Gå til innhold

Norske kvinner føder i 50-årene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Antall kvinner som blir gravide etter fylte 40, øker kraftig.

Hva synes DU om dette her?

Og få et barn i 40årene er en ting, men å føde når du nærmer deg 50, og når barnet ditt er voksent er du faktisk nærmere 70, er så kvalmt og egoistisk jeg spyr snart.

Anonymous poster hash: be912...983
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og gravid, men å ta den helt ut i 50-åra ser jeg ikke poenget med.

Men nå er jeg ikke andre mennesker og driter i hva andre gjør. Vet også om verre former for omsorgssvikt enn å være gammel mor.

Anonymous poster hash: e4902...61c

• Liker 12
Gjest Mary Quant
Skrevet

Folk må gjøre hva de vil for meg ... jeg selv foretrekker å være bestemor når jeg er 40-50.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

for det første så er sjansene store for å få barn med downs, ikke det at DET i seg selv er ille da jeg selv ikke ville "fjernet" et sånt barn. MEN sykdommer osv er mer fremtredende har de funnet ut. hjertefeil, komplikasjoner i svangerskap osv osv

for det andre, hvis hu får barn når hu er la oss si 50, når barnet konfirmeres så er hu 65 år! folk må jo tro at det er bestemora, noe som ikke er godt for selvfølelsen til hverken mor eller barn.

for all del folk gjør som de vil, og jeg dømmer de absolutt ikke. men det er jo en del ting å tenke over når man er 50 å får barn.

har jeg ikke fått barn før jeg er 40 så kan det jammen være :)

Anonymous poster hash: d1f0a...102
  • Liker 4
Skrevet

Personlig så ville jeg aldri født et barn så sent. Det kan jo selvfølgelig gå bra på alle måter, men det er ikke akkurat uvanlig å få hjerteinfarkt som 65-åring, og det er jo ganske bekymringsfullt. Et barn kan såklart klare seg uten foreldre, men det er jo tungt.

• Liker 3
Skrevet

Folk får gjøre som de vil, men det er grunn til at man kommer i overgangsalderen og ikke kan få barn etter en viss alder...

• Liker 3
Skrevet

Det er egoistisk. Ingen tvil om det. Hva annet skulle det være? Av forkjærlighet for redd barna eller frelsesarmeen?

Det er nok mye det samme som motiverer når man er 30 som når man er 50, det er bare det at egoismen du har når du er 30 bedre sammenfaller med det som er normalt og bredt akseptert.

Samfunnet har mye av skylda for hvorfor damer velger å få barn i høy alder, vi har gjort det for vanskelig å etablere seg på et tidligere tidspunkt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om du synes det er så kvalm at du omtrent spyr, så er det du som har problemer her. Det er jo ikke til skade for deg.

Jeg er selv i 40-årene og har selv insett at toget har gått, men så har jeg aldri vært særlig klar for å hoppe på det toget heller. Men jeg har venninner, som har fått barn nå i senere tid. Bra for dem. Synes det er helt supert. Og de er helt fantastiske mødre, da de er litt mer laid-back og trygge i sitt liv. De tilfører sine barn en ro og trygghet mange unge mødre ikke kan gi barna, da de har livet mye mer på stell.

Anonymous poster hash: e8eff...a3d
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

snakka med ei venninne om dette senest på torsdag. hun er over 40 blitt og hu blir så irriterte over de som får et såkalt "kjærlighetsbarn" for å redde et skrantende forhold eller fordi de har barn på hver sin side, men vil ha et sammen. jeg må si meg enig i at hvis forholdet allerede skranter så gjør ikke barn det bedre hvertfall...

Anonymous poster hash: d1f0a...102
  • Liker 5
Skrevet

Syns 40 er en helt kurant alder. Men da snakker vi 40,42-43, ikke 49.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk må gjøre akkurat som de vil, jeg bryr meg ikke. Selv kunne jeg aldri tenke meg å få barn i 40 årene, men det er min mening.

Anonymous poster hash: 8f228...b71
Gjest Gjest
Skrevet

Antall kvinner som blir gravide etter fylte 40, øker kraftig.

Hva synes DU om dette her?

Og få et barn i 40årene er en ting, men å føde når du nærmer deg 50, og når barnet ditt er voksent er du faktisk nærmere 70, er så kvalmt og egoistisk jeg spyr snart.

Anonymous poster hash: be912...983

De får bare holde på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, folk må jo få velge selv, men samfunnet har jo lagt opp til det...

i dag skal man jo han lang og god utdannelse, jobbe noen år, skaffe hus/hytte/bil, gjøre karriere, også skal man reise og oppleve ting.

Så når man da er langt oppi 30 åra har man kansje fått alt dette på plass, og da er det vannskeligere å bli gravid, også bruker man mange år på å klare det og vips var man over 40...

Man burde heller legge til rette for at unge jenter i 18-25 års alder kan få barn. uten å lide økonomisk av det.

Anonymous poster hash: bb932...72e
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tror ikke problemet med at kvinner føder barn i 50-åra er så stort at det er verdt spying.

• Liker 7
Skrevet

Og jeg som trodde at 50-årene var etter fylte 50.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er for stor aldersforskjell når mødrene/foreldrene blir så gamle i forhold til ungen. Har hatt en gammel mor selv og hadde ikke noe godt av det. Ikke hun heller. Anonymous poster hash: eae08...215

• Liker 3
Skrevet

Man burde heller legge til rette for at unge jenter i 18-25 års alder kan få barn. uten å lide økonomisk av det.

Ok- hvordan skal man sikre at en 18 års gammel jente ikke lider økonomisk av å få barn? Skal hun få borgerlønn, gratis barnepass og gratis rom/losji mens hun tar sin gratis utdannelse? Skal man fjerne alt ansvar for egen økonomisk utvikling?

Og praktisk- hvor mange har møtt mannen de vil stifte familie med når de er 18? Foreslår du at kvinner bare skal få sine 2,5 barn i unge år med hvemsomhelst, og senere finne en mann å skape familieliv med, slik at alle menn oppdrar de barna kona nå engang har fått, og menns ansvar for eget avkom opphører?

Dette har du ikke tenkt særlig gjennom.

• Liker 7
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg personlig tror at det vi vet i dag om kvinnelig fertilitet må skrives om.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er godt nok lagt til rette for det.

• Liker 2
Skrevet (endret)

For all del; om man ønsker å være småbarnsforeldre i 60-årene så vær så god!

Jeg personlig synes det er for sent.

Endret av Dreamdrops

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...