anneira Skrevet 16. mars 2014 #1 Skrevet 16. mars 2014 Jeg spiser moderat lavkarbo og har begynt å jogge 4-5 ganger i uka. Er det sånn at man burde spise litt mer karbo de dagene man løper..? Før/etter?
Supraspinatus Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Nei. Det går fint an å drive med utholdenhetsidrett på strenge lavkarbodietter. Du kan sikkert spise mer karbo hvis du har lyst, men det er ikke nødvendig. Se blant annet: http://www.kostdoktorn.se/vasalopp-pa-lchf og http://www.eatingacademy.com
Gjest Runforit Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jeg er selv en jogger og lever moderat lavkarbo. Jeg har noen dager med kun litt frukt som karbokilde og andre dager med litt havregrøt og søtpotet. For min del så fungerer det med litt ekstra karbohydrater de dagene jeg har langkjøring. Det blir som oftest i helgene når jeg har ekstra tid til langkjøring. I hverdagene spiser jeg nesten ikke karbs, men noen ganger kjenner jeg at jeg trenger litt ekstra og da konsentrerer jeg de rett før en økt/kvelden før. Funker iallefall godt for meg og min løpeprogresjon.
anneira Skrevet 16. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2014 Takk for svar Kan noen forresten forklare meg hva "stagnering" er? Jeg trener litt styrke, men legger sjelden på vekt. Men det skjer jo, men veldig sjeldent. Vil jeg opprettholde den muskelmassen jeg har uansett...?
Gjest Runforit Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 Takk for svar Kan noen forresten forklare meg hva "stagnering" er? Jeg trener litt styrke, men legger sjelden på vekt. Men det skjer jo, men veldig sjeldent. Vil jeg opprettholde den muskelmassen jeg har uansett...? Når en stagnerer så blir en ikke i bedre form enn det en er. Da må en gjerne endre treningsmengde, metode, mat etc for å få progresjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå