Cherrytomat Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 ...er de fortsatt store i størrelsen? Har en arvet en til jenta mi og den er kjempestor! Hun var over i str 98 i de fleste klesplagg, men kunne faktisk bruke reimadressen i str 86!! Lurer på å kjøpe en til lillemann nå for det var så fantastisk med den sitteplaten i baken!!! Men tørr ikke å bestille, for jeg leste et sted at de er mer normale i str nå, og da ble jeg usikker. Ingen butikker her jeg bor som har Reima, så håper på hjelp her
Quiet Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Vanskelig å svare på. Vet ikke hvor god hjelp dette blir, men jeg kan jo dele mine erfaringer. Mitt barn er så og si akkurat tre år, og er nok noe liten for alderen og ikke spesielt lang i armene eller bein. Bruker stort sett str 98 i klær. I år har vi hatt vinterdress i 98, men også brukt vinterdressen fra i fjor i 86 (med sittepute) som skift vinteren igjennom. Den har passet greit, helt frem til de siste ukene. Vårdressen fra i fjor i 92 passer fint. Årets vårdress i 104, er litt lang på armene, men passer ellers fint når den er strammet inn i livet (foreløpig tenkt som skift). Opplever at dressene kan brukes lenge pga justeringsmulighetene - men har ikke noen andre merker å sammenligne med da vi enn så lenge har holdt oss til Reima.
Merlion Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 (endret) Min jente blir 3 om ikke lenge og er rundt 92 cm lang, ikke så stor for alderen altså. Hun har brukt 86 og 92 denne vinteren. Den i str 86 er fra 2011/2012 sesongen og den passer fint i ermer og bein, men det er lite å gå på i ryggen syns jeg. Den i 92 er fra denne sesongen og er(var) rikelig stor alle veier, men den måtte reklameres på da den revnet i sømmen. Erstattet den med en i 98 med tanke på neste vinter, den er altfor stor nå og antageligvis for stor første del av vinteren også.(Hvertfall om skal fortsette å vokse som hun har gjort til nå.) Hun bruker 86 og 92 i klær ellers. Skal forøvrig kjøpe vår/høstdress nå og tenker da å kjøpe str 92. Har en femåring også og han brukte dress i 98(fra 2010/2011 sesongen) til han var nesten 4. Men han er heller ikke av de lengste. Han har str 110 denne vinteren og kan fint ha den neste vinter også ser det ut til Jeg har jobbet i butikk og solgt Reima gjennom flere år og syns de fortsatt er like store i størrelsen som de alltid har vært. Om du har tenkt å kjøpe på salg nå, så hadde jeg tatt sjansen på å kjøpe og heller solgt den igjen om den skulle vise seg å bli for liten. Endret 15. mars 2014 av Merlion 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Synes de er ganske normale i str jeg da... Min gutt ble 2 år nå i mars og har hatt str 92 i vinterdressen denne vinteren, passet supert Kjøpte vårdressen nå i str 98 og den er litt stor, men ikke veldig Bruker str 92 i klær ellers Anonymous poster hash: 05e93...028
kaprifolen Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Synes heller ikke de er så enorme som noen skal ha det til. Men det synes jeg ikke om den vi har fra flere år tilbake heller. Vesla er ca 80-81 høy etter en vekstspurt på nyåret, og den arvede vinterdressen i 80 ble i korteste laget for oss før jul. Hun er ikke lang i beina. Hun bruker 86-92 i klær nå (mest 86), og reimaen fra 2012/2013-sesongen er i 86, og har passet ypperlig hele vinteren. Strikk ved håndledd og føtter gjorde at den satt godt da den fortsatt var litt lang også.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Her har ungen str. 116 i vanlige klær og i Reimadress, så jeg synes dressen er ganske normal i størrelsen. Kunne sikkert hatt 110 i Reima, men hun drukner altså ikke i "riktig" størrelse.Anonymous poster hash: a3c22...1dd
Victoria-- Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 Minste jenta mi er 111 cm og slank. Bruker str 110 i reima sin vinterdress. Passer fint denne sesongen.
Edie Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 Synes heller ikke Reima er store i størrelsen. Helt normale, og hvert fall ikke lange i overkroppen. Gutten vår har korte bein, og lang overkropp og Reimadressene har alltid blitt for korte i ryggen mens de fortsatt er for lange i beina.
gjärd Skrevet 18. mars 2014 #10 Skrevet 18. mars 2014 Kjøpte på salg nå til neste år. 98 reima tec + var 3 cm lenger i beina enn 98 reima tec. Så tok reima tec + jeg :-)
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #11 Skrevet 19. mars 2014 Jeg syns de er store i str. Veldig gode :D Anonymous poster hash: 11732...754
Cherrytomat Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 19. mars 2014 hva er forskjellen på reima tec, og reima tec + ? Trodde reimatec var den med 10.000 og om den bare heter reima var den 3000 i vannsøyle, har jeg misforstått da?
Irja Skrevet 19. mars 2014 #13 Skrevet 19. mars 2014 Synes de er store i str. Har en fra 2010 til jenta mi. Laange armer, men ikke så lang i ryggen.. Dette at vært problemet i andre klær og, så mulig armene hennes er korte i forhold til kroppen ellers. Hun har en i str 80 (bruker mest 86 ellers i klær) tror nok denne kan brukes til høsten også.
Merlion Skrevet 19. mars 2014 #14 Skrevet 19. mars 2014 hva er forskjellen på reima tec, og reima tec + ? Trodde reimatec var den med 10.000 og om den bare heter reima var den 3000 i vannsøyle, har jeg misforstått da? Reima har forskjellige vannsøyler på produktene. Alt fra 3000 til 10000. Reimatec har hatt 10000, men har sett på vårens dresser at det nå varierer fra 5000 til 10000. Produktene med vannsøyle på 5000 heter som oftest Reima Kiddo(og fra i vår også Reimatec). Reimatec+ er mer slitesterk enn Reimatec. Men vannsøylen er den samme som på Reimatec. Denne vinteren kom Reimatec+ dressen kun fra str 116 og i bare ett design. Samtidig hadde mange av Reimatecdressene fått ekstra forsterkning på nedre del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå