tingelingen00 Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg tar et desentralisert studie hvor jeg er på skolesamlinger i Tromsø, som ligger en hel evighet unna oss. Til høsten skal vi begynne så smått å skrive bacheloroppgave, i grupper. Og siden det er et samlingsbasert studie bor studenetene spredd utover hele landet, og det er vanskeligere å jobbe sammen enn om man hadde bodd i nærheten av hverandre. Store deler av klassen bor i Tromsø, og jeg sitter og leker med tanken på å kunne tatt med mine to små opp dit for en fjortendagersperiode, hvor eldste kunne hospitert på en skole i Tromsø. Dette ville gitt meg mulighet til intensiv jobbing i fysiske møter med gruppa. Ville det vært unødvendig eller egoistisk av meg, om alle sammen hadde hatt et ønske om det, og praktiske ting som bolig, skole, økonomi osv hadde ordnet seg?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Egoistisk så det synger. Å rive opp unger fra sine vante miljø og dytte dem inn i noe helt nytt og ukjent er ikke bra. I tillegg kommer problemene med undervisning. Det er svært lite sannsynlig at skolene følger nøyaktig samme årsplan sånn at ungen får den undervisningen den trenger. Jeg synes det høres ut som en svært dårlig løsning. Anonymous poster hash: b9856...f85 8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 Når jeg var lita gikk jeg på en liten skole. Her var det en lærer som hadde barnebarn som bodde langt unna. Hvert år kom hun på besøk til besteforeldrene sine, ca en uke eller to. Da hadde hun undervisning sammen med oss. Hun kom godt inn blant oss, hun var jo litt eksotiske for oss barna side hun faktisk bodde i en storby. Tror nok ikke hun tok skade av det! Men jeg tror nok at du får jobbe mye mer intensivt om barna dine blir hjemme disse ukene, da må de jo så klart hanoen som bor sammen med dem da. Anonymous poster hash: d4f67...25f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Når jeg var lita gikk jeg på en liten skole. Her var det en lærer som hadde barnebarn som bodde langt unna. Hvert år kom hun på besøk til besteforeldrene sine, ca en uke eller to. Da hadde hun undervisning sammen med oss. Hun kom godt inn blant oss, hun var jo litt eksotiske for oss barna side hun faktisk bodde i en storby. Tror nok ikke hun tok skade av det!Anonymous poster hash: d4f67...25f Så du baserer dine utsagn på dine observasjoner av en unge du så en gang i året? Der du var barn selv? Wow. Vitenskapelig. Anonymous poster hash: b9856...f85
Nordis Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Jeg får ikke helt med meg om det er snakk om en 14-dagers periode èn gang - eller mener du flere ganger? Om det kun er snakk om èn gang, så går vel dette fint. Om det er snakk om flere, så tror jeg dette blir uheldig, for (som noen over her sier), klassen hun evt hopsiterer i vil mest sannsynlig ikke være på samme sted i lærestoff og progresjon som den hun er i nå. Kan du lufte idèen din med hennes kontaktlærer? Hun kjenner jo barnet ditt godt og vet om dette er noe barnet vil takle bra, faglig sett, eller om det vil kunne slå ut uheldig for henne.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er i tvil om det ville fungert. Som andre skriver her er den andre klassen sannsynligvis på et helt annet sted ift. læreplanen, og det vil være forvirrende både for din unge og for klassen. Ungen din må jo omstille seg ikke bare når den hospiterer, men også når den kommer tilbake til sin egen skole. Anonymous poster hash: d0179...77e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå