AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Hei alle sammen. Jeg studerer i Ungarn, og her er miljøet veldig lite der alle studenter kjenner alle. Problemet er at jeg for noen mnd siden hadde et stygt brudd med min eks som også er student her. Det var han som bedro meg, men likevel så går han rundt og snakker dritt om meg til sine nærmeste venner som også er bekjente av meg. Og jeg er ganske sikker på at hans bestevenn nå hater meg. Jeg bare lurer på hvordan man skal håndtere å bli hatet av noen? Jeg er en veldig sensitiv og "snill" jente som sjelden er i konflikt med noen, og bare tanken på at noen misliker meg gjør meg deprimert og lei meg. Er det noen som har noen gode ord eller tips til meg som gjør at jeg kan slutte å tenke så mye på det? Anonymous poster hash: 21b77...feb
Vill Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Eg har heile livet tenkt at viss nokon ikkje liker meg eller er stygg med meg, så er det noko gale med meg. Sikkert noko dumt eg har gjort.. Her er det jo definitivt han som er drittsekken... Det beste du kan gjere er nok å bry deg minst mulig. Folk vil nok gjennomskue han til slutt. Mange store studier er gjort, og alle viser at 83% av alle mennesker synes godt om deg. Då kan du velge å bekymre deg over dei resterande 17%, men det er nok bortkasta energi. Tenk at 83% av mennesker du møter synes at du er bra! Eg har også vore snill jente heile livet, men har måtte innfinne meg med at det er umulig å komme overens med andre. Viss du hever deg over det, er hyggelig og vanlig, så vil dei fleste oppegåande gjennomskue han. Og kanskje det ikkje skader å nevne (dersom nokon spør) at "Eg er over det, han var utro mot meg, men eg vil ikkje snakke dritt om han for det. Eg håper han kan tilgi seg sjølv og slutte å skylde på meg for det som skjedde. Eg ønsker han alt godt" ? Dette meiner du nok ikkje. Det hadde nok ikkje eg klart iallefall, men prøv å heve deg over. Han er nok lei seg, sint, sur, bitter... Han dreit seg ut.. No må han "save face" ved å drite deg ut i stedet. Men det vil bli gjennomskua. Tenk på alle 83% som liker deg då! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå