Gå til innhold

Hvordan få ham til å hjelpe til uten masing?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

:evil: Er ganske oppgitt nå... Samboeren er innimellom helt håpløs... Det er (typisk) når det kommer til husarbeid. JADA, samboeren gjør husarbeid han også... MEN... Han gjør det først når jeg har mast en ti-tolv ganger... Jeg synes det er skikkelig frustrerende å mase så mye, føler meg som den bitchen. Men jeg orker da ikke gjøre ALT selv, vi er jo begge i full jobb, og jeg har faktisk en mye mer fysisk anstrengende jobb enn ham.

Tror ALDRI han har funnet fram støvfilla av seg sjøl for å tørke støv, annet enn når vi har tørket støv før vi har vært på flyttefot. Rydde kan han KANSKJE finne på å gjøre av seg sjøl en gang i måneden eller noe, men ellers må JEG si at "nå skal vi gjøre ditt og datt" eller lignende.

Greit nok at han gjør noe, men jeg orker ikke mase hele tiden! :x Ikke orker jeg gjøre alt alene heller. Som regel, hvis jeg begynner med noe, så kommer han jo og hjelper meg. Men hvorfor kan han aldri ta intiativ??

Har tatt det opp med han flere ganger, men det hjelper ikke. I dag sa jeg til ham at hvis han ikke snart ryddet ut de siste sakene han har i esker siden vi flyttet inn her (og vi flytta inn i MARS), så kommer jeg til å kaste det! (Jeg gjør jo ikke det, men jeg ble så forbanna)

Er alle menn like håpløse??

Han er jo verdens beste på alle andre måter, men når jeg er sliten og kommer hjem fra jobb med masete unger, har ikke jeg lyst til å begynne å mase heller....

Noen som har noen gode råd om hvordan jeg skal gjøre dette for å få han til å forstå at jeg ikke må si noe før ting bør gjøres???

Glad for alle råd... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hadde det noenlunde likedaen når jeg og minn mann var "ferske" utearbeidende foreldre. Når jeg var hjemme gikk det ganske greit, da tok jeg mesteparten av husarbeidet på dagen, og resten delte vi.

Når vi begynte å jobbe fullt begge to gikk jeg raskt lei av å være koordinator og organisator på husarbeidsfronten! Vi satte oss ned en kveld og "fordelte" husarbeidet ned på detaljnivå (dette var etter at jeg hadde forklart ham at jeg var drit lei av å passe på at ting ble gjort), hva som skulle gjøres av hvem, og ca. hvilken dag. Vi avtalte at den som henter barn lager middag, den som ikke hentet den dagen vasker opp. Vasking i huset hver torsdag (evt. ons/fre dersom det ikke passer torsdag) osv. osv.

Når han fikk ansvaret for en del bestemte områder så tok han mer ansvar generelt også. Nå ser han like mye som meg, og tar tak i det!

Det høres ille ut å organisere det i så detalj, men det holdt å gjøre det slik i en kort periode, for da ble han vant til å ta ansvar for sin del.

Lykke til!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...