Ms.Mx Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Så, jeg liker bacon. Spesielt bacon smørbrød. Imidlertid, noen ganger når jeg steker baconet blir det bare hvit/beige/gråaktig i fargen, svart i kantene og lukter og smaker pyton. Jeg blir like skuffet hver gang det blir sånn. Er det noen som vet hva som går galt når dette skjer? Hva kan jeg gjøre for å unngå dette?
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Kanskje det har noe å gjøre med typen bacon du bruker? Merker jo forskjell når jeg steker bacon fra first price og fra andre merker:P Anonymous poster hash: 6c03d...889 1
Ms.Mx Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 15. mars 2014 Jeg pleier nesten altid å kjøpe Stjernebacon fra Gilde, og det var Stjernebacon jeg nettopp stekte og endte opp med et slikt resultat. Som sagt, det blir seende ut som møkket og lett svidd fiskepudding, lukter og smaker litt fisk/sykkelslangeluft men null lukt eller smak av bacon.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Bruker du høy nok varme?Anonymous poster hash: c29a1...bc6
Gjest Kim Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 1. Du bruker ikke høy nok varme. 2. Slutt å stek bacon i stekepanna, stek det i langpanne i ovnen!!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Kanskje det har noe å gjøre med typen bacon du bruker? Merker jo forskjell når jeg steker bacon fra first price og fra andre merker:P Anonymous poster hash: 6c03d...889 Dette er et godt tips. Ts, du bør slutte å kjøpe den billigste baconen. Holdt på med denslags jeg også før i tiden, men nå kjøper jeg skikkelig bacon og det smaker selvsagt mye diggere. Anonymous poster hash: c057b...7ba
Ms.Mx Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 15. mars 2014 Dette er et godt tips. Ts, du bør slutte å kjøpe den billigste baconen. Holdt på med denslags jeg også før i tiden, men nå kjøper jeg skikkelig bacon og det smaker selvsagt mye diggere. Anonymous poster hash: c057b...7ba Jeg må begynne å kjøpe det billigste baconet før jeg kan slutte å kjøpe det. Jeg skulle gjerne ha kjøpt luksus-bacon hvis det var tilgjengelig, men på Rimi'n her ute er ikke utvalget det beste, så da blir det med Stjernebacon. Jeg steker ikke hele pakken i slengen og har lagt merke til at hvis det skjer med de første skivnene skjer det garantert med resten av pakken og neste gang jeg steker. Enten blir alt innholdet slik, eller ikke noe av innholdet blir slik når det stekes, så jeg mistenker at det kanskje kan ha noe med kvaliteten å gjøre.
Maximillian Cohen Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 1. Du bruker ikke høy nok varme. 2. Slutt å stek bacon i stekepanna, stek det i langpanne i ovnen!! Bacon blir da best, og sprøest, om en steker det på middels til middels + varme, ikke høy. Bacon stekt i ovnen når etter min mening heller ikke helt opp til bacon stekt i panne, men det kommer ganske nært og er jo veldig praktisk om en skal lage store porsjoner....
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Høy varme og nok smør i panna.. funker hver gang! Anonymous poster hash: 74775...393
Ms.Mx Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 15. mars 2014 Høy varme og nok smør i panna.. funker hver gang!Anonymous poster hash: 74775...393 Høy varme er hva som ofte ser ut til å gi dette resultatet. Det er ikke vanskelig å steke bacon. Jeg har gjort det i over 25 år og metoden min varierer ikke voldsomt. Noen ganger blir det bare ikke bra uansett hva man gjør. Det får ikke den mørke rødlige fargen og blir bare gråaktig og hardt. Jeg mistenker at det er baconet det er noe galt med for alt baconet i pakken ender opp likt selv om jeg ikke steker alt på samme tid. Likeledes er det med bacon som blir bra. Alt innholdet blir bra selv om det stekes i flere omganger. Jeg har inntrykker av at det er mer fett enn normalt i slikt bacon og at det er det som forårsaker den smakløsheten og gråfargen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå