Gjest Dizzy88 Skrevet 15. mars 2014 #1 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg har brukt Acuvue Oasys 2 ukeslinser en tid, men slet litt med trǿrrhet på øynene etter flere times bruk. Jeg tenkte da jeg kunne prøve Biofinerty (skrives nok ikke helt sånn.) Men kan overgangen fra oasys til disse mnd linsene kreve tilvenning? Sliter veldig med en gang jeg får dem på feks, ser uklart. Det retter seg etter en liten stund, men føler synet er litt rart. Eller er det rett og slett bare at disse ikke passer til øynene? Det skal være sagt at dette er dag nr 2 jeg bruker dem, men hadde ikke trodd det skulle kreve tilvenning siden jeg har akkuratt samme styrke, linsevæske osv Takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillicious Skrevet 15. mars 2014 #2 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg tror ikke det er noe annen forskjell på disse to enn fuktigheten, er mer fukt i månedslinser. Men om du engang starter med døgnlinser (kan ha på døgnet rundt i 1 mnd, med noen få pauser om du vil), de er tykkere, så de krever mer tilvenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Crash Skrevet 15. mars 2014 #3 Del Skrevet 15. mars 2014 (endret) . Endret 18. mai 2018 av Crash 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillelarve Skrevet 15. mars 2014 #4 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg har ikke peiling, men månedslinser er mye billigere. Jeg skal bytte over til månedslinser snart, og håper også at fuktigheten er bedre. Dagslinsene jeg bruker nå mister fuktighet etter et par timer, og det er utrolig irriterende, og så er de ufattelig dyre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Del Skrevet 15. mars 2014 Ang mndlinse vs daglinser så viste det seg at jeg reagerte på silikonen i mnd linsene og linsen klistret seg til øyet og ville ikke av! Ikke gøy! Måtte på legevakt og deretter på sykehus for å få den ut. Mener ikke å skremme deg men iflg legen er dette ganske vanlig. Anbefaler følge med på dette. Min linse ville ikke ut. Måtte til og med på to optikerforretninger først. Fikk med ulike typer til å ptøve hjemme. Kun de uten silikon passet for meg. Lykke til!Anonymous poster hash: 29b95...a24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dizzy88 Skrevet 16. mars 2014 #6 Del Skrevet 16. mars 2014 Jeg har byttet i samråd med optikern min ja, byttet pga skulle prøve om det kunne hjelpe mot tørrheten. Men merker med en gang jeg tar dem på at alt er uklart og det går litt tid før øynene "venner" ser til dem på en måte. Så går d bedre, men merker jeg reagerer litt mer på lys enn de tidligere linsene. Men det kan være det er tilvenningen, jobber på institusjon med sterke lys. Men får prøve noen dager til, føler det gikk noe bedre idag når jeg tok dem på. Det er døgnlinser men jeg bruker dem kun om dagen, sover ikke med dem Angånde kurve på linsene så har jeg 8.6 på oasys og 8,7 på biofinity. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå