Gjest Catwoman Skrevet 2. juni 2004 #1 Del Skrevet 2. juni 2004 Den siste uka, sånn ca, har jeg hatt vondt i ribbena på den ene siden. Det er ikke brukket, for jeg vet hvordan det kjennes, dessuten kan man kjenne på ribbena at det er brukket, da ligger det helt bøyd og det gjør det ikke. Det er ikke sånn at det hemmer meg i noen grad, og noen ganger er det nesten borte, mens andre ganger kjenner jeg det godt, speselt hvis jeg trekker pusten dypt. Ikke noen svar om kom deg til legen, det er uaktuelt, vil bare vite om det er noen som har kjent det samme eller vet hva det er? Har ikke falt og slått meg på noen måte eller gjort no annet som jeg kan komme, men kan det være at jeg har ligget forkjært mens jeg har sovet, at det er litt forslått eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 2. juni 2004 #2 Del Skrevet 2. juni 2004 Det er sikkert musklene som verker selv om det føles som ribbeina. Har du trent styrke i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. juni 2004 #3 Del Skrevet 2. juni 2004 nei, jeg har ikke det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 2. juni 2004 #4 Del Skrevet 2. juni 2004 Men som sagt: jeg ville tippe det er de skrå magemusklene dine som krangler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. juni 2004 #5 Del Skrevet 2. juni 2004 hmm.. jeg tror ikke det. For det ligger for langt bak og opp til det. Dessuten har jeg hatt støle skrå magemuskler før, og kan ikke huske at det kjentes sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. juni 2004 #6 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har hatt slik mange ganger - og i perioder har det vært veldig plagsomt, dvs. vondt å puste normalt. Snakket med legen, og fikk vite at det sannsynligvis er muskelfibre mellom ribbena som er "røket". Man trenger ikke å anstrenge seg spesielt for at dette skal skje. Det er IKKE dramatisk eller farlig, medisineres ikke om du ikke plages ekstremt mye, og musklene gror sammen akkurat som alle andre muskler som blir trent og "ryker". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. juni 2004 #7 Del Skrevet 2. juni 2004 takk for svar Sissan. :-) Det er nok kanskje det det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2004 #8 Del Skrevet 2. juni 2004 Smerter i ribbena kommer ofte fra låsinger i ryggen. Få noen til å presse forsiktig på ryggvirvlene dine en etter en, kjennes noen ømme er det sansynligvis en låsing der. Det kan gå over av seg selv etter et par dager, men gjør det ikke det kan du gå innom en kiropraktor. De fikser det med et par kjappe knekk. *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 2. juni 2004 #9 Del Skrevet 2. juni 2004 Jeg har det også sånn!! Men jeg trener dah, så de derre musklene mellom ribbena kan ha fått seg en trøkk!! Har vondt når jeg puster, rundt/under skulderblad, skulder - det stråler ut i armen.. Verst å ligge så jeg gruer meg til natten... Håper det blir bedre til i morgen eller så vurderer jeg å gå til lege.. Men hvis dere sier at det går over så er det vel ok...?? (Holdt på å besvime når jeg skulle ta skrå sit-ups på ball) :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 3. juni 2004 #10 Del Skrevet 3. juni 2004 Sikker på at du ikke har knekt eller bristet det Undomiel? For etter det du beskriver virker det som om du har atskillig mer plage av det enn det jeg har. I dag er det nesten helt bra, beveget meg ganske mye i går, fant ut at det faktisk hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 3. juni 2004 #11 Del Skrevet 3. juni 2004 TROR ikke jeg har knekt eller brist i ribbeina.. Prøvde å kjenne etter i natt, fikk fantasier om kreft også..måtte kjenne etter klumper i og rundt bryst og armhule!! (hypokonder?? jadda!) Sovet helt elendig, blir det ikke bedre så drar jeg til legen imorgen. Men vet ikke om det er noen vits..sier jo bare "se an en uke" Bra at du er bedre Catwoman! Kan være at det bare sitter litt i, her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Lisa* ikke pålogget Skrevet 3. juni 2004 #12 Del Skrevet 3. juni 2004 Har vondt når jeg puster, rundt/under skulderblad, skulder - det stråler ut i armen.. Verst å ligge så jeg gruer meg til natten... Høres VELDIG ut som låste ryggvirvler. Det er helt typisk at det stråler i armen. Det ville det ikke gjort hvis det var muskler. Har tilgode å få hjelp med slikt av leger, som du sier ber de deg "se det an" og gir deg evt. smertestillende. Hadde ringt en kiropraktor hvis jeg var deg, fortalt hva som er vont og hørt hva de sier. God bedring! *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 3. juni 2004 #13 Del Skrevet 3. juni 2004 Takk *Lisa*!! Skal se det ann, har hatt vondt i skulderen lenge, men ikke på den måten som nå. Kan man ringe kiropraktiker direkte? Hva med fysioterapaut? Har blitt helt forvirret etter fastlege systemet, nå må jo "alt" gå gjennom dem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lisa* Skrevet 4. juni 2004 #14 Del Skrevet 4. juni 2004 Takk *Lisa*!! Skal se det ann, har hatt vondt i skulderen lenge, men ikke på den måten som nå. Kan man ringe kiropraktiker direkte? Hva med fysioterapaut? Har blitt helt forvirret etter fastlege systemet, nå må jo "alt" gå gjennom dem... Du kan ringe kiropraktor direkte, ikke noe problem. Det blir muligens billigere hvis du går til fastlegen først og får en henvisning, men det har jeg aldri gjort. Da må du jo uansett betale for legetimen i tillegg, og for meg er det hverken verd tiden eller pengene jeg bruker på det. Og det forutsetter jo at legen er enig i at du bør gå til en kiropraktor, da.... Hvis du ringer tidlig på dagen, og forteller hvor og hvordan du har vondt, vil de muligens klare å rydde plass til en akutt-time samme dag. Ihvertfall gjør min det for meg :-) Hvis du bor i Oslo kan jeg tipse deg om hvor jeg går. Fysioterapi har jeg ingen erfaring med. Lykke til! *Lisa* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 4. juni 2004 #15 Del Skrevet 4. juni 2004 Jeg bor i Oslo ja. Var hos legen idag, hun hadde ikke aning om hva det kunne være. Tok røntken for å utelukke lungeemboli, væske i lungene, lungebetennelse o.l. Lungene var fine de. Skal tilbake mandag hvis ikke bedre, blir det verre så legevakten.. Legen synes det var rart om det skulle være noen muskler som verket, da ville jeg ikke kunne bevege armen så bra som jeg gjør... Så tiden vil vel vise.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå