Papirfly Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Altså, nå brukte jeg fire timer i går på å lage en avansert og vanskelig sjokoladekake (jeg som ikke kan bake), og lot den stå i kjøleskapet over natten slik oppskriften sa. Det sto ingenting om å dekke den til med aluminiumsfolie eller noe, og nå er den steinhard, umulig å spise. Og av en eller annen grunn er den bare en tredjedel av høyden på kaken på bildet. Hvorfor blir det alltid sånn? Aaaargh! Nå skal vi i selskap om tre timer og jeg har lovet å ha med kake. Har noen en oppskrift på en enkel kake som jeg rekker å bake innen den tid? Hjelp please.
venus_ Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Hvilken kake/oppskrift var det du lagde? Brownies er jo ganske raskt å lage
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Kan anbefale denne: http://bakekakeogandresaker.blogspot.no/2011/08/saftig-sjokoladekake-med-appelsin.html Har du ikke natron, så bruker du babepulver. Jeg bruker det og har oppi litt mer enn det man skal med natron. Man trenger ikke appelsinjucie om man ikke har det. Jeg har brukt både melk og vann, og det fungerer fint. Anonymous poster hash: 03bde...07c
Gjest RompeRusk Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Eplekake? http://dinmat.no/Superenkel-eplekake-0
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Hvis det er mye smør og sjokolade i kaken kan det være derfor den har blitt steinhard når du har hatt den i kjøleskapet over natten. Dvs mengden fett i kaken gjør at den stivner fullstendig, slik feks smør gjør i kjøleskapet. Mine brownies blir sånn - kaken må alltid tempereres i noen timer først for at den skal få riktig konsistens. Da blir den myk og seig igjen. Anonymous poster hash: 75c7b...133 1
Vorin Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Denne oppskriften er veldig safe syns jeg: 200 g margarin 3 egg 4 dl sukker 6 dl hvetemel 3 ts bakepulver 3 ts vaniljesukker 3 ss kakao 2 1/2 seterrømme(Her har jeg brukt både rømme, lett rømme og melk, og det har gått bra alle gangene) Smelt og avkjøl margarinen, visp egg og sukker til eggedosis, og bland i margarinen. Bland i alt det tørre vekslevis med melken. Smør en langpanne på ca 35x40 cm, evt. bakepapir. Fyll røren i og jevn den utover. Stek kaken i ca 30 min ved 180 grader. Avkjøl kaken før glasuren tas på. Sjokoladeglasur: 3 dl melis 2 ts vaniljesukker 1-2 ss kakao 4 ss smeltet smør 4 ss sterk kaffe(eller varmt vann) evt. pynt Rør sammen det tørre. Bland i smeltet smør og kaffe. Rør godt så glasuren blir blank og smidig. Stryk glasuren jevnt over kaken.
Papirfly Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2014 Eplekake?http://dinmat.no/Superenkel-eplekake-0 Takk for forslag! You saved my day! Eplekake står i ovnen! Hadde tilfeldigvis alle ingrediensene + epler, så da var saken biff. Takk til dere andre også! 1
Papirfly Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2014 Tar vare på denne tråden i hvert fall, her var mange gode tips for en som hater å bake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå