She_Leiva Skrevet 15. mars 2014 #1 Del Skrevet 15. mars 2014 Noen må hjelpe meg for jeg blir helt sprø! Jeg var syk i hele forrige uke, altså forkjølet med alt det fører med. Tirsdag denne uken var jeg på trening og ante fred og ingen fare, men hallveis ute i økta kjente jeg en skarp smerte bak venstre øye. Startet med litt svie øverst i nesen og som senere ble til en "brainfreeze-"følelse bak øyet opp mot pannen. Jeg er egentlig av den mening at det bare finnes en lege for meg og det er akutten, men jeg måtte bite i det sure eplet og dra til legen fordi jeg virkelig måtte holde igjen for å ikke pille ut øyet i frustrasjon. Det hele startet egentlig med ett KRAFTIG nyseanfall (typ 15 nys på rad) tidlig på morgenen, men siden det ikke var noe smerte der og da, så tenkte jeg ikke mer over det. Hos legen fikk jeg beskjed om at jeg hadde relativt høye infeksjons-verdier ifølge CRP og at det var snakk om bihulebetennelse. Ble satt på Weifapenin 650mg, 6 tabletter om dagen i 10 dager. Følte meg helt fin hele onsdag og torsdag på dagen, men torsdagskveld fikk jeg igjen ett nyseanfall og ble liggende våken hele natten med denne grusomme hodepinen, det var bedre på dagen på fredag, men fortsatt vondt hele dagen. Idag har jeg følt meg HELT FIN frem til jeg nå på kvelden begynte å nyse igjen og hodepinen snek seg på. Jeg har nå så vondt at jeg ikke klarer annet enn å sitte å gråte og det er ingenting som lindrer (har tatt 2Paracet og 2Ibux, men det funker ikke). Alt stemmer med symptomene på bihulebetennelse, men burde ikke penicilinen begynne å funke nå? Jeg holder på å bli GAL, det er så utrolig vondt. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg snart! Dette ble ett langt innlegg, men jeg trenger virkelig noen tips eller noe for jeg takler ikke dette lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muttra Skrevet 15. mars 2014 #2 Del Skrevet 15. mars 2014 jeg aner ikke , men kan høres ut som du har en type migrene har aldri hatt bihulebetennelse som har gjort at jeg vil plukke ut øyene, men det har jeg hatt lyst til ved migreneanfall gå til en akupunktør og få hjelp til bihulebetennelsen og fortell også om hodepinen du får når du nyser og at noen sier at den minner mer om migrene men fortsett på penicilinkuren din til den er ferdig, bruk akupunktur som støtte beahndling eller tilleggsbehandling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mars 2014 #3 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg var veldig plaget med bihulene, føltes ut som øynene ville sprette ut! Helt sinnsykt hvor vondt det kan være! Tilslutt måtte jeg stikke opp bihulene, og det hjalp veldig. Ubehagelig å gjøre det, men heller det enn bihulebetennelse. Ab over her: migrene gir ikke høy CRP, så det er nok bihulebetennelse Ts sliter med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 15. mars 2014 jeg aner ikke , men kan høres ut som du har en type migrene har aldri hatt bihulebetennelse som har gjort at jeg vil plukke ut øyene, men det har jeg hatt lyst til ved migreneanfall gå til en akupunktør og få hjelp til bihulebetennelsen og fortell også om hodepinen du får når du nyser og at noen sier at den minner mer om migrene men fortsett på penicilinkuren din til den er ferdig, bruk akupunktur som støtte beahndling eller tilleggsbehandling Tror nok ikke det er migrene, for på tirsdag, så fikk jeg en migrenetablett da jeg også trodde det kunne være det og det hjalp null nada og niks. Det kommer nok av at jeg var skikkelig syk i forrige uke. Jeg hadde ganske høy CRP sa legen, derav den høye dosen med Penicillin. Det er første gang jeg har bihulebetennelse, men hadde overhodet ikke trodd at det skulle være så smertefullt. Det ligger bak venstre øyet og dunker samtidig som det svir (som nevnt i HI, så kjennes det ut som en konstant "brainfreeze")... Jeg var veldig plaget med bihulene, føltes ut som øynene ville sprette ut! Helt sinnsykt hvor vondt det kan være! Tilslutt måtte jeg stikke opp bihulene, og det hjalp veldig. Ubehagelig å gjøre det, men heller det enn bihulebetennelse. Ab over her: migrene gir ikke høy CRP, så det er nok bihulebetennelse Ts sliter med. Som sagt første gang, så jeg tror ikke det å stikke opp noe vil være ett alternativ med det første. Hvordan var det til deg, var det noe som fremprovoserte smerter mer enn noe annet? Hadde du konstant vondt eller kunne du som meg, gå frisk i ett par dager for så at den skarpe hodepinen vendte tilbake ved at ett eller annet fremprovoserte det? Har du brukt penicillin mot det og har det hjulpet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mars 2014 #5 Del Skrevet 15. mars 2014 Tror nok ikke det er migrene, for på tirsdag, så fikk jeg en migrenetablett da jeg også trodde det kunne være det og det hjalp null nada og niks. Det kommer nok av at jeg var skikkelig syk i forrige uke. Jeg hadde ganske høy CRP sa legen, derav den høye dosen med Penicillin. Det er første gang jeg har bihulebetennelse, men hadde overhodet ikke trodd at det skulle være så smertefullt. Det ligger bak venstre øyet og dunker samtidig som det svir (som nevnt i HI, så kjennes det ut som en konstant "brainfreeze")... Som sagt første gang, så jeg tror ikke det å stikke opp noe vil være ett alternativ med det første. Hvordan var det til deg, var det noe som fremprovoserte smerter mer enn noe annet? Hadde du konstant vondt eller kunne du som meg, gå frisk i ett par dager for så at den skarpe hodepinen vendte tilbake ved at ett eller annet fremprovoserte det? Har du brukt penicillin mot det og har det hjulpet? Gjentatte runder med bihulene og antibiotika (bihulebetennelse går sjelden over uten antibiotika). Hver gang jeg ble snørrforkjøla så satte det seg i bihulene.. Har du først fått bihulebet så er det veldig lett at det blir kronisk. Det du kan gjøre for å forebygge er å kjøpe deg et neseskyllehorn på apoteket og skylle igjennom systemet med saltvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #6 Del Skrevet 15. mars 2014 Gjentatte runder med bihulene og antibiotika (bihulebetennelse går sjelden over uten antibiotika). Hver gang jeg ble snørrforkjøla så satte det seg i bihulene.. Har du først fått bihulebet så er det veldig lett at det blir kronisk. Det du kan gjøre for å forebygge er å kjøpe deg et neseskyllehorn på apoteket og skylle igjennom systemet med saltvann. Da skal jeg prøve det på mandag om ting ikke har blitt bedre. De "anfallene" som kommer er helt grusomme. Man vet liksom ikke opp-ned på seg selv mens det står på. Har en samboer som løper rundt meg med nesespray, tørkerull, smertestillende, drikke, hvitløk og drypper saltvann i nesen på meg, men ingenting hjelper når det "banker" som verst. Tidligere har jeg ledd når noen sier at de har "kronisk bihulebetennelse" og tenkt for meg selv at litt hodepine ikke tar livet av noen, men whohoi, om det er slik som dette, så skjønner jeg at folk blir tullete av det... Håper at det går over og blir borte for godt, jeg kan ikke se for meg ett liv der jeg ikke kan nyse eller bevege meg uten den konstante frykten for å få ett "anfall". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mars 2014 #7 Del Skrevet 15. mars 2014 Da skal jeg prøve det på mandag om ting ikke har blitt bedre. De "anfallene" som kommer er helt grusomme. Man vet liksom ikke opp-ned på seg selv mens det står på. Har en samboer som løper rundt meg med nesespray, tørkerull, smertestillende, drikke, hvitløk og drypper saltvann i nesen på meg, men ingenting hjelper når det "banker" som verst. Tidligere har jeg ledd når noen sier at de har "kronisk bihulebetennelse" og tenkt for meg selv at litt hodepine ikke tar livet av noen, men whohoi, om det er slik som dette, så skjønner jeg at folk blir tullete av det... Håper at det går over og blir borte for godt, jeg kan ikke se for meg ett liv der jeg ikke kan nyse eller bevege meg uten den konstante frykten for å få ett "anfall". Bihulehodepine er ikke helt som vanlig hodepine:) Den er jo forårsaket av betennelse i bihulene, og betennelse krever som oftest behandling:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #8 Del Skrevet 15. mars 2014 Bihulehodepine er ikke helt som vanlig hodepine:) Den er jo forårsaket av betennelse i bihulene, og betennelse krever som oftest behandling:) Du har rett i at det ikke er som "vanlig hodepine", for min del oppleves det som 100ganger verre... Skal som sagt iallefall gå ut penicillinkuren jeg har fått og om jeg har like vondt på mandag, så blir det nok skylling av nese. Hvor lenge over ferdig penicillinkur uten bedring ville du ha ventet før du kontaktet lege igjen da? Håper jo så klart at det ikke blir nødvendig, men om det ikke blir bedre liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mars 2014 #9 Del Skrevet 15. mars 2014 Du har rett i at det ikke er som "vanlig hodepine", for min del oppleves det som 100ganger verre... Skal som sagt iallefall gå ut penicillinkuren jeg har fått og om jeg har like vondt på mandag, så blir det nok skylling av nese. Hvor lenge over ferdig penicillinkur uten bedring ville du ha ventet før du kontaktet lege igjen da? Håper jo så klart at det ikke blir nødvendig, men om det ikke blir bedre liksom? Ville kontaktet lege etter ei uke på antibiotika hvis det er null tegn til bedring.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
She_Leiva Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 15. mars 2014 Ville kontaktet lege etter ei uke på antibiotika hvis det er null tegn til bedring.. Okei, det skal jeg huske. Takk for gode råd, du er en knupp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 15. mars 2014 #11 Del Skrevet 15. mars 2014 Okei, det skal jeg huske. Takk for gode råd, du er en knupp! Håper legen din er klar over at du må ha lengre antibiotikakur på bihulene… Bare hyggelig å dele erfaringer og kunne være til hjelp:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå