AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Hei! jeg har hatt en ufrivillig pause fra treningen i 1 år. Før det trente jeg (styrke & kondisjon-løp) 3 ganger i uka FAST i 4 år. Var veldig fit & fin i kroppen og hadde super god kondisjon og rimelig sterk Har begynt å trene nå igjen og skal fortsette sånn som før (3 ganger i uka FAST). Men det jeg lurer på er hvor stor påvirkning hadde den pausen på kroppen min? Har det noe å si at jeg har trent før i det hele tatt for at jeg kanskje kommer raskere i form igjen, eller er det for lenge siden rett og slett? Jeg merker at jeg har veeeeeldig dårlig kondisjon og er selvfølgelig ikke i nærheten så sterk + ganske slapp overalt. dessverre Så håper veldig på at det ikke tar en evighet før jeg merker at dette går min vei .. at jeg har ihverfall noe fordel siden jeg var så flink før.Takk for svar! Anonymous poster hash: f9672...d75 1
Gjest Runforit Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Det kommer fortere tilbake når du har vært trent, men du må fremdeles være forsiktig som en noob da 1 år er en stund. Er mye belastningsskader du utsetter deg for om du starter for hardt. Ikke forvent at du er i toppform med en gang, men lytt til kroppen og start forsiktig. Du vil merke at progresjonen kommer raskere enn med en som er utrent
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 takk for svar! det er godt å vite! Utrolig kjedelig å starte fra "scratch" når jeg vet hvor god form jeg var i før. Men som sagt det hjelper å høre at jeg kanskje har LITT grunnlag for å komme i form litt raskere, rett og slett å føle på kroppen at nå er jeg i gang igjen - back on track Hvor lang tid pleier det å ta hvis man er dedikert? Nå tenker jeg ikke på hvor lang tid det tar før jeg er "fit", men rett og slett føle at jeg får til å trene sånn som før eller er det veldig individuelt kanskje..? Anonymous poster hash: f9672...d75
Gjest Runforit Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 takk for svar! det er godt å vite! Utrolig kjedelig å starte fra "scratch" når jeg vet hvor god form jeg var i før. Men som sagt det hjelper å høre at jeg kanskje har LITT grunnlag for å komme i form litt raskere, rett og slett å føle på kroppen at nå er jeg i gang igjen - back on track Hvor lang tid pleier det å ta hvis man er dedikert? Nå tenker jeg ikke på hvor lang tid det tar før jeg er "fit", men rett og slett føle at jeg får til å trene sånn som før eller er det veldig individuelt kanskje..? Anonymous poster hash: f9672...d75 Om du var i veldig god form så tror jeg du vil stor progresjon fra mnd til mnd Bare start med 3 økter i uka. Øk litt og litt med intensitet og øk med antall økter per uke når du merket at kroppen er klar for det. Ta babysteps for i det lange løp så tenker jeg at du vil være i veldig bra form om 4-6 mnd og det er ikke lenge
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Hadde selv et opphold på tre år på grunn av skade (og latskap). Gikk veldig greit å trene seg opp, jeg har tro på at kroppen har en slags hukommelse. I tillegg kjenner du følelsen av å slite, og det vil hjelpe deg på veien mot målet. Er forresten i mitt livs form nå, to år etter at jeg begynte å trene igjen, har aldri vært sterkere. Anonymous poster hash: da78c...cc0
Gjest Coolaid Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Drit i det og ikke se deg tilbake. Du tjener ingenting på å lure på hva som har skjedd med den fysiske formen din annet enn negative tanker. Det er i dag som teller.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #7 Skrevet 30. mars 2014 Hei igjen! Det var jeg som startet denne tråden! Ville bare si tusen takk for svar !! Dette er helt utrolig, men jeg merker ALLEREDE at jeg har blitt sterkere, allerede myye mer fit i kroppen (Hurra!) og kondisjonen er SÅ mye bedre - og dette er etter 3 uker!! Jeg gleder meg! Har trent 4 ganger i uken. Og kosthold har selvfølgelig veldig mye å si Spiser "ren" mat, lager selv fra scratch og unngår mye karbohydrater (men dette har jeg stadig gjordt).. Men er suuper fornøyd, sola skinner og treningen gjør så utrolig godt for sjel & kropp <3 Ha en god vår alle sammen! Anonymous poster hash: f9672...d75 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå