Gå til innhold

Fiskepudding........

aline

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal prøve å holde den sunne linjen + litt økonomi, og lurer fælt på hva jeg kan lage utav fiskupudding?

Har det fordi jeg bruker det på skiva til til lunsj og frokost, men det må da kunne gå an å lage noe middag utav det også?

Uten melkeprodukter, så hvit saus og sånt går ikke.

Kan jeg steke fiskepudding i skiver f.eks?

og har noen tips om godt tilbehør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stekt fiskepudding er godt. server med kokte poteter og reven gulrot blandet sammen med et par spiseskjeer appelsinjuice.

Hakk fiskepuddingen i biter og stek sammen med grønnsaker som en slags wok, server med pasta, ris eller baguetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Stekt fiskepudding med tomatsaus og pasta

* Fiskepudding i skiver legges lagvis i en ildfast form sammen med skiver av kokte poteter og tomater, dryss gjerne litt hakket dill over. Visp sammen noen egg, litt vann, salt og pepper og hell over. Stek ved 200 grader i ca 30 minutter.

* Skjær fiskepudding og mandelpoteter i terninger/båter. Stek potetene i smør/olje sammen med noen hele hvitløksfedd til de er møre. Ha i bitene av fiskepudding og stek til det er lett brunet. Tilsett sitronsaft og en god håndfull hakket persille.

* Server med sitronsmørsaus som lages ved å vispe sammen 150 g smør, saften av ½ sitron, 4-5 ss hønsebuljong, salt og hvit pepper. Sausen skal ikke koke, bare vispes til smøret har smeltet og sausen er varm. (kanskje ikke så sunt da...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert!!!

tusen takk alle sammen!!

skal lage en liten variant av flere av ideene, gleder meg. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...