Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar denne som anonym jeg. I det siste har jeg lagt merke til at jeg er veldig sjalu av meg, og det plager meg veldig. Når jeg tenker over det har jeg ingen grunn til å være det heller, men jeg kan ikke la vær.

Prøver så godt jeg kan å ikke vise det heller, får ofte høre at jeg er en blid jente som som gleder meg på andres vegne. Og det vil jeg gjerne være, for sjalusi er noe av det styggeste jeg vet. Problemet er at jeg klarer det ikke. Med en gang jeg ser noen i min krets ha det bedre enn meg, flere venner, bli bedre likt osv stikker det helt i hjerterota. Så må jeg bruke resten av dagen til å bite hatet i meg.

Det dummeste er nok at jeg ofte er sjalu på VALGENE andre tar, selvom jeg kunne tatt akuratt de samme selv! Jeg har liksom selv valgt å velge noe annet, men så fort jeg ser noen ta det opprinnelige valger (kan være alt fra ferier, aktiviteter,studieplass osv) blir jeg grønn av sjalusi. Og jeg vet ikke hvorfor, høres jo helt skrudd ut. De eneste gangene jeg ikke blir sjalu på andres vegne er hvis jeg har det like bra selv.

Har noen vært i den situasjonen, og klart å kvitte seg med det? Hvordan da? Dette begynner å plage meg veldig, for jeg kan liksom ikke lenger være glad for alt det gode jeg selv har, når jeg alltid henger meg opp i andre småting.

Anonymous poster hash: 70e75...3e0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: 70e75...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...