Gå til innhold

11-åring hjemme alene en kveld?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er for tidlig, noe min datter er totalt uenig med meg i. Hun sier at det er flere i klassen som sitter barnevakt eller klarer seg selv en kveld mens mor og far er ute på vift.

Hun sier jeg er alt for overbeskyttende og jager meg omtrent ut.

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: fd5ae...ed5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener det er for tidlig å være alene hjemme en hel kveld når man er 11 år.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke det er for tidlig. Jeg var hjemme alene flere timer på dagtid daglig da jeg var 8, så ser ikke hvorfor en 11-åring ikke skal klare én kveld alene hjemme.

Anonymous poster hash: 502da...7b2
  • Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Hvis 11-åringen din ikke kan være alene hjemme en kveld så har du ikke lært henne det grunnleggende alle 11-åringer bør kunne.

Anonymous poster hash: 9841c...e2d
  • Liker 26
Skrevet

Jeg mener det ikke er for tidlig og at du er for overbeskyttende.
Jeg var alene hjemme lenge før jeg ble 11 uten noen problemer.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde for eksempel gått på kino. Jeg hadde ikke gått på fylla.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hun overhørte en samtale med en venninne av meg der jeg takket nei til å bli med ut. Og driver nå på å mase om at hun klarer seg fint alene.

Jeg tror på henne da hun er veldig fornuftig og rolig jente. Men...nei, jeg vet ikke.

Siden jeg er så i tvil er det best å holde meg hjemme.

TS

Skrevet

Jeg mener ikke det er for tidlig. Jeg var hjemme alene flere timer på dagtid daglig da jeg var 8, så ser ikke hvorfor en 11-åring ikke skal klare én kveld alene hjemme.

Anonymous poster hash: 502da...7b2

Men det er faktisk stor forskjell på å være alene om dagen og kvelden.

• Liker 3
Skrevet

Hun overhørte en samtale med en venninne av meg der jeg takket nei til å bli med ut. Og driver nå på å mase om at hun klarer seg fint alene.

Jeg tror på henne da hun er veldig fornuftig og rolig jente. Men...nei, jeg vet ikke.

Siden jeg er så i tvil er det best å holde meg hjemme.

TS

Det blir nok ikke noe problem å la hun være alene en time eller to, men i begynnelsen er det nok lurt å ikke være borte i timesvis.

• Liker 2
Skrevet

Men det er faktisk stor forskjell på å være alene om dagen og kvelden.

Det er absolutt ingen forskjell på det.

Men det kan være forskjeller i hvor mye hver enkelt konstruerer falske annerledesheter i sitt hode.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er for tidlig. Og både du og hun har vel mobiler som dere kan nå hverandre på?

Anonymous poster hash: e8262...0fd
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det blir nok ikke noe problem å la hun være alene en time eller to, men i begynnelsen er det nok lurt å ikke være borte i timesvis.

Hun har vært alene på kveldstid før men da var jeg hos naboen.

Skrevet

Det er absolutt ingen forskjell på det.

Men det kan være forskjeller i hvor mye hver enkelt konstruerer falske annerledesheter i sitt hode.

Hvordan kan det være det samme? Eller hva er klokka når det er sent for en på 11? Kanskje det er derfor det er "det samme"

• Liker 2
Skrevet

I utgangspunktet burde det ikke være for tidlig, men det kommer vel egentlig mer ann på den aktuelle personen enn på alderen...

• Liker 2
Gjest Violetta
Skrevet

Hva om hun får ha en venninne på besøk? Da kan du avtale med moren til denne venninnen at hun er backup.

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvordan kan det være det samme? Eller hva er klokka når det er sent for en på 11? Kanskje det er derfor det er "det samme"

Sånn praktisk sett så er det jo ingen forskjell på å være hjemme på dagen eller kvelden. det handler vel mer om hvordan man opplever det selv. For meg som er mørkredd er det f.eks veldig stor forskjell på å være alene på dag eller kveld.

• Liker 4
Skrevet

Hvordan kan det ikke være det samme? Man er i sitt eget hjem og gjør sine vanlige ting. Ting blir ikke annerledes fordi man sover eller det er mørkt ute. Man må fremdeles gjøre de samme tingene og vite de samme tingene når det gjelder sikkerhet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, herregud, en gjennomsnittlig 11-åring klarer seg fint alene en kveld. Vi satt barnevakt alene hos andre da vi var 11 år. Forutsetter kun at 11-åringen har en forelder tilgjengelig på telefon, og/eller kan stikke over til naboen hvis hun får behov for det.

Anonymous poster hash: 7add6...8f9

• Liker 7
Skrevet

Men uansett er dette opp til ts. Det er du som kjenner datteren din. Man må jo ikke starte med å være borte i mange timer, man kan starte i det små.

• Liker 3
Skrevet

Syns heller ikke det er for tidlig. Og det er jo en god ting å venne henne til å være alene, men ikke for lenge første gangen. Men det er jo individuelle forskjeller, som før her nevnt. Du kjenner jo din datter.

Jeg husker at jeg begynte med en halvtime, så et par timer osv. Og vi hadde noen regler som vi laget sammen; aldri tenne levende lys, ikke bruke komfyren osv.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...