Gå til innhold

Bergen er altfor liten-møter på folk jeg vil unngå hele tiden!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

byen er jo altfor liten! møter på alle jeg ikke vil møte på, ekser og andre jeg vil unngå, men det er jo umulig, hvordan gjør dere andre det i byen, som har bodd der lenge/hele livet og har kjentfolk, det er jo umulig å unngå de??

Anonymous poster hash: bf0e2...438
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

fatter ikke at folk kan bo hele livet sitt i så små byer og ikke få hetta...

Anonymous poster hash: bf0e2...438
  • Liker 6
Gjest Trolletrine
Skrevet

Det er Norges nest største by......

Skrevet

Føler det samme.

Derfor jeg har et behov for å flytte nå.

Gjest black nailpolish
Skrevet

Synes det er gøy å møte på kjente, jeg!! Møter imidlertid oftere på folk jeg har blitt kjent med nettopp fordi jeg ofte går forbi dem i byn..

• Liker 2
Skrevet

Det er Norges nest største by......

Og det er problemet med norske byer. Skulle gjerne hatt mer å velge mellom.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi du går på de samme stedene som du pleide gå med eksene. Gå på nye steder, varier litt. du kan ikke flytte hver gang det er slutt med en eks.

Anonymous poster hash: 805d6...7dd
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er vel muligens å unngå og skape uønskede relasjoner med mennesker, uansett hvor du bor

Anonymous poster hash: c7d52...1ca
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe annet du kan gjøre enn å flytte til en storby, dvs. Oslo om du skal fortsette å bo Norge. Ellers må du flytte utenlands.

Anonymous poster hash: a9882...ee5
  • Liker 1
Gjest Trolletrine
Skrevet

Og det er problemet med norske byer. Skulle gjerne hatt mer å velge mellom.

Men altså, hvor mange venner har dere? Trodde jeg hadde et greit antall venner, men jeg treffer stort sett aldri på kjentfolk når jeg er i sentrum. Det bor vel ca 270 000 mennesker i Bergen - hvordan greie å alltid/ofte treffe på folk dere kjenner?

AnonymBruker
Skrevet

Men altså, hvor mange venner har dere? Trodde jeg hadde et greit antall venner, men jeg treffer stort sett aldri på kjentfolk når jeg er i sentrum. Det bor vel ca 270 000 mennesker i Bergen - hvordan greie å alltid/ofte treffe på folk dere kjenner?

Har ikke så mange venner egentlig, men har en del bekjente og slik blir det jo ofte når man bor i en mindre stor by. Man møter gjerne på venner av andre venner i ulike sammenhenger osv. så derfor ender man opp med mange bekjente. Jeg treffer svært ofte på bekjente i sentrum og noen ganger på venner.

Anonymous poster hash: a9882...ee5

Skrevet (endret)

Jeg vet om mange folk/bekjente som bor i Bergen som jeg aldri møter på. Andre møter jeg gjerne på ofte fordi vi går på samme fakultet. Men sjeldent jeg egnetlig møter på folk tilfeldig. Sannsynligvis som noen sier, henger du på samme sted som disse du ikke vil møte på.

Endret av lillsunshine
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vend det andre kinnet til?

Eventuelt hold deg til andre siden av fortauet, gå i en annen retning så fort du ser at det er dem, osv osv.

Det beste er vel egentlig å bare nikke kort uten å stoppe, så blir det etterhvert naturlig at man ikke prater sammen lengre selv om man ser hverandre.

Bergen har en relativt liten og oversiktelig bykjerne, så forstår at det er lett å møte på mange som er i sentrum på samme tidspunkt som deg. Selv møtte jeg alltid en jeg ikke ville møte inne på Galleriet :P

Kanskje du burde holde deg borte ved Bystasjonen?

Hehe, nei, men du må nesten bare være litt raskt ute med å se folk på avstand, og så eventuelt ta andre stikkveier.

Anonymous poster hash: 92bc3...cb0
Skrevet

Tja. Dersom man bor på et mindre sted, så er det vel et triks å ikke bli uvenner (...?) med alle og enhver, ei heller ligge rundt så du møter på ekser hele tiden. Jeg vet nå ikke helt, men har bodd på langt mindre steder enn det der - og det hjelper å smile og si hei, og så fortsette med det du holdt på med uten å tenke så mye mer over det.

Alternativt så kan man vel flytte og "begynne på nytt". Men det høres veldig drastisk ut dersom man ellers trives godt.

Smil til verden osv.

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg litt sosial angst i utgangspunktet da, så jeg kjenner godt til det dilemmaet å møte på kjente over alt som jeg ikke vil møte på. Eneste måten å unngå det på, er jo å flytte. Men jeg kan jo ikke holde på å flytte hver gang jeg får mange kjentfolk en plass.. Får bare se deg oftere over skulderen, så du lipper noen pinlige tilfeldigheter..

Anonymous poster hash: 08314...2fa
Skrevet

Har aldri hatt det problemet her jeg. Dvs...eksen så meg en gang, og var så snill å påpeke det. Men ellers treffer jeg sjeldent på folk når jeg går rundt i byen. Kan fint sette meg ned på kaffe og sitte der relativt uforstyrret, etc. Så jeg vil nok gjerne tro det er som det blir nevnt over. Du går på de samme stedene som du gjorde med disse folkene. Utforsk byen litt mer, og finn nye steder å gå.

Skrevet

Jeg bor på en mye mindre plass en Bergen og jeg møter aldri på eksene mine. Må nok være noe "magisk" ved deg :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møter kjentfolk daglig i Oslo, så hadde fått klaus i Bergen. Må få flyttet til en større by hvor jeg virkelig kan nyte anonymiteten.

Anonymous poster hash: bece0...0aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...