Gå til innhold

Syk mamma

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på sofaen med 39i feber, tette bihuler, smertefull tørrhoste og redusert allmenntilstand. Synes det er vanskelig å være mamma når jeg er syk, og har veldig dårlig samvittighet for datter på 17mnd. Hbordan løser dere andre situasjonen om dere blir syke? Mannen har jobbe helg så han er ikke her.

Anonymous poster hash: 14d13...6ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracet, stå-på-vilje og enkle løsninger ;)

På sånne dager er det lov å kjøre en ekstra dvd og ha grandiosa til middag. Helt sikker ikke optimalt, men jeg tror ikke ungene tar noen større skade av det. Og hva ellers skal man gjøre når det virkelig kniper? Hvis du tar en tidlig kveld og prøver å sove av deg det verste, er det kanskje bedre i morgen.

God bedring! :)

• Liker 4
Skrevet

Man må bare bite det i seg. Men som hun over her sier; film og enkel middag er lov. Barn har heller ikke vondt av å kjede seg litt eller ta det litt med ro, sykdom er jo sånt som skjer :)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Om du er så syk at du ikke kan ta vare på barnet, må jo pappaen bli hjemme.

Men om ungen lar seg underholde av tv og slikt er det jo greit.

Skrevet

Om du er så syk at du ikke kan ta vare på barnet, må jo pappaen bli hjemme.

Men om ungen lar seg underholde av tv og slikt er det jo greit.

Enig. Når det faktisk finnes en forelder til, burde han ta barnet ved sykdom. Det er sånt vi har "syk barnepasser"-dager til.

Men det kommer selvfølgelig an på. Klarer du å ta vare på barnet og deg selv ved å bruke TV, nettbrett og annen enkelt underholdning + mat, er det selvsagt helt greit. Hvis ikke, må pappaen trå til. Skulle bare mangle, synes jeg.

Gjest Mary Quant
Skrevet

Paracet og litt oppfinnsomhet.
Gjøre det til en lek for den lille .. eksempel, ligge i sengen og lese eller se på film.

Lettvint mat ..

AnonymBruker
Skrevet

Har fantastiske svigerforeldre som alltid stiller opp (pensjonister), så er det sykdom i hus blir barnet ofte kjørt rett dit, så koser de seg sammen mens vi får hvilt ut.

Men er ikke det en mulighet er jeg enig med resten her. Er man for syk til å følge opp får den andre forelderen bli hjemme. Om man kan fungere er det helt greit med lette løsninger i en slik situasjon. Både overdose TV/nettbrett og hurtigmat.

Anonymous poster hash: c9966...03b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...