AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 Hvor får man kjøpt Quest Bar i Norge? Eller andre steder uten momstillegg? Kjøpte en bunch når jeg var i Sverige sist og fant ut at dette var en genial bar å innta rett etter trening. Det er jo ikke alltid jeg rekker å spise et stort måltid direkte etter trening. Så nå i det siste har jeg gomla en slik på vei hjem fra hardere treningsøkter. Den mørke sjokoladen var jo god. Har tidligere brukt Nutrilettbarer, men de liker jeg ikke så godt. Anonymous poster hash: 61239...8ad
thinkywinky Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Har de Questbarer i Sverige? Jeg har alltid handlet mine fra iherb Med både quest- og swebar i nabolandet blir det nok en tur over grensa snart!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Har de Questbarer i Sverige? Jeg har alltid handlet mine fra iherb Med både quest- og swebar i nabolandet blir det nok en tur over grensa snart! Jepps de hadde både Quest Bar og Swebar i Sverige. Var vel Better Bodies-butikken på Norbysenteret jeg handla disse. Men de kosta kr 25,- per stykk. Frisk pris gitt... Anonymous poster hash: 61239...8ad
Supraspinatus Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Gymgrossisten har hatt tidligere. Kanskje de har fortsatt? Med det sagt skal en ta quest bars for det de er. Godteri. De er stappfulle av sukkeralkoholer og fibre som gir mange litt mer fart på magen enn de foretrekker. I tillegg er det en pågående sak i USA hvorvidt de inneholder så lite karbohydrater som de oppgir på pakken. Jeg har sett overbevisende artikler fra begge sider og det er sannelig ikke lett å vite hva man skal tro. Det skader nok ikke å spise dem, men det er ikke "ordentlig mat". Som er det et sunt kosthold bør bestå av i det lange løp. Kos deg med barene, de smaker jo godt! 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Gymgrossisten har hatt tidligere. Kanskje de har fortsatt? Med det sagt skal en ta quest bars for det de er. Godteri. De er stappfulle av sukkeralkoholer og fibre som gir mange litt mer fart på magen enn de foretrekker. I tillegg er det en pågående sak i USA hvorvidt de inneholder så lite karbohydrater som de oppgir på pakken. Jeg har sett overbevisende artikler fra begge sider og det er sannelig ikke lett å vite hva man skal tro. Det skader nok ikke å spise dem, men det er ikke "ordentlig mat". Som er det et sunt kosthold bør bestå av i det lange løp. Kos deg med barene, de smaker jo godt! Jeg regnet ikke med at disse var en vidunderbar heller. Bare som litt ekstra påfyll de gangene jeg ikke rekker å spise et godt måltid umiddelbart etter trening. Som regel har jeg mat klart hjemme til etter trening, og denne måten består gjerne av rent kjøtt og mye grønnsaker. Disse dagene spiser jeg ikke proteinbarer. Anonymous poster hash: 61239...8ad 1
Supraspinatus Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Jeg regnet ikke med at disse var en vidunderbar heller. Bare som litt ekstra påfyll de gangene jeg ikke rekker å spise et godt måltid umiddelbart etter trening. Som regel har jeg mat klart hjemme til etter trening, og denne måten består gjerne av rent kjøtt og mye grønnsaker. Disse dagene spiser jeg ikke proteinbarer. Anonymous poster hash: 61239...8ad Det var egentlig ikke myntet på deg, men mer på den trenden på insta og fb der mange av fitnessjentene driver og tar bilder av at de spiser quest bars og tagger det med #JERF* #eatclean #healthyliving osv. *just eat real food 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Det var egentlig ikke myntet på deg, men mer på den trenden på insta og fb der mange av fitnessjentene driver og tar bilder av at de spiser quest bars og tagger det med #JERF* #eatclean #healthyliving osv. *just eat real food Noen ganger lurer jeg på om de ikler seg sine 2XU, drar på senteret og pusler litt bare for å kunne ta bilde av seg selv med en shake eller bar... det der har jeg aldri skjønt meg på. Anonymous poster hash: 61239...8ad 4
Pringle Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Det var egentlig ikke myntet på deg, men mer på den trenden på insta og fb der mange av fitnessjentene driver og tar bilder av at de spiser quest bars og tagger det med #JERF* #eatclean #healthyliving osv. *just eat real food Haha, det er jo blasfemi Jeg var hekta på JERF en stund, men fant ut at jeg er altfor glad i is. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 De driver vel med en god del smugspising vil jeg tro . Men det er jo litt kleint å legge ut bilder av proteinbarer og tagge det med JERF ja Anonymous poster hash: 61239...8ad
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Hvorfor er Quest så populært egentlig? Det er ganske mange barer med tilsvarende næringsinnhold, er det ikke? De smaker godt, da, men det gjør jo mange av disse barene. Og TS, du kan også kjøpe dem fra iHerb. Det blir bare shippingkostnader (4 dollar) hvis du bestiller 1 boks (og dermed holder deg under 200 kr). Anonymous poster hash: 6ca88...33d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Hvorfor er Quest så populært egentlig? Det er ganske mange barer med tilsvarende næringsinnhold, er det ikke? De smaker godt, da, men det gjør jo mange av disse barene. Og TS, du kan også kjøpe dem fra iHerb. Det blir bare shippingkostnader (4 dollar) hvis du bestiller 1 boks (og dermed holder deg under 200 kr). Anonymous poster hash: 6ca88...33d Fordi Quest-barene er mer naturlige. De inneholder ikke maltitol som alle andre. Jeg blir ikke et gasskraftverk av quest-barene, slik jeg blir av alle andre barer jeg har prøvd. Men jeg får vondt i kjeven fordi den er så seig... Anonymous poster hash: 89af8...6c5 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 Fordi Quest-barene er mer naturlige. De inneholder ikke maltitol som alle andre. Jeg blir ikke et gasskraftverk av quest-barene, slik jeg blir av alle andre barer jeg har prøvd. Men jeg får vondt i kjeven fordi den er så seig... Anonymous poster hash: 89af8...6c5 Jeg har aldri merket negative effekter av slike barer. (Måtte slå opp matitol.) Er det vanlig å bli plaget av å spise kun en? Jeg syns nå ikke ingrediensene i Questbar ser så veldig naturlig ut heller, da: Protein blend (whey protein isolate, milk protein isolate), isomalto-oligosaccharides*(100% natural prebiotic fiber), almonds, water, unsweetened chocolate, cocoa butter, erythritol. Contains less than 2% of the following: Salt. sucralose, stevia, peanuts, cashews, milk, natural flavorings. *Isomalto-oligosaccharides are 100% natural prebiotic fibers derived from plant sources. Men alt er relativt og avhengig av øyet som ser. Det finns jo langt naturligere barere, men da har de gjerne lavt proteininnhold. Ingredienslisten kopiert over, er forresten tatt fra Chocolate Chip Cookie Dough-utgaven som er den eneste jeg har smakt. Og jeg syns det er deilig at de er seige, - jo seigere, desto bedre. Anonymous poster hash: 6ca88...33d
pantora Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 Fordi Quest-barene er mer naturlige. De inneholder ikke maltitol som alle andre. Jeg blir ikke et gasskraftverk av quest-barene, slik jeg blir av alle andre barer jeg har prøvd. Men jeg får vondt i kjeven fordi den er så seig... Anonymous poster hash: 89af8...6c5 10 sekunder i mikroen og de blir (enda mer) hiimmelsk
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #14 Skrevet 15. mars 2014 10 sekunder i mikroen og de blir (enda mer) hiimmelsk Mindre seige, da? I så fall betakker jeg meg. Anonymous poster hash: 6ca88...33d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #15 Skrevet 15. mars 2014 Jeg har aldri merket negative effekter av slike barer. (Måtte slå opp matitol.) Er det vanlig å bli plaget av å spise kun en? Jeg syns nå ikke ingrediensene i Questbar ser så veldig naturlig ut heller, da: Protein blend (whey protein isolate, milk protein isolate), isomalto-oligosaccharides*(100% natural prebiotic fiber), almonds, water, unsweetened chocolate, cocoa butter, erythritol. Contains less than 2% of the following: Salt. sucralose, stevia, peanuts, cashews, milk, natural flavorings. *Isomalto-oligosaccharides are 100% natural prebiotic fibers derived from plant sources. Men alt er relativt og avhengig av øyet som ser. Det finns jo langt naturligere barere, men da har de gjerne lavt proteininnhold. Ingredienslisten kopiert over, er forresten tatt fra Chocolate Chip Cookie Dough-utgaven som er den eneste jeg har smakt. Og jeg syns det er deilig at de er seige, - jo seigere, desto bedre. Anonymous poster hash: 6ca88...33d Det er mange som reagerer på maltitol, ja. Maltitol gir mye tarmgass. En klarer jeg med bare litt ubehag. To så blir det ganske ubehagelig. Tre så gjør det VONDT og jeg ligger i fosterstilling på dogulvet. Hva er så unaturlig med de ingrediensene da? Sammenlign med en Atkinsbar for eksempel... Isolert protein er ikke så forferdelig unaturlig, fiber er ikke så forferdelig unaturlig, mandler er ikke unaturlig, vann er ikke unaturlig, sjokolade er ikke unaturlig, kakaosmør er ikke unaturlig, sukrin er ikke så forferdelig unaturlig. Det eneste er sukralose. Anonymous poster hash: 89af8...6c5 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #16 Skrevet 16. mars 2014 Det er mange som reagerer på maltitol, ja. Maltitol gir mye tarmgass. En klarer jeg med bare litt ubehag. To så blir det ganske ubehagelig. Tre så gjør det VONDT og jeg ligger i fosterstilling på dogulvet. Hva er så unaturlig med de ingrediensene da? Sammenlign med en Atkinsbar for eksempel... Isolert protein er ikke så forferdelig unaturlig, fiber er ikke så forferdelig unaturlig, mandler er ikke unaturlig, vann er ikke unaturlig, sjokolade er ikke unaturlig, kakaosmør er ikke unaturlig, sukrin er ikke så forferdelig unaturlig. Det eneste er sukralose. Anonymous poster hash: 89af8...6c5 Whey protein isolate, milk protein isolate og sukrin? Ikke akkurat uforeldet, naturlig mat? Men ang problemer med maltitol: Det er vel ikke meningen at du skal spise så mange av disse barene på en dag, heller! Anonymous poster hash: 6ca88...33d
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #17 Skrevet 16. mars 2014 Og forresten er det en del som er skeptiske til protein isolat, som mener det er helseskadelig. Anonymous poster hash: 6ca88...33d
Pringle Skrevet 16. mars 2014 #18 Skrevet 16. mars 2014 Mat er mat. Godteri er godteri. Spis det du liker. Alt er "lov" i moderate mengder. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2014 #19 Skrevet 16. mars 2014 Altså disse barene er ment som reservetilskudd om man ikke rekker å få i seg skikkelig og nok mat om man har trent hardt Det er ikke ment som fullverdige måltider. Man MÅ ikke spise slike fordi man har pusla litt på treningssenteret. Det er treningen, som gir resultatene. Ikke proteinbarene. Anonymous poster hash: 61239...8ad
Mortifera Skrevet 16. mars 2014 #20 Skrevet 16. mars 2014 Anbefaler å kjøpe en " sample pack" direkte fra quest nutrition, da får man 12 forskjellige smaker og man slipper å kjøpe 12 stykker av en type man kanskje ikke liker fra Iherb Selv har jeg smakt alle smakene, og det var kun coconut cashew som jeg synes var direkte fæl Favoritten er cookie dough 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå