Gå til innhold

Koselig diskree kafè

Fremhevede innlegg

Gjest engjest
Skrevet

Hei!

Har blitt kjent med en gutt, som jeg er ute på cafe engang i blant med. Siden han bestandig spør meg om å dra på cafe, tenkte jeg å ta initiativ ta han med på en fin, koselig og diskre kafe en dag.

Det må bli en cafe i Oslo, helst i området bislett/majorstua. Jeg liker koselige cafer med gode sitteplasser som ikke er så stappet fullt av mennesker. Litt rolig, diskre med god kaffe og kaker. Har dere noen gode forslag?

Vi pleier å dra på småturer mens vi er på cafe, finnes det ingen bra cafe nær marka eller no? Lurer for øvrig også på om det finnes noen bra cafer på drøbak?

Håper jeg får flest mulig svar.. :) Haster litt siden vi skal ut en dag denne uken. :)

T

Videoannonse
Annonse
Gjest Maikana
Skrevet

Det er flere koselige kafeer i Oslo, og iblant savner jeg skikkelig å sitte der med en latte..

Frognerseteren er jo kjempekoselig syns jeg, hvis du ville litt ut av byen. Kaffepikene ved Colosseum er bra og ellers har du jo f.eks Rust i Hegdehaugsveien som kan være veldig koselig og privat.

En av mine personlige kafeer er Evita ved Vaterlandsbrua på Grønland, men da er vi kanskje i feil område..

Uansett, kos deg på kafe :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Og tusen takk for svaret. :)

Rust har vi vært på, synes det er diskre og bra cafe, selv om de ikke har den beste kaffen. Uansett, lurer jeg på om det Finnes flere cafer som er lik RUST? Den ligger ganske sentralt men likevel privat og diskre.

Det er flere koselige kafeer i Oslo, og iblant savner jeg skikkelig å sitte der med en latte..

Frognerseteren er jo kjempekoselig syns jeg, hvis du ville litt ut av byen. Kaffepikene ved Colosseum er bra og ellers har du jo f.eks Rust i Hegdehaugsveien som kan være veldig koselig og privat.

En av mine personlige kafeer er Evita ved Vaterlandsbrua på Grønland, men da er vi kanskje i feil område..

Gjest enGjest
Skrevet

Hei!

Og tusen takk for svaret. :)

Rust har vi vært på, synes det er diskre og bra cafe, selv om de ikke har den beste kaffen. Uansett, lurer jeg på om det Finnes flere cafer som er lik RUST? Den ligger ganske sentralt men likevel privat og diskre.

Gjest Diskré, hva?
Skrevet

Er du kjendis eller, siden du vil ha en diskré kafé? :)

Hva med Colletts café (St.Hanshaugen), Underwater pub (Dalsbergstien), Stolen (Grünerløkken), Apotheket (St.Olavsplass) og den engelske chesterfield-salongen nede i kjelleren på Krambua i sentrum?

Disse stedene er hvertfall diskré og har bra service. :)

Skrevet

Eller Café Mistral på Majorstua. Veldig hyggelig og god mat!

Gjest Maikana
Skrevet

En annen kafe som jeg syns er koselig er kaffe og krem på Solli Plass. Og ellers i det området er det mange bra steder å gå.

:-)

Skrevet

Veldig enig i at Mistral er en koselig plass.

Hvis du kan bevege deg litt lengre ned i byen...mot sentrum,så er det en veldig koselig Cafè som heter "Den gode Cafè". Veldig god,og ikk eminst billig mat. Ligger litt avsides.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kokopelli! Ligger på Majorstua, men husker ikke hvilken gate!

Litt mer spisested enn kafe, kanskje (veldig gode burgere!), men utrolig koslig!

Kan være mye folk der, men stedet er lite, så det blir på en måte privat og koselig uansett!

Kos deg, da!

Skrevet

Stemmer i med de som foreslår Den gode kafe og Collets. Hvis dere drar litt nærmere sentrum, så er Fyret på Youngstorget veldig koselig, liten og intim. (Ligger oppe på "balkongen" på Youngstorget.)

Catzy

Gjest vackraflickan i.i.
Skrevet
Kokopelli! Ligger på Majorstua, men husker ikke hvilken gate!

Litt mer spisested enn kafe, kanskje (veldig gode burgere!), men utrolig koslig!

Kan være mye folk der, men stedet er lite, så det blir på en måte privat og koselig uansett!

Kos deg, da!

Den ligger i industrigaten. Der 7-11 ligger på hjørnet i krysset Industrigaten/Bogstadvn

Skrevet

Bakgårdene i denne flotte byen vår!

Celsius på Christiania torg, Asylet på Grønland og selvsagt Stortorvets Gjestgiveri.

Gjest gjest1
Skrevet

Må anbefale min kafe, Mat og Mer på Bjølsen..kjempehyggelig :) Liker meg ellers på Grønland

Skrevet

Kafe Celsius har fått nye eiere. Plutselig har de ikke sin utrolig gode Penne Mississippi, men bare dyre retter. :( Men det er koselig og deilig i solen der, da.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...