Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede blitt registrert i kunderegisteret til hotellet jeg skal være på i midten av april. Valgte å booke allerede nå. Sist møtte jeg opp innen X tid (for garanti at du bor der), og betalte først etter oppholdet. Hvordan fungerer det andre gangen du booker via at du allerede er i kunderegisteret deres? Hvis de ikke gjør noe når du går inn i hotellet, hvordan vet de om du har gått ut uten å betale, eller å i det hele tatt har vært der? Må jeg ned dit for eksempel i morgen og betale på forhånd?

Har til nå bare booket plass til X pris.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo sjekke inn for å få nøkkel til rommet, så de vet du er ankommet. På samme måte må du sjekke ut avreisedagen. Det vanligste er at de registrerer et kort på deg når du ankommer som en garanti for betaling. Og så trekkes overnatting og evt annet ved avreise. Betaler du kontant må du ofte betale en del ved ankomst.

Uansett har de jo navn og adresse, så om du ikke betaler sender de regning. Man kan da også risikere anmeldelse.

Anonymous poster hash: 41d31...966

• Liker 1
Skrevet

Tømmer de kortet ditt da, ved denne ''garanti''-sjekken?

AnonymBruker
Skrevet

Tømmer de kortet ditt da, ved denne ''garanti''-sjekken?

Nei. Få hotell reserverer beløp tilsvarende det du skal betale, de andre registrerer kun kortopplysningene.

Virker som du helst ikke vil betale for oppholdet ditt jo :-/

Anonymous poster hash: 41d31...966

• Liker 3
Skrevet

Vil det, men ikke bli svindlet.

Betaler jeg ETTER oppholdet, endelig betaling? Må jeg signere noe?

Hva bør man ha med av klær osv.?

AnonymBruker
Skrevet

Vil det, men ikke bli svindlet.

Betaler jeg ETTER oppholdet, endelig betaling? Må jeg signere noe?

Hva bør man ha med av klær osv.?

Du har et rart syn på hoteller, hadde du ikke skrevet at det er andre gangen du bor der så ville jeg lurt på om du aldri har bodd på hotell? Om du betaler før eller etter pleier stå i bookingen, som oftest er det ved utsjekk. Hvorfor skulle hotellet svindle deg? Og selv de mest snobbete hotellene bryr seg sjelden om hva gjestene har med av klær nå om dagen. Du skal vel uansett ikke være på hotellet hele tiden?

Anonymous poster hash: abebf...c45

• Liker 5
Skrevet

Tenker mest på generelt jeg. Hva som er praktisk å ha med seg.

Står man blir belastet ved innsjekk.

Innsjekk er fra 15, og garantier om overnatting må skje før klokken 16. Så da må jeg være der 1530?

AnonymBruker
Skrevet

Tenker mest på generelt jeg. Hva som er praktisk å ha med seg.

Står man blir belastet ved innsjekk.

Innsjekk er fra 15, og garantier om overnatting må skje før klokken 16. Så da må jeg være der 1530?

Hva man skal ha med kommer vel mer enn på hva man skal gjøre på reisen. Stor forskjell på en sightseeingtur, en jobbtur, eller hva det nå måtte være. Hvis det står at du belastes ved innsjekk, så er jo ikke den saken noe å lure på. Hvis rommet er garantert til kl 16 så må du være der før 16. Ville kanskje vært der noen minutter før tilfelle kø i resepsjonen, men tviler på de gir bort rommet på sekundet.

• Liker 3
Skrevet

Skal bare bo der...

• 2 uker senere...
Skrevet

Du må være der mellom 15 og 16 for å være sikker på å få rommet.

Hva du må ha med? Det du vil? Kan være greit å ha på klær når du sjekker inn og ut, hva du går med på rommet bryr ingen seg om. En tannbørste og tannkrem om du liker å pusse tennene.

Belastning ved innsjekk betyr nettopp det. Du betaler når du sjekker inn.

Skrevet

Kan jeg ha med jenter på rommet etter byturer?

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden blir stadig rarere.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror han troller litt

Anonymous poster hash: f66f8...9a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er du den samme personen som ikke kunne å koke pasta? :P

Anonymous poster hash: 90c8c...4df
  • Liker 2
Skrevet

Kan jeg ha med jenter på rommet etter byturer?

Spørs litt om du har bestilt enkelt eller dobbeltrom og hvor oppmerksom resepsjonisten er ;)

Skrevet

Oppmerksom? Folk går jo ut og inn hele tiden?

Har bestilt enkeltrom, men so what?

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke lov å ha med fler på rommet enn du har betalt for.

Skrevet

Så en person på dobbeltrom tels som 2 personer da? fordi dobbelrom = 2 uansett?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som resepsjonist på et hotell i en hotellkjede.

Våre vilkår:

-Når du har booket et rom så holder vi rommet uten forskuddsbetaling eller garanti med et kredittkort fram til 16 ankomstdag. Kommer du senere enn dette så må du enten garantere med et kredittkort eller komme før 16. Om du ikke garantere kan vi selge rommet til noen andre etter dette. Grunnen til den regelen er rett og slett at ellers booker folk i hytt og pine uten å bry seg om å avbestille og vi kan risikere å ha fullbooket hotell hvor mange ikke kommer uten at vi får betaling for det. Det er da et salg som for alltid er tapt. Om hotellet har mange ledige rom så selger vi ikke rommet videre selvsagt og garantien er ikke så viktig.

-Ved ankomst tar vi alltid en reservasjon på et kort, evt kontantbetaling for hele oppholdet. Vi tar også en ekstra reservasjon på kort for å dekke opp for evt ekstra (pay-tv, minibar, restaurant ol.) Grunnen til det er rett og slett at folk stikker av fra regningen om vi ikke gjør det. Alt for ofte hender dette dessverre.

-Om du ønsker å ha med jenter eller ekstra selskap på rommet har ikke så mye med hva slags romtype du har bestilt. Veldig mange bestiller dobbeltrom til 1 person eller blir oppgradert til dobbeltrom ved ankomst. Det kan være veldig strengt dette med besøk på rommet, rett og slett pga brannsikkerhet og av hensyn til hotellets gjester og ansatte. Skulle noe skje og vi ikke har alle som er på huset registrert så kan det få fatale konsekvenser om det skulle bli brann. Ellers så vil ekstra personer også medføre ekstra kostnader som mer frokost, og en masse andre små utgifter som faktisk koster en del i helheten (ekstra dusjing, ekstra slitasje osvosv) Det er også regler på hvor mange ansatte som må være på jobb når det er et overskrider et visst antall personer. Av erfaring vet vi og at ekstra personer på nattestid medfører festbråk og forstyrrelser for andre gjester. Ergo er det ikke greit å ta med ekstra personer på natt. Vi låser dørene og sjekker nøkkelkort på alle vi slipper inn på natten.

Anonymous poster hash: 74162...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...