AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Vi planlegger bryllup i 2015. Vi planlegger tema bryllup. Dette resulterer i at vi vil ønske at gjestene om å kle seg litt spesielt hvis de vil, til en tidsepoke som strekker seg over 50-70 tall. Brudepar og forlovere vil være kledd i 50/60 talls stil. Bryllups festen skal være på en stor låve. Temaet er uhøytidelig og i ekte trønders ånd.. fæst på lokalet.. Lokalt band er allerede booket. Vi har ikke så mye å rutte med økonomisk, men vi ønsker og dele dagen med alle våre venner og kollegaer. Vi har flere alternativ for hvordan vi skal løse dette: Alt 1. Be kun de nærmeste til middag på restaurant dvs foreldre, søsken og forlovere m/barn. Og resten 130 stk til kaffe og fri bar + sodd til nattmat. Alt 2: Be alle til middag dvs 160 stk, men da til en enklere middag som som står til temaet: f.eks kjøtt i mørkre, sodd, svinesteik o.l.. Svært kake/dessertbord. Da står vi for velkomstdrink, vin/øl til maten og congac/likør til kaffen. Og be gjestene om å ha med drikke til kvelden selv. Alt 3: Stå for alt, både middag og fri bar, men noe som resulterer i at vi må kutte gjestelista drastisk. Da vil gjestene hovedsakelig stå av slekt og noen få venner. Men det er jo vennene vi helst vil ha på festen. Ønsker synspunkt på dette Regner med at noen vil reagere på at det ikke er fancy nok, men dette er oss. Vi er mer komfortabel med fæst på lokalet enn stivt og høytidelig. Anonymous poster hash: acea7...d5e 1
Gjest Ciegus Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Syns alle alternativene er greie jeg, spesielt 1 og 2! Hva har dere mest lyst til? Skulle gjerne blitt invitert i bryllupet deres, jeg! 1
Thorn Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Personlig ville jeg nok gått for alternativ 2, det er nemlig det bryllupet jeg helst ville vært gjest i! Ellers syns jeg også alle alternativene er greie, men alternativ 1 og 2 er bedre enn 3 2
Gjest Hjertesukk Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ville gått for nr 2 og evt åpnet "betalingsbar " med drikke til kostpris
Anneline80 Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ville gått for nr 2 og evt åpnet "betalingsbar " med drikke til kostpris Jeg hadde også gått for denne varianten! 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 nr 2 - og så kjøper dere inn mange kasser med dahls - det er vel ikke snakk om såå mange tusen ekstra - så har dere som backuph hvis noen gjester ikke har med seg drikke, eller går tom. Bare vær obs på lokalet og regler for skjenking /skjenkebevilgning! Anonymous poster hash: 28297...604 1
_Aries Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Jeg hadde også helst ønsket å vært gjest i alternativ 2 1
Nomma Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 TS her Vi har diskutert litt igjen i kveld og jeg tror vi lander på alt 2. Tror vi ber gjestene ha med drikke til kvelden selv, for her er det ikke vanlig å måtte betale for drinker i baren uansett hvor billige de ville ha blitt.. men vi skal tenke på saken Vi kommer til å ta i når det gjelder innkjøp av øl og vin så det skal holde en stund langt utover kvelden vil jeg tro Velkomstdrinken blir det også laget rikelig av slik at gjestene kan drikke av den etter middagen også Vi kjøper også inn diverse brus og annet blandevann. Fikk ingen kritikk pga valg av mat?? Tror vi lander på kjøtt i mørkre (småsteik i brunsaus), det er enkelt å lage til så mange gjester som skal serveres samtidig. Vi har ikke helt bestemt om vi skal ha forrett enda. Desserten dropper vi. Vi har vielse ganske sent på dagen og vil ikke ha en middag som trekker ut i langdrag slik at desserten blir kakebordet. Jeg har lyst til å ha runde 8 mannsbord med bordkort, men samboer synes at dette kræsjer litt med tema.. hva synes dere? Jeg ønsker bordkort fordi jeg vil at gjestene skal mingle litt.. ellers vil de bare bli sittende med de de kjenner fra før. Jeg vil passe på at alle vil sitte sammen med noen de kjenner fra før i tillegg til noen ukjente som jeg tror de vil trives sammen med 1
happiest Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Stemmer for nr. 2! Da får alle komme, og gjestene kan velge om de vil ha med mer alkohol eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #10 Skrevet 17. mars 2014 Hva er logikken med 50/60-talls klær på en låve? Jeg har vært i et par låvebrylluper, og der har vært bunad som har vært det vanlige antrekket (evt vanlig finkjole for dem som ikke har bunad).Anonymous poster hash: 6d50f...d82
Amens Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Så lenge jeg slapp "artig" kleskode og kjøpe inn alkohol på egen regning (da drikker jeg heller alkoholfri saft resten av festen) så går jeg jeg gjerne i Låvebryllup med sodd og hjemmebakte kaker. Om dere nevner for folk at dere vil ha 50-60 talls tema, så vil nok de som synes det er artig å kle seg litt opp gjøre det. Og de som ikke synes det er noe kjekt slipper å føle seg utilpass fordi de må presse seg inn i noe de ikke er komfortabel med. Var en tråd som gikk rød hvor en hadde blitt invitert i bryllup med kleskode "shabby chic"...
