AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Dette opplever jeg svært ofte, tviler på at de gjør det for å få deg til å føle deg dårlig (noen tullinger gjør sikkert det, men det gjelder nok ikke de fleste). Går selv på Gløshaugen (NTNU) og hver gang jeg møter en gutt på byen som også går på Gløshaugen, er han ivrig med å fortelle at han går siv.ing.-studiet og informere meg hvilke karakterene han fikk på videregående. Uinteressant og platt. Hva du studerer og hvilke karakterer du gikk, kunne ikke brydd meg mindre - det er hvem du er som person som er interessant. Virker som at de har lav selvtillit ettersom de må skryte av karakterene sine for, som om de ikke har noe annet å komme med. Anonymous poster hash: 52bc8...7da Anonymous poster hash: b09c4...7a1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #2 Skrevet 16. mars 2014 Hæ...? Anonymous poster hash: 1fb3a...643
Tropic Skrevet 16. mars 2014 #3 Skrevet 16. mars 2014 (endret) Jepp, ALLE gutter på NTNU-gløs er slik............... Fra spøk til alvor så har jeg aldri opplevd det og jeg kjenner veldig mange som har studert der Endret 16. mars 2014 av Tropic 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #4 Skrevet 16. mars 2014 Jepp, ALLE gutter på NTNU-gløs er slik............... Fra spøk til alvor så har jeg aldri opplevd det og jeg kjenner veldig mange som har studert der Jeg går på Gløshaugen og vet at flere av guttene er slik. Det gjelder så klart ikke alle, men de aller fleste bruker dette som sjekketriks, men det fungerer ikke på meg som også studerer siv.ing. Det er absolutt mange OK menn som ikke har dette behovet for å skryte, men det er ikke de som stikker seg mest ut. Anonymous poster hash: 9adc9...bbd
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Min erfaring med disse guttene er at mange av dem mangler sosial IQ. Derfor pleier jeg å unngå de som går med allværsjakke på byen i Trondheim (for det er et sikkert tegn på at de er gløsere) og heller gå for de som har noe å tilby meg Anonymous poster hash: 6f6c9...127 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 En jeg jobber med som går på gløs er akkurat av denne typen ja, skryter av at han er medlem av mensa og at hele familien hans har doktorgrader. Kvalmende type. Har ikke brydd meg med å nevne at jeg selv har blitt testet til å ha en IQ på 154sd15 som i praksis betyr at det finnes 125 kvalifiserte mensa medlemmer for hvert medlem som scorer like høyt som meg. Anonymous poster hash: 71e7c...08b
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Mmm. Og etter endt utdanning sprader de rundt med den vesle Gløs-ringen sin som om det var et adelsmerke. Jasså, så du klarte å fullføre utdanninga di og du trenger en ring for å vise resten av verden det... Anonymous poster hash: 50b4d...13e 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Mmm. Og etter endt utdanning sprader de rundt med den vesle Gløs-ringen sin som om det var et adelsmerke. Jasså, så du klarte å fullføre utdanninga di og du trenger en ring for å vise resten av verden det... Anonymous poster hash: 50b4d...13e Er relativt sikker på at jeg ikke kommer til å bruke den ringen når jeg er ferdig med graden min på Gløs. Igjen, alle er ikke slik, men mange er det, dessverre. Kjæresten min for eksempel, han går også på Gløs, men oppfører seg ikke på denne måten - takk gud for det! (ellers hadde han ikke vært kjæresten min)! Min erfaring er også at jentene ikke oppfører seg på samme måte som guttene. Anonymous poster hash: 9adc9...bbd
magicpie Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Er det indøk-gutter du har møtt på da eller? Det er i hvert fall ingen på min linje som er slik.. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Går selv på gløs og har vel egentlig aldri opplevd at noen skryter av karakterene sine. Og det å fortelle hvilken linje man går er en helt naturlig ting å dele når man er studenter begge to. Jeg synes det er interessant å vite også, jeg. Sier jo noe om hvem man er som person og hva man interesserer seg for. Anonymous poster hash: 3261b...7ba 1
Tropic Skrevet 17. mars 2014 #11 Skrevet 17. mars 2014 Den ringer er det en god grunn til at mange bruker når de er ute i jobb, særlig for konsulenter er det viktig å bruke den ringer slik at kundene skal se at de faktisk er siv.ing. Kjenner flere som bruker den og får mer respekt og blir mer attraktive blant kundene når de bruker den. Enkelte bruker den nok sikkert også for å skryte til andre, men altså, de fleste jeg kjenner som ikke har gått på gløs aner ikke hva den ringen betyr.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #12 Skrevet 17. mars 2014 Får Gløs-folka en ring? Anonymous poster hash: 03497...703
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #13 Skrevet 17. mars 2014 Har noen link til bilde av ringen? På vår linje får vi en ring, som dette etter endt studie, og det er veldig mange som bruker den i ettertid; http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v6/1346560065_1/Luxury-Quality-synthetic-font-b-diamond-b-font-ring-Amazing-font-b-8-b-font-Ct.jpg Anonymous poster hash: a2299...d75
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #14 Skrevet 17. mars 2014 Bare å google "siving ring" Anonymous poster hash: 3261b...7ba
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #15 Skrevet 17. mars 2014 Her er om ringen, samt bilde av den; http://www.gullsmeddahlsveen.no/nth-ringen Her er en artikkel, som skriver at ringen koster nesten 4000 kr !! http://www.dn.no/talent/article2687581.ece Anonymous poster hash: a2299...d75
Melodey Skrevet 17. mars 2014 #16 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har alltid hatt den ideen om at de som bruker den ringen ikke har fått til så mye annet i ettertid. For eksempel så har jeg aldri sett en professor med siving. ringen, heller ikke noen phd studenter. (men kan hende jeg tar feil) 1
Meline Skrevet 17. mars 2014 #17 Skrevet 17. mars 2014 Den var dritstygg. Haha. Glad min kjæreste som gikk indøk ikke bruker den;)
Tropic Skrevet 17. mars 2014 #18 Skrevet 17. mars 2014 Jeg har alltid hatt den ideen om at de som bruker den ringen ikke har fått til så mye annet i ettertid. For eksempel så har jeg aldri sett en professor med siving. ringen, heller ikke noen phd studenter. (men kan hende jeg tar feil) Det er fordi de ikke trenger å bruke den, for ingen der som bryr seg om det, der er det jo viktig med dr. ikke en siv.ing, mens i konsulentbransjen vil det være viktig å bruke ringen for å vise at man har en siv.inggrad for eksempel. Når man har en doktorgrad er det ikke så stort å skryte av en siv.ing, da er jo dr.graden viktigere Det er iallefall min "konklusjon" av dette med ringen ut i fra de jeg kjenner
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 Det er fordi de ikke trenger å bruke den, for ingen der som bryr seg om det, der er det jo viktig med dr. ikke en siv.ing, mens i konsulentbransjen vil det være viktig å bruke ringen for å vise at man har en siv.inggrad for eksempel. Når man har en doktorgrad er det ikke så stort å skryte av en siv.ing, da er jo dr.graden viktigere Det er iallefall min "konklusjon" av dette med ringen ut i fra de jeg kjenner Har man dr. grad så bruker man naturligvis dr. ringen . Jeg har begge deler, men bruker så godt som aldri den sistnevnte. Eneste gangen den får dukke fram fra posen sin er faktisk når jeg bærer bunad, for den passer bra sammen med bunaden min . Siv.ing. ringen bruker jeg imidlertid daglig. I Norge er en dr. grad noe som ikke vektlegges særlig, og om man bærer dr. ringen utenlands så er det ingen som kjenner til den uansett. Vel, det er ikke mange i Norge som gjenkjenner den heller, tror jeg, for jeg har aldri sett noen bruke den. Men siv.ing. ringen blir gjenkjent av ganske mange, også de som velger å ikke bære den selv. Anonymous poster hash: e6964...c05 1
miramis Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Den ringer er det en god grunn til at mange bruker når de er ute i jobb, særlig for konsulenter er det viktig å bruke den ringer slik at kundene skal se at de faktisk er siv.ing. Kjenner flere som bruker den og får mer respekt og blir mer attraktive blant kundene når de bruker den. Enkelte bruker den nok sikkert også for å skryte til andre, men altså, de fleste jeg kjenner som ikke har gått på gløs aner ikke hva den ringen betyr. Alle de som går med ringen framstår som idioter. De suksessfulle siv.ing. jeg kjenner kjøpte ikke engang ringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå