Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det litt vanskelig ikveld og trenger sårt hjelp til å holde meg sterk. Dette ble veldig langt og jeg beklager det, men dersom noen har tid til å lese og komme med råd eller tips hadde det vært helt fantastisk.

Først litt bakgrunnsinfo - jeg og eksen min hadde et veldig godt forhold og var veldig glade i hverandre. Vi slo opp pga vi bodde i forskjellige byer og avstanden ble for mye for oss. Hvis det ikke hadde vært for avstanden ville vi antagelig fortsatt være sammen idag. Men det ble for vanskelig, og vi slo opp på en ok måte, uten at noen gjorde noe veldig dårlig mot den andre. Likevel var det veldig vondt, og det tok meg veldig lang tid å komme over ham, spesielt fordi han pleide å gå ut og drikke med vennene sine i helgene, for så å ringe meg og fortelle meg at han fortsatt elsket meg osv. Jeg ble lei av at han sa slikt når han var full og ikke tok det opp på en ordentlig måte - følte at han gjorde det vanskeligere for meg å gå videre med livet. Sa det til han, og vi snakket ikke på et par måneder. Jeg datet andre menn og hadde det bra, selv om jeg savnet ham veldig.

På nyttårsaften ifjor ringte han meg og fortalte meg at han fortsatt elsket meg og hintet til at han ville bli sammen igjen. Jeg sa at jeg fortsatt elsket ham også, og etter samtalen trodde jeg kanskje vi skulle se om vi ville prøve igjen. Men han tok såvidt kontakt på flere måneder. Så hadde vi enda en slik tårevåt samtale hvor han ringte midt på natten og fortalte hvor mye han elsket meg, at han angret på at vi slo opp, at jeg var det beste som noensinne hadde hendt ham. På dette tidspunktet var jeg veldig lei av å høre disse erklæringene hans uten at det skjedde noe etterpå, men vi hadde en god samtale og jeg følte at vi kanskje kunne ha mer kontakt og se hva som skjedde. Jeg savnet ham fortsatt veldig, og det var utrolig godt å høre ham si at han elsket meg og savnet meg, men jeg følte at jeg ikke orket å bli for optimistisk da han ofte skuffet meg før.

Tre uker etter denne samtalen fikk jeg melding fra en venninne om at han hadde ny kjæreste. Det var utrolig vondt å høre, og jeg følte meg veldig forvirret ang. alt han hadde sagt bare tre uker før. Jeg tror ikke jeg innså helt at det faktisk var over og at han gikk videre før jeg hørte dette. Synes det var veldig sårende at han ikke tok kontakt bare for å si kjapt ifra at han datet eller noe sånt - vondt å måtte høre om ny kjæreste fra en annen. Vi snakket fortsatt litt på dette tidspunktet og det ville vært naturlig for ham å si fra på en ordentlig måte om dette. Etter dette hadde jeg det vanskelig en periode - vondt å vite at han gikk videre, men jeg klarte meg ok pga flotte venner og jobb.

Kutt til nå - han tok kontakt for en uke siden etter 9 mnd uten ett ord mellom oss. Sa at han hadde tenkt mye på meg/vårt forhold de siste mnd. Nevnte også at han hadde sendt melding til meg ved min bursdag og jul, men disse fikk jeg aldri da jeg hadde byttet telefonnummer. Vi snakket litt og det var vanskelig, men også flott. Det var en god samtale, han sa han ville be om unnskyldning for hvordan han var etter bruddet (ringingen, det at han ikke sa fra om kjæresten osv) og vi snakket om livene våre etc. Ble enige om å kanskje bli litt mer venner etterhvert. Jeg føler at samtalen vekket mange følelser i meg og mye tyder på at han ikke er over meg.

Dette er nå en uke siden, og hele uken har jeg fylt dagene fra morgen til kveld. Må være travel slik at jeg ikke tenker på ham og blir fristet til å ta kontakt. Men i kveld ble planene mine avlyst og jeg skal bare være hjemme. Krise. Jeg skal se en film tror jeg, og skal prøve å bare spise litt godis og kose meg, men er så redd for at jeg ikke vil klare å holde meg fra å ta kontakt med ham. Jeg merker at jeg ikke er over ham og savner ham mye. Føler fortsatt vi har noe uoppgjort mellom oss. Mye tyder på at han ikke er helt ferdig med oss - han har fortsatt kjærestebilder av oss på facebook, han sa flere ganger mens vi snakket at han savnet meg mye, tenkte mye på meg og angret på alt som skjedde rundt bruddet.

Han sa også at grunnen til at han ble sammen med den nye kjæresten sin var fordi han kunne snakke med henne om meg og bruddet og han følte det hjalp veldig. En felles venn av oss sier at han snakker endel om meg og at han tror den nye kjærsten er en rebound og at de ikke vil vare. Likevel vil jeg ikke komme imellom disse to. Det er overhodet ikke meg. Jeg har overhodet ingenting imot den nye kjæresten, hun virker som en kjempesnill jente og jeg er glad for at eksen har noen. Dersom de slår opp i fremtiden vil jeg vurdere å prøve på nytt med ham dersom han vil det. Men jeg vil overhodet ikke komme imellom deres forhold nå og vise at jeg er interessert i ham. Så jeg vil unngå å ta kontakt med ham nå som alt er så ferskt i minnet, og trenger veldig hjelp til det ikveld.

Tar imot alle tips, distraksjoner osv med takk! Vurderer til og med å slette nummeret hans og ta vekk internettilgangen min slik at jeg ikke kan ta kontakt med ham uansett om lysten tar overhånd.

Anonymous poster hash: 6fef7...1f9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spill et spill. Skyrim, oblivion ol.

AnonymBruker
Skrevet

Spill et spill. Skyrim, oblivion ol.

Jeg er egentlig ikke særlig interessert i dataspill, men utelukker ikke at jeg prøver noe sånt senere i kveld dersom jeg ikke klarer å holde tankene om ham borte.

Skrevet

Hva med å lese litt av det morsomme her på kvinneguiden? Irritere deg over dumme folk på "Dumme ting kunder sier"-tråden? :) Det kan ta ganske lang tid. Ellers kan du se på morsomt internetthumor på imgur.com

Se på friends! Det gjorde jeg da det ble slutt mellom meg og eksen. Friends hele kveldene :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å lese litt av det morsomme her på kvinneguiden? Irritere deg over dumme folk på "Dumme ting kunder sier"-tråden? :) Det kan ta ganske lang tid. Ellers kan du se på morsomt internetthumor på imgur.com

Se på friends! Det gjorde jeg da det ble slutt mellom meg og eksen. Friends hele kveldene :)

Jeg tror jeg skal sette på friends etterpå. Har nå sett en og en halv film, men klarer ikke konsentrere meg. Har besøkt facebookprofilen hans 4 ganger allerede ikveld. Sitter og ser på nummeret hans på mobilen. Begynner å tenke at kanskje er det ikke så ille om jeg sender en liten melding til han, vi snakket jo om å kanskje bli mer venner nå...

Skrevet

Slik jeg forstår innlegget ditt, så har han en kjæreste nå? IKKE send den meldingen! Om han vil noe mer med deg, så må han avslutte det han har først. Først da, evt, vet du om han er virkelig interessert i deg. Ikke bli en god nr.2!

Skrevet

Slett nummer hans fra tlf din! Da blir det ikke så lett å sende han en melding på impuls. Se en film som du kan leve deg inn i, så får du tankene over på noe annet. Du kommer til å være glad for det i morgen.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert men hadde hatt en kjæreste som deg på avstand ville jeg ikke valgt en nærmere mensjeg ventet. Han er sikkert en bra fyr men vil nok ha dama nærmere

Skrevet

NB: Litt langt

"Kremt kremt": Han har en ny kjæreste. Ok, noen tror han skaffet seg henne som en rebound fordi hun støttet ham rundt bruddet med deg. Og det å fylleringe/ringe midt på natten vitner om stort savn der og da, MEN i dagslys inngår han forhold med en annen.

Jeg tror hjernene deres spiller dere et puss nå. Hvordan er det med avstanden? Skal dere prøve å lappe sammen forholdet over stor avstand og lang tid? Når han har en ny dame mye nærmere seg?

som snart er en ny eks han kan savne og få kontakt med når han savner henne?

Selvom det er tøft å bryte (både for den som går og for den som blir forlatt) betyr ikke det nødvendigvis at bruddet er feil.

For så vidt edelt av deg å ikke ønske å komme mellom dem, men HAN har plassert henne mellom deg og ham, og HAN har plassert deg mellom ham og henne. hvor gamle er dere? Får en følelse av at han holder deg varm mens han har noen andre å varme seg på. Selvsagt er det digg for ham å ha en bra dame han muligens kan bli sammen med igjen. Samtidig som han har noen til å trøste ham der han er.

Og en ting til: 9 mnd er lenge, så lenge at dere begge kanskje nå husker bare det som var bra. Du har gjort en glimrende jobb med å distansere deg, men han klarer å dra oppmerksomheten din tilbake til seg med kjærlighetserklæringer per telefon. Og det gjør han fordi HAN FØLER DU HOLDER PÅ Å GLIPPE FOR HAM.

Kan det hende at hvis du virkelig var KVINNEN, så hadde han kommet løpende tilbake, kysset føttene dine og tigget om å få bli? På samme sted som deg selvsagt. Og husk: Du har sett sider ved ham nå som du ikke visste om da dere var sammen. Vil du ha denne "oppdaterte" versjonen av ham?

Tips til distraksjon: Opprett en profil på nettdating eller aktivitetsvenner eller noe slikt. Fler mennesker i ditt liv vil få deg til å endre fokus.

Alt godt!

AnonymBruker
Skrevet

Ta vekk internettilgangen?? Hvorfor det? Du sletter jo bare fra facebook. Det er det naturlige.

Anonymous poster hash: b33eb...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...