AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Jeg ble ferdig med studiene mine våren 2013. Siden den gang har jeg søkt etter 100 % jobb. Jeg har en deltidsstilling fra da jeg var student. Denne jobben tilsvarer 1 dag i uka (20%), men denne jobben utbetaler ikke mye. Jeg mangler 700 kr for å få betalt leie etter lønning. Det er altså ikke mulig å leve av denne inntekten. Jeg har gode referanser fra tidligere arbeidsforhold og over 6 år med arbeidserfaring. Jeg er registrert hos 7 forskjellige vikarbyråer og leter/søker daglig hos finn.no og kommunens sider etter en jobb. Dessverre har det seg slik at jeg kun har fått korte vikariat via disse byråene. Nå er sparekontoen tømt og jeg begynner virkelig å bli desperat. Spørsmålet mitt er:har jeg krav på noe hjelp fra NAV, frem til jeg får en inntekt/jobb det er mulig å leve av? Anonymous poster hash: 64dbe...bf7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Du har rett på sosialstønad. Det betinger at du ikke har sparepenger i det hele tatt. Leste her inne at de kan gjøre et untak for BSU. Hjelpen blir da til en rimelig husleie, strøm og til livsopphold. Anonymous poster hash: 1fe12...9f6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Du kan få dagpenger hvis du har tjent nok til å ha rett på det. Kravene til dagpenger finner du her: https://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger Hvis du har tjent for lite til å få dagpenger så kan du få sosialstønad. For å få sosialstønad må du ikke ha sparepenger, dyr bil eller andre verdier, og du må levere kontoutskrift for de siste 3 månedene. Anonymous poster hash: ce846...c5c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Tusen takk for alle svar! Da blir det nok sosialstønad jeg må søke om. Forhåpentligvis ringer noen meg om en jobb på mandag, så slipper jeg NAV. Det er i hvertfall lov å håpe Anonymous poster hash: 64dbe...bf7
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mars 2014 #5 Skrevet 16. mars 2014 Du sier at du er registrert hos 7 vikarbyrå. Holder du kontakt med disse jevnlig - f.eks ukentlig?
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #6 Skrevet 16. mars 2014 4 av disse holder jeg jevnlig kontakt med.De mindre byråene har færre jobber ute og derfor har jeg ikke purret opp disse. Men alle vikarbyråene er klar over at jeg er tilgjengelig nå og hvilke sektorer jeg kan jobbe innen. Anonymous poster hash: 64dbe...bf7
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mars 2014 #7 Skrevet 16. mars 2014 At alle vet hva du vil er ikke det samme som å holde kontakten. Det de sa til meg den gangen jeg var arbeidssøkende var at jeg måtte holde cv'en varm ved å holde kontakt med dem ukentlig.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #8 Skrevet 16. mars 2014 At alle vet hva du vil er ikke det samme som å holde kontakten. Det de sa til meg den gangen jeg var arbeidssøkende var at jeg måtte holde cv'en varm ved å holde kontakt med dem ukentlig. Insinuerer du at jeg ikke prøver hardt nok? Som sagt, NAV er min siste utvei. Selvfølgelig håper jeg på at situasjonen snart løser seg. Jeg har som nevnt tidligere tett kontakt med 4 av disse byråene. Altså ukentlig telefonsamtaler, tekstmeldinger eller mail. Jeg har gått via vikarbyrå i 4 av mine tidligere jobber så jeg er FULLT klar over hvordan de jobber. Anonymous poster hash: 64dbe...bf7 3
Gjest Blondie65 Skrevet 16. mars 2014 #9 Skrevet 16. mars 2014 Insinuerer du at jeg ikke prøver hardt nok? Som sagt, NAV er min siste utvei.Selvfølgelig håper jeg på at situasjonen snart løser seg. Jeg har som nevnt tidligere tett kontakt med 4 av disse byråene. Altså ukentlig telefonsamtaler, tekstmeldinger eller mail. Jeg har gått via vikarbyrå i 4 av mine tidligere jobber så jeg er FULLT klar over hvordan de jobber. Anonymous poster hash: 64dbe...bf7 Nei, jeg insinuerer ingenting. Jeg deler min egen erfaring: masse lovnader fra vikarbyrå og ingenting skjer. Da jeg på ny søkte jobb valgte jeg et vikarbyrå og spurte dem hvordan vi begge skulle få mest ut av det. Da ble jeg altså anbefalt å holde kontakten ukentlig.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #10 Skrevet 16. mars 2014 Jeg ble tilbudt sosialstønad fra nav sist jeg var der. Men betingelsen for at jeg skulle få stønad var at jeg måtte gå på kurs fra 9-12, 4 dager i uken. Da fikk jeg 200 kr dagen, og for meg så var det helt uaktuelt. Men kan være det er litt annerledes for deg siden du har husleige osv, jeg bor hjemme da. Anonymous poster hash: dcbd4...20f
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #11 Skrevet 16. mars 2014 I tillegg til sosialstønad bør du søke om bostøtte! Dette med kurs som AB skriver om, har ikke jeg kjennskap til. Så det varierer nok fra sak til sak:) Anonymous poster hash: 8d9bc...df2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå