Gjest motefadesen Skrevet 2. juni 2004 #1 Skrevet 2. juni 2004 Hei :-) Jeg er i veldig god fysisk form; har trent hele livet bortsett fra noen års fravær pga sykdom. Kroppen min svarer veldig fort på trening: dvs om jeg trener styrke for en kroppsdel så tar det ikke mer enn to uker maks, før jeg merker forskjell i form og str. Jeg er interessert i å få synspunkter og råd fra andre sporty jenter her på forumet, som har peiling på trening. Det finnes så mange myter og usanne sannheter om de ulike måtene å trene på! F.eks prøver tv shop å innbille oss at man får sixpack bare av å trene magen, uten å informere om at skal musklene synes, så må fettet vekk, og fettet går ikke vekk om man ikke trener utholdenhet! I går så jeg på TvNorge en amerikansk "supertrener" som gav treningstips: han sa at om man trener step så bygger man opp lårmuskelene og hoftene! Jeg trodde stepmaskiner og step aerobic var ment for nettopp for å slanke lårene!!? Han sa også at å trene knebøy gjorde lår og rompe større - ikke mindre, som mange tror. Og akkurat det kan jeg skrive under på selv: for jeg har trent knebøy konsekvent en månedstid nå, etter råd fra dette forumet, og gått opp over halvannen cm i låromkrets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-x Jeg er str 34 og fornøyd med kroppen min før bikinisesongen. Nå trener jeg med tre mål for øye: å bli sterkere i armene mine, å minke låromkretsen min, og å opprettholde kondisen. Og for velvære da selvølgelig: elsker å trene!
Gjest Gjesta Skrevet 2. juni 2004 #2 Skrevet 2. juni 2004 I går så jeg på TvNorge en amerikansk "supertrener" som gav treningstips: han sa at om man trener step så bygger man opp lårmuskelene og hoftene! Jeg trodde stepmaskiner og step aerobic var ment for nettopp for å slanke lårene!!? Jeg steppet i ca en måned. Først ble lårene slankere pga at fettet forsvant, så ble de tykkere (men også muskuløse og fine!) Jeg er str 34 og fornøyd med kroppen min før bikinisesongen. Nå trener jeg med tre mål for øye: å bli sterkere i armene mine, å minke låromkretsen min, og å opprettholde kondisen. Min erfaring er at armene blir veldig kjapt fine og muskuløse! Etter en uke ser jeg resultat om jeg trener skikkelig. :-) Han "supertreneren" sa også at for å forbrenne fettet burde man gå en lang distanse....! (Ikke jogge som mange tror...) Tror jeg skal teste ut det rådet, da jeg har behov for å bli kvitt håndtak og en liten mage.... Clea
Gjest Lady-M Skrevet 2. juni 2004 #3 Skrevet 2. juni 2004 Treneren på Extreme Makeover sa veldig mye fornuftig i går. Selvfølgelig blir bena større (mer muskler) om man trener styrke. Er ikke det hele poenget da? Det er hvertfall derfor jeg trener styrke, for å få mer muskler og strammere kropp. De som trener mye step får store lår, hofter. Vet om flere som alltid er å se på step og aerobic timer - mange har store, muskuløse lår/hofter. Hvis du vil minke omkretsen på lårene, må du gå ned i fettprosent - tren utholdenhet som f.eks rask gange. Hvis du er 34 i str. kan jeg ikke skjønne at du vil det men... For å bli sterkere i armene må du trene vekter med få repetisjoner (4-6). Trener du for å bygge opp muskulaturen bør du ligge på rundt 6-8 repetisjoner. Det er også mange som øker i muskelmasse med flere repetisjoner. Det viktigste er at man gjør øvelsen riktig! (Det er forskjell på å trene styrke og bygging av muskulaturen). Lykke til med treningen da! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #4 Skrevet 2. juni 2004 For å forbrenne mest mulig fett er den ideelle tiden å gå/jogge mellom 7-9 om morgenen, og spise frokost etterpå (eller hvis du må spise noe først, så ta en banan). Tror også det var en tid mellom 17-19 som var ideelt for å gå/jogge.
SunAndMoon Skrevet 2. juni 2004 #5 Skrevet 2. juni 2004 For å forbrenne mest mulig fett er den ideelle tiden å gå/jogge mellom 7-9 om morgenen, og spise frokost etterpå (eller hvis du må spise noe først, så ta en banan). Tror også det var en tid mellom 17-19 som var ideelt for å gå/jogge. dette var meg, uinnlogget..
Agurk Skrevet 2. juni 2004 #6 Skrevet 2. juni 2004 Det er riktig at det er viktig å trene utholdenhet også, men styrketrening setter fart på fettforbrenningen. Ergo, har man mye fett på f.eks lårene så forsvinner det hvis man trener styrke, etter det går man gjerne opp litt i omkrets for musklene blir større, også blir man jo så stram og fin da
Mathias Skrevet 3. juni 2004 #7 Skrevet 3. juni 2004 Ang repetisjoner.. En slik formel sier jo ingen ting før man også tar hensyn til serier og belasting... Ikke minst det siste..... 3-6 eksplosive rep er best for å øke styrke og ikke så mye størrelse. 3-5 serier. 85-90% bellastning. 6-8 rep over like mange serier, ikke så eksplosive. 80% 8-10rep med 70% er også bra til styrke og ikke så mye størrelse. For å øke størrelse er tommelfingerregel at man er veldig sliten over flere repetisjoner, og gjerne må ha hjelp til de tre siste rep. Alle disse metodene fordrer skikkelig konsentrasjon og oppsyking før man tar i. Gjør man ikek det, yter man bare 80-90% maks av det man er god for... En skikkelig styrkeøkt tar like mye på konsentrasjonen som på kroppen.... De aller fleste jenter/damer vil klare 5-8 rep til om de konsenterer seg. Og det er etter at de har tatt det de tror er maks.. Hva jeg bygger det på? Erfaring som instruktør.. En annen ting er jo at de færreste ønsker trene så hardt (ergo ikke ønsker bli større eller så mye sterkere), og da er 50-70% av maks det de burde trene, og da 10-25 rep alt etter som...
-Fisken- Skrevet 3. juni 2004 #8 Skrevet 3. juni 2004 For å forbrenne mest mulig fett er den ideelle tiden å gå/jogge mellom 7-9 om morgenen, og spise frokost etterpå (eller hvis du må spise noe først, så ta en banan). Tror også det var en tid mellom 17-19 som var ideelt for å gå/jogge. dette var meg, uinnlogget.. Dette skjønner ikke jeg helt.. Det kommer vel an på hvordan døgnrytme man har?
Mathias Skrevet 3. juni 2004 #9 Skrevet 3. juni 2004 . Ergo, har man mye fett på f.eks lårene så forsvinner det hvis man trener styrke, : nope..
Gjest Lady-M Skrevet 3. juni 2004 #10 Skrevet 3. juni 2004 Sant det, men Estrella er inne på noe. Får man mer muskelmasse, trenger de mer plass og "strekker" og løfter fettet litt. Og da blir man strammere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå