AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Hei! Jeg er en jente som skal feire 18-årsdag på Egon i begynnelsen av neste måned. Vi blir 8-9 jenter og tenkte at jeg skulle kjøpe 3 pizzaer (jeg har allerede reservert bord). Men har ikke tenkt noe mer enn det. Er det noen som har noen tips? Jeg kan vel ikke akkurat ha med dessert osv selv (må vel kjøpes der da) og tenker at om noen vil ha det eller brus eller annet så får de betale for det selv. Jeg har ikke såå god råd siden jeg bor på hybel. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: 02fb3...f91
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 3 pizzaer hørtes lite ut, i hvert fall hvis du har tenkt til at gjestene skal bli mette. De gangene jeg har vært på bursdagsmiddag ute, så har alle bare kjøpt til seg selv. Anonymous poster hash: fe74b...4a0 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Jeg synes 3 pizzaer hørtes bra ut til 8-9 jenter. Dessert får hver enkelt kjøpe selv da hvis de vil ha Anonymous poster hash: 1acee...f61 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 3 pizzaer hørtes lite ut, i hvert fall hvis du har tenkt til at gjestene skal bli mette. De gangene jeg har vært på bursdagsmiddag ute, så har alle bare kjøpt til seg selv. Anonymous poster hash: fe74b...4a0 Det er 3 store pizzaer, og vi er alle jenter, så dette er visst ikke for lite i følge det de sa. Anonymous poster hash: 02fb3...f91 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Jeg synes 3 pizzaer hørtes bra ut til 8-9 jenter. Dessert får hver enkelt kjøpe selv da hvis de vil ha Anonymous poster hash: 1acee...f61 Ok, takk. Jeg vil ikke føle meg grisk heller som ikke betaler dessert for alle, men koster jo litt for meg med 3 pizzaer og i grunn. -TS Anonymous poster hash: 02fb3...f91
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Jeg dytter lett i meg en Big One uten problem, og jeg er jente. Hvis det er 8 jenter og 3 pizzaer, vil det si 3 stykker på hver. Jeg synes det høres lite ut. Men kan jo hende du og venninnene dine er småspiste da. Anonymous poster hash: fe74b...4a0
Gjest Solsmil Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Jeg synes 3 pizzaer høres passe ut, man må jo ikke spise til man sprekker heller. Og det er nok ingen som forventer at en attenårig hybelboer skal betale hele pakka, det er vanlig at man betaler selv. Ihvertfall i min omgangskrets
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Jeg hadde gjort sånn at de kjøpte og betalte selv for det de ville spise. Så kunne du heller stått for brusen, eller kake etterpå. Anonymous poster hash: ec723...c8c 1
Gjest Coolaid Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Kan ikke alle bare kjøpe mat til seg selv? Fungere fint det. Man er ikke grisk i det hele tatt. Bare spør om noen blir med ut å feire deg
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Jeg dytter lett i meg en Big One uten problem, og jeg er jente. Hvis det er 8 jenter og 3 pizzaer, vil det si 3 stykker på hver. Jeg synes det høres lite ut. Men kan jo hende du og venninnene dine er småspiste da. Anonymous poster hash: fe74b...4a0 Det er forskjell på en frossenpizza og en Egon-pizza da. Ikke minst i størrelsen. Anonymous poster hash: 71375...024 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Jeg dytter lett i meg en Big One uten problem, og jeg er jente. Hvis det er 8 jenter og 3 pizzaer, vil det si 3 stykker på hver. Jeg synes det høres lite ut. Men kan jo hende du og venninnene dine er småspiste da. Anonymous poster hash: fe74b...4a0 Vel, vi er en familie på 7 (ingen små barn som spiser lite) og vi klarer oss helt fint med 2 store pizzaer. Da er det fortsatt igjen ca 4 stykker. Jeg vil tro at 8-9 jenter klarer seg helt fint med 3 store pizzaer. og nå vet jeg ikke hvordan det er på egon, men vanligvis pleier det å være mer enn 8 biter på en stor pizza, så hvordan du får det til å bli 3 biter på hver person skjønner jeg ikke. Anonymous poster hash: 0a5af...627
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 En rund pizza pleier å bli delt i 8 trekantbiter. Blir den delt i firkanter består den gjerne av flere biter da.. Men jeg fikk trekantstykker sist jeg var på Egon, og da vet jeg at jeg spiste mer enn 3 biter. Anonymous poster hash: fe74b...4a0
Jade Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 TS vet sikkert sånn noenlunde hvor storspiste gjestene er. Jeg har aldri hørt om jenter som spiser en halv restaurantpizza, så jeg vil tro at det ikke er "gjennomsnittet".
Anglofil Skrevet 16. mars 2014 #14 Skrevet 16. mars 2014 (endret) Det er da ikke så uvanlig å spise en halv restaurantpizza? Kjenner mange damer som klarer det. Jeg ville valgt 4 pizzaer. Bedre med for mye enn for lite, men det er meg. Mvh Yvonne Endret 16. mars 2014 av Yvonne 3
Chiquita Skrevet 16. mars 2014 #15 Skrevet 16. mars 2014 Husk å presiser ovenfor dine gjester at du betaler for pizza, men drikke og ev annet må de betale selv. Kjedelig dersom de kommer og tror at de får både mat og drikke.. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Jeg synes det er veldig generøst av deg å spandere TS! Kan du ikke bestille tre først, også se ann behovet for en til? Presiser i begynnelsen at du kjøperpizza også kjøper gjestene det de evt. måtte ønske av drikke, dessert og annet. Håper du får en fin feiring! Anonymous poster hash: a52de...036 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Når vi har vært tre damer har vi bestilt en liten pizza. Det har vært til sen lunsj og den ene er småspist, men vi er alle blitt mette.Tre store pizza bør holde til åtte-ni damer. Presiser at gjestene må holde drikke selv. Anonymous poster hash: 9d472...755
Kamelia83 Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Jeg spiser helt fint en halv restaurantpizza. Pluss dessert Jeg vet jeg ikke er den eneste, men mange jenter/damer fislespiser jo når de spiser sammen med andre. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #19 Skrevet 17. mars 2014 Jeg synes det er frekt å invitere til bursdagselskap for så å be gjestene kjøpe det de vil ha selv.. Enda merkeligere er det at du som student vil ha selskapet ditt på Egons. Jeg synes ikke det er noe koselig sted. Oppskrytt er ordet. Kanskje du som er student med dertil dårlig råd kunne lage noe selv, eventuelt sammen med venninnene dine hjemme? Kan jo bli veldig koselig det også. Og ingen forlanger vel et svært langbord om du har liten plass? Jeg har hatt 15 stk på 20 kmv studenthybel og vi storkoste oss. Mye billigere og mye hyggeligere spør du meg. Anonymous poster hash: ef5fa...63c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2014 #20 Skrevet 17. mars 2014 Det er da ikke frekt. Det er helt vanlig å gå ut og spise med venner på bursdagen sin, hvor alle kjøper sin egen mat. Jeg har aldri jeg har vært i en bursdagsmiddag hvor bursdagsbarnet har spandert på alle. Anonymous poster hash: fe74b...4a0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå