Gå til innhold

Katt som rister av seg bandasjen og kommer seg ut av "skjermen"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Katten min fikk revet ut klørne på begge bakbena. Var hos dyrlege i går og fikk konstatert infeksjon i et par av sårene, begge bakbena ble bandasjert og han fikk skjerm rundt halsen. Fikk beskjed om å beholde bandasjen på i minst tre dager og skjermen i minst en uke. Problemet er at han kort tid etter hjemkomst gjentatte ganger har fått av seg skjermen, prøvd å stramme den så mye den kan, men hjelper ikke. Litt senere sparket han av seg bandasjen også, først på den ene labben deretter på den andre. Jeg har satt den på igjen, men dette bare gjentar seg. Er det noen som har erfaring med slikt fra egne katter? Tips til hva jeg kan forsøke? Er det veldig skummelt hvis han blir gående en stund uten? (har sittet våken i hele natt og passet på, rimelig sliten nå...) Kommer til å ringe dyrlegen å høre, men siden det er stengt tenkte jeg å høre her)

Anonymous poster hash: ffe55...352
Videoannonse
Annonse
Gjest bustyvel
Skrevet

Feste en sokk over bandasjen, og tape den skikkelig fast?

Skrevet

Er du helt sikker på at skjermen er strammet nok? Jeg hadde samme problemet med frøkna mi etter kastrering, men på sjekk hos dyrlegen sa de at jeg kunne stramme båndet mye mer enn det jeg hadde gjort, mens jeg trodde at jeg allerede var på vei til å kvele henne. De sa at det ikke er for stramt så lenge man får en finger under, og er det så stramt skal de ikke ha sjanse til å få hodet gjennom båndet. Det eliminerte problemet hos oss, i hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...