Gå til innhold

Er det vanlig å ikke smile i det man sier "Hei!" ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har lagt merke til at veldig mange er så "stive i maska" (mangler ansiktsuttrykk).

I situasjoner der man f.eks møter opp på venninne-kvelder, så pleier jeg alltid å si "hei" med et smil når noen nye kommer inn i rommet.

Men har lagt merke til at flere av venninnene mine er så utrolig stive når nye mennesker (selv venninner av dem) kommer.

De sier "hei" helt monotont, og nesten mer med en slags grimase, eller bare et tomt uttrykk.

Personen som kommer kan umulig føle seg velkommen når man ikke blir møtt med et smil, eller? Iallfall har jeg det slik.. :(

Eller er det jeg som har misforstått helt her? Jeg forstår selvfølgelig at man ikke skal være falsk, og helt på nivå som; "heeeeeeeeeei". Men her er det snakk om et helt vennlig kort smil sammen med å si "hei".

Det samme gjør jeg hvis jeg støter på noen i byen, eller butikken. Selv om jeg kanskje ikke er i gledesstrålende humør, så prøver jeg å se vennlig ut.

Hva er dere vant med? :klo:

Er det OK å ha et "zoombie" blikk under hele samtalen, eller skal man vise ansiktsuttrykk? :overrasket:

Anonymous poster hash: 3eec8...d99
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke jeg klarer å si hei uten samtidig å smil. Det er ren refleks. Om det er venninner, eller på jobben, ute på gata eller med familie.

Jeg ville ikke følt meg velkommen blant venninner om noen sa hei uten en gang å se opp, møte blikket mitt og smile

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har vel sikkert med at "Hei" - et fra dem er et "plikt - hei", Dvs at man går ut og har vel egentlig ikke lyst til å treffe på noen og så kommer det en eller annen irriterende solstråle og ødelegger planen for dagen.

Det er, som du skjønner, stor forskjell på hvor sosiale vi mennesker er. At mennesker sier hei på en reservert måte kan nok være et signal om at de ikke ønsker noen videre kontakt med deg.

Anonymous poster hash: 0734c...c9c
AnonymBruker
Skrevet

Du må huske at mange kan ha ting de bærer på, som gjør det vanskelig å være slik DU mener man bør opptre sosialt korrekt.

Anonymous poster hash: a26f1...736
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende de tror du er falsk? Man kan bli for blid også

Anonymous poster hash: 19cab...ae8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt fra et marginalt "nikk" (knapt merkbar hodebevegelse) via håndhilsing til "heeeeeeei" med medfølgende klemming og kyss på kinnet er normalt for de jeg omgås. Folk er forskjellige. Så fra en er et nikk ensbetydende med "gurimalla, nå var det hyggelig å treffe deg, altså!" Mens fra en annen betyr kyss og klem "off, deg nå igjen?".

Venner kjenner en godt nok til å vite slikt. Så der blir det jo aldri noen misforståelse. Når det gjelder vagt bekjente bryr jeg meg ikke om de er glade for å se meg eller ikke. Men i de fleste tilfeller blir det jo raskt klart gjennom kropsspråk.

Anonymous poster hash: 64bbc...d3a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis de er vennene dine så kjenner du dem vel såpass at de ikke mener noe med det? Evt at noe er galt dersom det ikke er sånn de pleier å oppføre seg.

Vanlig å smile når vi møtes i mine vennegjenger iallefall :)

Anonymous poster hash: 37221...42b
AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du tar opp dette! Jeg hadde en vennine som var kald som faen, ikke sa hun hei når hun møtte på folk, ikke ga hun klem til venniner, ikke sa hun takk når hun fikk noe. Hun så bare dumt på alle som det var noe galt med alle menneskene rundt henne. Det eneste hun gjorde var å snakke dritt om søsteren sin fordi hun var stikk motsatt av henne og alle andre kvinner og menn som ikke var som henne selv. Hun hadde en mann som var like ille som seg selv. Han sa aldri hei, sa aldri ha det, så bare rart på alle. De bor i ett gammelt hus langt oppi skogen, ute på landet og tror at hele verden er misunnelige på dem. Jeg er så glad for at jeg er kvitt denne zombien!

Anonymous poster hash: 84abc...77f
AnonymBruker
Skrevet

Jeg smiler automatisk litt når jeg sier hei til folk. Hvis jeg ikke er stressa/veldig fokusert på noe annet. :)

Anonymous poster hash: f2354...c27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...