AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 ...enten fysisk, verbalt, psykisk, eller på andre måter. Ville du blitt flau om du var sammen med en mann som ikke kunne dominere andre menn, men bare trakk seg unna som en kjerring. Hva ville du følt om din mann ble dominert av en annen mann? Ville du mistet respekten for ham? Kanskje lagt deg på rygg for den dominerende mannen? PS: Dette er ikke dominans i den seksuelle betydning, men etologisk betydning. Anonymous poster hash: 6c32b...cf0
Tabris Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Er, what? Noen har forlest seg på overdrevne og gamle alfateorier igjen. Legg fra deg slike nettsider/bøker og kom deg heller ut en tur. 15
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Det virker slik på mange kvinner. For en del år tilbake hadde jeg en kjæreste som hadde gitt uttrykk for at hun hatet vold og bråk på byen. Så engang vi var ute, kom det to bråkmakere bort til oss, og gjorde sitt for å provosere meg. Jeg beit ikke på, og var egentlig litt stolt da vi gikk hjemover. Hun derimot var stille hele turen hjemover, og noen dager etter fikk jeg vite at hun så på meg med nye øyne. Hun hadde irritert seg over at jeg ikke hadde stått opp for meg selv. Jeg ble mindre i hennes øyne. Jeg ble passelig grinete over den vinglingen hennes, og det var vel egentlig begynnelsen på slutten for oss. Og dette er langt fra det eneste eksempelet jeg har på akkurat dette. Anonymous poster hash: 1b7a1...e18 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Jeg trur nok det er turn off med menn som lar seg bli dominert hele tida, men for de fleste trur jeg nok også det er turn off med en mann som skal dominere andre hele tia. De mest attraktive mener jeg er de som står opp for seg selv, men som ikke skal tvinge viljen sin over på andreAnonymous poster hash: 3433e...060 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Skjønner hva du spør om.....ja, det er viktig. Både menn og kvinner må stå opp for seg selv, selv om jeg ikke villle ha brukt ordet dominere. Og ja, jeg mister respekten for de som lar seg dominere. Men om jeg hadde lagt meg på rygg for han? Tja, kanskje? Om han ellers hadde gode kvaliteter. Men i all hovedsak liker jeg å jobbe med dominente menn, da jeg har det samme trekket sjøl. Jeg er kvinne. Anonymous poster hash: 471e4...7c6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Jeg trur nok det er turn off med menn som lar seg bli dominert hele tida, men for de fleste trur jeg nok også det er turn off med en mann som skal dominere andre hele tia. De mest attraktive mener jeg er de som står opp for seg selv, men som ikke skal tvinge viljen sin over på andreAnonymous poster hash: 3433e...060 Men det er også dominerende atferd, han er bare mer selektiv og bruker kun dominans når han selv er truet. Noe som faktisk gjør at han er enda mer dominerende enn de som skal tvinge sin vilje på andre hele tiden. Anonymous poster hash: 6c32b...cf0 2
Biloba Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Jeg setter veldig stor pris på mannens styrke, både fysisk og psykisk. Jeg hadde derimot ikke satt pris på det hvis han brukte det unødig eller skulle demonstrere til enhver tid.
Gjest Lille-pus Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Dominans overfor andre menn? Altså... snakker vi egentlig om en manns selverdi? - hvis så da er svaret for min del selvsagt 'ja', mine menn har selverdi. De vet hva de er verd, hva de selv har og er. Og dermed også evnen til å hente idèer i samarbeid med andre, gi ros og belønning, bygge relasjoner. De er sterke.
Sylvari Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Ja jøss, når jeg ser noe slår kjæresten min så hiver jeg meg på rygg med beina i været så alphahannen bare kan kjøre på. 8
Gjest Coolaid Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Jeg tror alle kvinner ønsker en mann som kan forsvare dem om nødvendig. Det er forskjell på det og å være usikker på seg selv, og/eller en drittsekk som har behov for å dominere andre menn. Jeg stiller opp når det er behov for det. 99% av tilfellene kommer jeg ut av det verbalt med å behandle andre mennesker med respekt.
Gjest extra Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Men det er også dominerende atferd, han er bare mer selektiv og bruker kun dominans når han selv er truet. Noe som faktisk gjør at han er enda mer dominerende enn de som skal tvinge sin vilje på andre hele tiden. Anonymous poster hash: 6c32b...cf0 Og ikke minst er slik tegn på høy intelligens! 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 Jeg trur nok det er turn off med menn som lar seg bli dominert hele tida, men for de fleste trur jeg nok også det er turn off med en mann som skal dominere andre hele tia. De mest attraktive mener jeg er de som står opp for seg selv, men som ikke skal tvinge viljen sin over på andreAnonymous poster hash: 3433e...060 Jeg er redd for at det ikke stemmer. Hadde det ikke vært pga dette, så hadde det ikke vært så mange drittsekker rundt omkring. Husk at de dårlige, irrasjonelle egenskapene vi menn har, de har vi fordi damer har selektert de fram. det er mulig du syns det er turn off, skal ikke påstå at du juger, men svært mange menn vil oppleve å være avtennende om de ikke er tilstrekkelig aggressive eller macho. Nok dette som tenner og motiverer våre nye landsmenn også. Personlig, så hater jeg drittsekker som skal gjøre seg viktige ved å være aggressive. Jeg har i større og større grad begynt å returnere aggresjon. Jeg er drittlei folk som mener de kan nedverdige andre, skal vise autoritet, er lite romslige, osv. Anonymous poster hash: 3ee8c...c71
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 15. mars 2014 #13 Skrevet 15. mars 2014 Ein mann som hadde gått stille og roleg vekk frå situasjonen hadde fått 1000 fleire stjerner i boka enn ein som hadde yppa tilbake.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #14 Skrevet 15. mars 2014 Jeg er redd for at det ikke stemmer. Hadde det ikke vært pga dette, så hadde det ikke vært så mange drittsekker rundt omkring. Husk at de dårlige, irrasjonelle egenskapene vi menn har, de har vi fordi damer har selektert de fram. det er mulig du syns det er turn off, skal ikke påstå at du juger, men svært mange menn vil oppleve å være avtennende om de ikke er tilstrekkelig aggressive eller macho. Nok dette som tenner og motiverer våre nye landsmenn også. Personlig, så hater jeg drittsekker som skal gjøre seg viktige ved å være aggressive. Jeg har i større og større grad begynt å returnere aggresjon. Jeg er drittlei folk som mener de kan nedverdige andre, skal vise autoritet, er lite romslige, osv. Anonymous poster hash: 3ee8c...c71 Det finnes andre måter å være drittsekk på enn å dominere andre. Steriotypen til våre nye landsmenn er jo et godt eksempel på det jeg mener, de fleste norske jenter blir jo ikke tiltrukket av disse. Anonymous poster hash: 3433e...060 1
Marie90 Skrevet 15. mars 2014 #15 Skrevet 15. mars 2014 En mann med styrke er viktig, ja. Som har ryggrad, standarder, meninger og ikke er noen dormatte. Naar det gjelder fysisk styrke kan jeg si at jeg liker en mann som SER fysisk sterk ut (ikke med boblete helsetudio-muskler, men hoy og i god form) men ikke en som demonstrerer dette hele tiden - rett og slett fordi vi lever i et samfunn der vi som regel ikke trenger aa ty til vold. Det er som regel lavstatus-menn med mindre intelligens som ender opp i slosskamper paa byen, saa hvis en fyr er involvert i noe slikt, er det et rodt flagg. Aa sloss med fulle mennesker er i det hele tatt haaplost og blir bare verre, saa i et slikt scenario saa jeg heller at han trakk seg unna. Naar det kommer til emosjonell styrke, saa ja - jeg faller helst for menn som er respektert - deres mening veier tungt baade i det sosiale og profesjonelt. De er ikke "shifty" og forandrer staasted hele tiden og de har verdier. 1
Gjest Mankiw Skrevet 15. mars 2014 #16 Skrevet 15. mars 2014 ...enten fysisk, verbalt, psykisk, eller på andre måter. Ville du blitt flau om du var sammen med en mann som ikke kunne dominere andre menn, men bare trakk seg unna som en kjerring. Hva ville du følt om din mann ble dominert av en annen mann? Ville du mistet respekten for ham? Kanskje lagt deg på rygg for den dominerende mannen? Anonymous poster hash: 6c32b...cf0 Det vanligste er vel at menn verken dominerer eller blir dominert til vanlig? Både blant venner, naboer og på arbeidsplassen føler i hvertfall jeg at vi er jevne og synes det vitner om dårlige sosiale antenner om man dominerer noen, enten det eller så er man drittsekk.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #17 Skrevet 15. mars 2014 Nei, det er ikke viktig. Jeg er selv ikke flink til å dominere folk, men er heller alt for snill. Anonymous poster hash: 51582...e6e
Marie90 Skrevet 15. mars 2014 #18 Skrevet 15. mars 2014 Det vanligste er vel at menn verken dominerer eller blir dominert til vanlig? Både blant venner, naboer og på arbeidsplassen føler i hvertfall jeg at vi er jevne og synes det vitner om dårlige sosiale antenner om man dominerer noen, enten det eller så er man drittsekk. Det er vel fordi "dominant" er blitt et fy-ord i et likestilt samfunn. Men du maa se paa det annerledes, ikke som manipulasjon, mobbing eller aa herse med noen. Rett og slett som at noen er mer konsekvente og maalrettede enn andre. Noen er overordnet andre paa jobb. Og noens mening veier som regel tyngre enn andre. Selv blant menn er det alltid noen du kan erte litt fritt og noen du vokter dine ord litt mer med, noen hvis mening du respekterer mer enn andres. Ikke fordi de har en falsk "alfahann" rolle men rett og slett fordi vi som regel vektlegger meningen til de vi ser opp til - i form av deres kunnskap, erfaring, selvsikkerhet osv.
Gjest black nailpolish Skrevet 15. mars 2014 #19 Skrevet 15. mars 2014 Nei, men det er viktig at dama mi kan dominere andre menn. Det kan nemlig jeg også så dermed blir vi uovervinnelige, og så skal vi ta over verden med våre fantastiske lesbiske superkrefter. Mohahahaha !!!
Gjest New_Girl Skrevet 15. mars 2014 #20 Skrevet 15. mars 2014 Skjønner ikke hva du snakker om engang. Er dette en situasjon menn ofte kommer oppi? At man enten blir dominert eller er dominert? Er vel heller glad jeg har en mann som ikke setter seg selv i slike situasjoner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå