AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #1 Del Skrevet 15. mars 2014 Hei! Jeg har tenkt til å lage brownies utifra denne oppskriften: 200g smør. 200g mørk sjokolade. 1 dl Vita hjertego'mat. 150g mandelmel. 150g sukrin 2 ts bakepulver. Men tåler ikke mandelmel.. lurer derfor på hva jeg burde bytte den ut med. Kan jeg bytte den ut med siktet speltmel? Anonymous poster hash: de11d...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 15. mars 2014 #2 Del Skrevet 15. mars 2014 Ja, men husk at speltmel kan trenge mer veske enn vanlig hvetemel/mandelmel. Hvis ikke så har du jo denne: http://undressedskeleton.tumblr.com/post/43679641122 Litt spesiell, men god. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Del Skrevet 15. mars 2014 Ja, men husk at speltmel kan trenge mer veske enn vanlig hvetemel/mandelmel. Hvis ikke så har du jo denne: http://undressedskeleton.tumblr.com/post/43679641122 Litt spesiell, men god. Åh, den så god ut!! men det var så mange ingredienser jeg ikke har Anonymous poster hash: de11d...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Del Skrevet 15. mars 2014 Med mindre det er allergier inne i bildet eller du spiser brownies hver dag: hvorfor? Det du har over der er en oppskrift som er marginalt "sunnere" (les: færre kalorier) enn en vanlig brownieoppskrift, og som ikke smaker i nærheten av like godt. Hva med å heller bake vanlige brownies, ta en halvparten så stor bit som du normalt ville ha tatt og nyte den sammen med friske bær og frukt? Smaker fantastisk, er sunnere og er ikke akkurat noen krise så lenge du ikke spiser det hver eneste dag. Spiser du en ekstra sunn middag i forkant er det ihvertfall ikke noe å stresse over. (og nei, jeg mener ikke at sånn SKAL det gjøres. Men jeg synes jeg stadig ser at folk desperat prøver å lage sunnere/lettere varianter av oppskrifter som i utgangspunktet ikke er - og aldri kommer til å bli - spesielt sunne. I stedet for å heller unne seg en liten bit med noe usunt en sjelden gang. De virker bare så utrolig mye enklere.) Anonymous poster hash: e46a0...afb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Del Skrevet 15. mars 2014 Med mindre det er allergier inne i bildet eller du spiser brownies hver dag: hvorfor? Det du har over der er en oppskrift som er marginalt "sunnere" (les: færre kalorier) enn en vanlig brownieoppskrift, og som ikke smaker i nærheten av like godt. Hva med å heller bake vanlige brownies, ta en halvparten så stor bit som du normalt ville ha tatt og nyte den sammen med friske bær og frukt? Smaker fantastisk, er sunnere og er ikke akkurat noen krise så lenge du ikke spiser det hver eneste dag. Spiser du en ekstra sunn middag i forkant er det ihvertfall ikke noe å stresse over. (og nei, jeg mener ikke at sånn SKAL det gjøres. Men jeg synes jeg stadig ser at folk desperat prøver å lage sunnere/lettere varianter av oppskrifter som i utgangspunktet ikke er - og aldri kommer til å bli - spesielt sunne. I stedet for å heller unne seg en liten bit med noe usunt en sjelden gang. De virker bare så utrolig mye enklere.) Anonymous poster hash: e46a0...afb Tja, mest fordi jeg er nysgjerrig. Har lyst til å prøve om denne oppskriften blir god, og da kanskje er et litt sunnere alternativ til vanlig brownies. Er ikke snak om at jeg er desperat, eller MÅ ha noe som er sunnere, da ville jeg for eksempel ikke brukt såpass mye smør. Det er rett og slett et resultat av nysgjerrighet, og et forsøk på å gjøre ting en smule sunnere Anonymous poster hash: de11d...c8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Del Skrevet 15. mars 2014 Er det ikke sukkeret som gjør at den blir seig og god da? Tviler på at sukrin har samme effekt. Anonymous poster hash: 562d6...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Del Skrevet 15. mars 2014 Er det ikke sukkeret som gjør at den blir seig og god da? Tviler på at sukrin har samme effekt.Anonymous poster hash: 562d6...d47 Hmmm, det kan hende, jeg har funnet oppskriften på nett.. hva om jeg bytter ut litt av sukrinene med vanlig sukker? Anonymous poster hash: de11d...c8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg ville nok kanskje vurdert det ja sukrin gir en litt kunstig smak også. Anonymous poster hash: 562d6...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Del Skrevet 15. mars 2014 Jo, sukkeret har veldig mye å si for den seige konsistensen. Det har også hvetemel og egg (men ikke i like stor grad). Anonymous poster hash: e46a0...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 16. mars 2014 #10 Del Skrevet 16. mars 2014 Jo, sukkeret har veldig mye å si for den seige konsistensen. Det har også hvetemel og egg (men ikke i like stor grad). Anonymous poster hash: e46a0...afb Kjører du skikkelig på så tar man brunt sukker (her har vi lysebrunt sukker) blandet med litt vanlig sukker og smelter dette med smøret, det er da du får den gode "brownies" smaken. Håper jeg ikke er skikkelig sent ute og kaken allerede ikke er laget, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
student86 Skrevet 16. mars 2014 #11 Del Skrevet 16. mars 2014 Tips: det finnes oppskrifter på brownies på nett der dadler er en av ingrediensene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå