Gå til innhold

Daten min reagerte på at jeg farger håret og er åpen om det. Hvorfor er det galt?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg har tidligere betegnet meg som en late bloomer. Det falt heller ikke i god jord hos daten min, men det er an annen sak. Nå har vi et nytt problem. Jeg har begynt å farge håret , og er kjempefornøyd med det. I sluttne av 30 -begynnelsen av 40 årene , er det vanlig at menn får endel grå hår. Meg selv inkludert. Jeg har jobbet mye i det siste for å framstå mest mulig attraktiv ( vil ikke være singel lengre) , og farging av hår var en naturlig del av prosessen synes jeg. For å gjøre dette riktig , dro jeg til frisøren som fant en naturlig mørk og fin farge til meg. Veldig fint synes jeg, og jeg ser ingne grunn til å lyve om det. Derfor er jeg åpen til hennes venner og mine om at jeg farger det. Synes ikke det er noen bid deal i det hele tatt, men det er det fo rdaten min. Hun er klar ovwer at jeg gjør det, men ønsker at jeg holder det for meg selv. Hvorfor synes hun det er så flaut? Jeg ser ikke feminin ut til tross for at jeg er en myk mann. Trener styrke og går mye tur. Dette med hårfargingen og åpenheten rundt det , har min date tatt opp som et problem likevel. Hvorfor er det sånn? Er det hun som er urimelig, eller burde jeg holde dette for meg selv?

med hilsen fra:

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ikke noe grunn til å hysje det ned.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hun er urimelig.

Anonymous poster hash: deab0...2d0
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du dele det? Mange jenter som bleker eller striper håret - de ville ikke nektet hvis de ble spurt, men de går ikke rundt og annonserer det heller.

Det virker som om du er litt for skravlete/åpen om ting folk ikke trenger å vite om.

Ingen er perfekte, alle blir eldre, alle forbedrer seg selv. Poenget er - du trenger ikke annonsere alle disse tingene inntil dere faktisk er et par og hun kjenner dine positive sider best.

Når det gjelder hennes venner forstår jeg ikke hvorfor du skal legge ut om alt. Du trenger bare ha en god tone med dem.

Anonymous poster hash: 2b7b2...9fb
  • Liker 20
Skrevet

Jeg synes det er småflaut med voksne menn som farger håret, og ihvertfall hvis det var en jeg datet, og han på toppen av det hele pratet mye om det.

Voksne menn bør droppe hårfarge og hentesveis. Og hairplugs :fnise:

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Det er hun som er urimelig. Hvorfor skal ikke menn få stelle med seg selv å gjøre det beste ut av utseendet?

Jeg var sammen med en muskelbundt som både brukte rettetang og lot meg fikse bryna hans og annet, han var et skikkelig mannfolk.

Hilsen kvinne 30.

Anonymous poster hash: 39fc2...8bb
  • Liker 5
Skrevet

Morsomt at du sier det, jeg gikk forbi en mann jeg tenkte trengte å farge håret tidligere i dag :fnise:

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke problemet med å være åpen om det. Men hvor åpen er du? Buser du ut med det helt av deg selv eller nevner du det om det "passer seg"?

Endret av Blod
  • Liker 2
Gjest lillelarve
Skrevet

Jeg skjønner henne ærlig talt ikke. Men.. Hm. Jeg synes ikke det er noe feminint over det å farge håret. Mange menn gjør det og jeg har ingenting i mot det. Synes ikke det er rart i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet

I 2014 farger både menn og kvinner håret. Skjønner ikke helt hvorfor du må nevne det, kan du ikke bare smile og si takk om noen spør? :)

• Liker 1
Skrevet

Mannfolk farger ikke håret.

Hadde vært en stor fordel om kvinnfolk kunne prøvd å begrense seg litt også.

Ikke er det sunt og ikke er det attraktivt. I hvert fall ikke når det ser direkte kunstig ut.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner daten din godt

Anonymous poster hash: 6b66c...2cb
Skrevet

Det er jo ikke noe man trenger å nevne, men det er skikkelig teit å lyge om det hvis man blir spurt. Nå er jo mange menn kjekke med en gråstenk i håret, da!

• Liker 2
Skrevet

Jeg må helt ærlig si at jeg overhodet ikke ser hvorfor det skulle være et problem at du farger håret og er åpen om det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Å farge håret er nå så vanlig i dag jeg hadde ikke trodd en sjel reagerer på det:P

Anonymous poster hash: b77e0...5f8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er kleint av menn farger håret. Det virker som om du på jobbe litt mer med dine sosiale antenner, du trenger ikke å være 100% åpen om alt og særlig ikke når du skal skape et godt inntrykk av deg selv.

Du trenger ikke å skjule ting, men heller ikke buse ut om absolutt alt :laugh:

Anonymous poster hash: a7445...269
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det har sikkert med måten du sier det på og omstendighetene. Hvis du nevner det i situasjoner der det ikke faller seg naturlig så kan hun kanskje synes at du deler litt vel mye med folk. For eksempel, jeg får svarte hår i en føflekk jeg har på halsen. Disse napper jeg bort. Det er selvfølgelig bedre enn alternativet (å la hårene gro), men det er samtidig noe jeg ikke går rundt og deler med folk. Rett og slett fordi det ikke er naturlig med mindre noen faktisk spør meg direkte. Da vil jeg jo svare ærlig. Det er ikke sikkert at en evt kjæreste hadde likt at jeg buste ut til kompisene hans med at jeg hadde hår i føflekken min dersom han ville at de skulle få et godt inntrykk av meg.

Men i bunn og grunn så er det bare et irritasjonsmoment og ikke noe å ta på vei for. Å farge håret (og nappe føflekker) er jo veldig vanlig :)

Anonymous poster hash: c002a...69b
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Mannfolk farger ikke håret.

Hadde vært en stor fordel om kvinnfolk kunne prøvd å begrense seg litt også.

Ikke er det sunt og ikke er det attraktivt. I hvert fall ikke når det ser direkte kunstig ut.

Sånn som meg... jeg verken sminker meg eller farger håret.... Folk sier ofte: Du farger håret ditt sant? Hva , ser det slik ut, sier jeg... Fargen er så pen , og jeg vil ha lik sier mange.... Og da må jeg si: det naturlige er nok det beste da, for min farge er naturlig! :) Jeg synes at naturlig er bra! For malt hår, malte masker .... det er ikke naturen.... Jeg liker det naturlige, det er slik vi er født!.

Endret av Meline37
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er kleint av menn farger håret. Det virker som om du på jobbe litt mer med dine sosiale antenner, du trenger ikke å være 100% åpen om alt og særlig ikke når du skal skape et godt inntrykk av deg selv.

Du trenger ikke å skjule ting, men heller ikke buse ut om absolutt alt :laugh:

Anonymous poster hash: a7445...269

Siden du og mange andre mener det er kleint, vil det nok være lurt å skjule det ja. Så du motsier deg selv.

Anonymous poster hash: 5bafe...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...