Gå til innhold

Utekatt > Innekatt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal flytte. Hun kan ikke gå ute der. Hun er for det meste ute her jeg bor nå. Det kan gå 4-5 dager før jeg ser henne. Vil det være mulig å konvertere henne til innekatt? En løsning jeg tenker på er å ha henne i bånd ute sånn at hun får noe utetid.

Anonymous poster hash: 9f416...d46
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal flytte. Hun kan ikke gå ute der. Hun er for det meste ute her jeg bor nå. Det kan gå 4-5 dager før jeg ser henne. Vil det være mulig å konvertere henne til innekatt? En løsning jeg tenker på er å ha henne i bånd ute sånn at hun får noe utetid.

Anonymous poster hash: 9f416...d46

Tviler sterkt på at det kommer til å funke. Katten vår er også glad i å være ute. Vi skulle prøve å ha ham inne i 14 dager etter at vi flytta. Det funket IKKE! Han mjauet og mjauet ustanselig i timesvis hver dag, selv om vi hadde han ut i bånd. Måtte bare slippe ham ut til slutt. Har dårlig erfaring fra en annen katt også. Å skulle gjøre en utekatt om til en innekatt er dyreplageri.

Det kan jo hende at du er mer heldig enn jeg har vært, du må jo bare prøve. Men hvis det ikke går så vær så snill å gi bort pus. Ikke tving den til et liv i mistrivsel.

Anonymous poster hash: de51e...0de

AnonymBruker
Skrevet

Håper i det lengste det går, men vil omplassere henne hvis ikke ja.

Anonymous poster hash: 86ab6...5ba
Skrevet

Det er umulig å vite men jeg tviler på at hun trives da. Du må nesten bare prøve å se hvordan hun takler det

Skrevet

Jeg tok med meg utekatten min når jeg flyttet til byen (og ble innekatt i en alder av 9 år.) Hun likte fra før bare å være ute litt på sommeren for å jakte fugl, men alltid bare på korte turer.

Hun har aldri hatt det bedre enn nå! For henne er det utrolig mye bedre å være "hersker" over en 50 kvm leilighet enn en stor gård.

Selvtilliten hennes har økt skyhøyt, og fra å være den litt sære ikke fullt så kosete katten, så har hun blitt akkurat slik hun var som kattunge! Hun elsker kos, både fra oss og fremmede, er alltid der vi er, møter oss i døra for å prate, leker mye mer enn før og maler utrolig mye mer enn før!

Det jeg vil frem til er at katter er individer, og det er ikke alle katter som trives best som utekatter. Det er vår katt et klart eksempel på!

Og det er ikke dyreplageri å ha katter som bare liker å være inne, som innekatter..

Men det passer absolutt ikke for alle katter, og hadde ikke min katt vært akkurat slik hun er, så hadde hun fått lov til å bo resten av livet hos mine foreldre på gården.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...