*Frida* Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Bryllup med 50-60-talstema kan ikkje samanliknast med kleskode: shabby chic. Alt 2 er supert! Lykke til med bryllup!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Bryllup med 50-60-talstema kan ikkje samanliknast med kleskode: shabby chic. Alt 2 er supert! Lykke til med bryllup! Ikke i den forstand at det er lignende stiler, men begge deler er "slitsomt" for gjestene. Jeg synes det er urimelig å forvente at gjestene skal skaffe egne klær for anledningen, særlig klær det er vanskelig å skaffe og som de ikke får brukt igjen.Anonymous poster hash: 6d50f...d82
Eolin Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 hva er det som er så slitsomt med det? er det ikke alltid sånn at man skal finne riktig plagg til en fest uansett? så er det jo morsomt at det er noen nye rammer? jeg tenker litt sånn at om det er så slitsomt og grusomt, så er man ikke så gode venner. hurra for folk som oppfordrer til å tenke utenfor boksen (i rimelighetens grenser) og lager morsomme temafester 2
Luckiness Skrevet 19. mars 2014 #15 Skrevet 19. mars 2014 Jeg ville valgt alternativ 2. Hyggelig å kunne samle "alle" til en slik anledning, så lenge dere ønsker. Og når det faktisk er mulighet for at gjestene tar med egen drikke, og ikke trenger å kjøpe på stedet, så blir det jo ikke dyrt for gjestene 1
Lou Salome Skrevet 19. mars 2014 #16 Skrevet 19. mars 2014 Jeg har vært på låvebryllup der kleskoden var bunad i kirken, og så "skifter vi etter middagen til låvedans". Det tolket jeg om min familie som sommerkjole/lys dress, men en haug av gjestene, og brudgommen, kom da i olabukser og t-skjorte. Men fest ble det, og band og dans og morro! Personlig hadde jeg gjerne kommet i noe 60-talls. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #17 Skrevet 19. mars 2014 hva er det som er så slitsomt med det? er det ikke alltid sånn at man skal finne riktig plagg til en fest uansett? så er det jo morsomt at det er noen nye rammer? - ikke alle liker og føler seg komfortable i den stilen. Du risikerer at folk må gå med klær de hater. - de fleste har et normalt penantrekk i skapet. Ikke alle har noe 60-talls. Da må de kjøpe, og er de i kategorien overfor så må de kjøpe noe de aldri kommer til å bruke igjen. Anonymous poster hash: a3cff...61b
Thorn Skrevet 19. mars 2014 #18 Skrevet 19. mars 2014 - ikke alle liker og føler seg komfortable i den stilen. Du risikerer at folk må gå med klær de hater.- de fleste har et normalt penantrekk i skapet. Ikke alle har noe 60-talls. Da må de kjøpe, og er de i kategorien overfor så må de kjøpe noe de aldri kommer til å bruke igjen. Anonymous poster hash: a3cff...61b I utgangspunktet enig, men nå sier jo TS i åpningsinnlegger at det gjelder gjester som vil det selv. Syns det må være lov å ønske en spesiell klesstil, så lenge man åpner for at det er lov å gå med "normale" klær. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #19 Skrevet 19. mars 2014 Vil anbefale låvebryllup framfor låve bryllyp. Anonymous poster hash: 69c33...bde 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Jepp! Både låvebryllup og temabryllup funker. Låve bryllup og tema bryllup derimot, funker ikke og vitner om sparsom møblering både her og der. Heller ta-med-egen-drikke og et bevisst forhold til språk enn fri bar og sær skriving. Mvh åndssnobb ( ... men hyggelig mot alle som kan rettskriving.)Anonymous poster hash: 7b5ed...76f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå