme kjede, skulle ha samme varer... Kanskje?

Kjedene pleier å ha et standardsortiment ja. Så det er jo litt rart om den ene har og den andre ikke når de er så nærme hverandre. Du kan jo høre om det er mulig å begynne å ta det inn da, siden den andre har, og tyrkisk og gresk yoghurt er jo veldig i vinden om dagen.

Skrevet

Kjedene pleier å ha et standardsortiment ja. Så det er jo litt rart om den ene har og den andre ikke når de er så nærme hverandre. Du kan jo høre om det er mulig å begynne å ta det inn da, siden den andre har, og tyrkisk og gresk yoghurt er jo veldig i vinden om dagen.

Det er ingen av dem som har det nå mer. De forsvant etter at Tine lanserte enda større bokser med drittyoghurten sin.

Jeg får høre med dem neste gang jeg er der, ellers kommer jeg til å krepere! hehehe

Drukner i greske og tyrkiske yogurter på hver eneste rema, meny, kiwi eller rimi jeg setter mine bein inn på....

Anonymous poster hash: c5897...6c9

Mener du den falske "greske" yoghurten fra Synnøve og Tine da, eller disse boksene her?

bigys-no.png

Skrevet

Vet ikke om du har en COOP-butikk der du bor, jeg finner både gresk og tyrkisk yoghurt der.

Jeg pleier også å spise yoghurt hver dag -stort sett med honning/honning+nøtter. Nå har jeg byttet til TINE sin naturell (i store bøtter). Hva er fordelene med den greske ift Tine sin vanlig naturell?

Skrevet

Det er ingen av dem som har det nå mer. De forsvant etter at Tine lanserte enda større bokser med drittyoghurten sin.

Jeg får høre med dem neste gang jeg er der, ellers kommer jeg til å krepere! hehehe

Mener du den falske "greske" yoghurten fra Synnøve og Tine da, eller disse boksene her?

bigys-no.png

Det er de der jeg ser på Kiwi og Rema.

Ikke den russiske. Den har jeg aldri sett før.

Skrevet

Den russiske har jeg sett i Sverige.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg så de stort bøttene med gresk youghurt på min Coop Mega på fredag.

Håper da virkelig ikke noen monopolister presser ut slike varer til fordel for den sure youghurten fra Tine.

Skrevet

Vet ikke om du har en COOP-butikk der du bor, jeg finner både gresk og tyrkisk yoghurt der.

Jeg pleier også å spise yoghurt hver dag -stort sett med honning/honning+nøtter. Nå har jeg byttet til TINE sin naturell (i store bøtter). Hva er fordelene med den greske ift Tine sin vanlig naturell?

Tine sine yoghurter er stort sett bare usunt sukkerkliss. Den naturelle varianten dems er næringsfattig vas, sammenlignet med den greske som inneholder mer fett og protein.

• Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Tine sine yoghurter er stort sett bare usunt sukkerkliss. Den naturelle varianten dems er næringsfattig vas, sammenlignet med den greske som inneholder mer fett og protein.

Hvordan ser den ut?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte Lindahls greske på Rema senest i går.

Anonymous poster hash: 0e302...6ee
Skrevet

Jeg jobber på Rema, og der har vi både den greske og tyrkiske yoghurten som TS snakker om :)

Skrevet (endret)

Jeg jobber på Rema, og der har vi både den greske og tyrkiske yoghurten som TS snakker om :)

Det er på Rema jeg har pleid å kjøpe den tidligere, da jeg bodde i Askim, men Remaen her har det ikke (det så ikke ut som det var noe hylleplass til den heller). Jeg fant ut at Prixen har den tyrkiske varianten innimellom, men det hadde jo vært fint å kunne kjøpe den akkurat når jeg trengte den, og ikke bare når jeg har flaks :ler:

Hvordan ser den ut?

Det ligger bilder av de 3 variantene rett over her.

Endret av Yme
AnonymBruker
Skrevet

Det er på Rema jeg har pleid å kjøpe den tidligere, da jeg bodde i Askim, men Remaen her har det ikke. Jeg fant ut at Prixen har den tyrkiske varianten innimellom, men det hadde jo vært fint å kunne kjøpe den akkurat når jeg trengte den, og ikke bare når jeg har flaks :ler:

Det ligger bilder av de 3 variantene rett over her.

Yme, de fleste butikker tar inn ting om kundene etterspør dem. Kan du ikke bare snakke med de ansatte på butikken der du handler og si at de skal bestille denne yoghurten?

Anonymous poster hash: f2090...b9e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...