Gå til innhold

Hva skal jeg veie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye skal man ca veie når man er 160 høy og har fin benbygning? Jeg er 40 år.

Har slanket meg en halvt års tid og veier nå 60 kg men har en del fett igjen både på lår, mage og nedre rygg. Trener styrke to ganger i uka og kondisjon en til to ganger.

Anonymous poster hash: 1476a...d95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe som heter "fin" beinbygning. Skjelettet veier mer eller mindre det samme hos alle kvinner. Jeg er forøvrig 162 og veier 47. Det er mange forhold du må ta i betrakning for å anslå en passende vekt. Har du for eksempel mye muskler, så er jo ikke 60 kilo "mye" til din høyde. Ellers fettprosent, vann i kroppen o.l. Ta en inbody-test, du:)

Anonymous poster hash: 7b0ed...de2
AnonymBruker
Skrevet

60 kg. er normalvekt i forhold til høyden din, ts. :)

Anonymous poster hash: 4eec5...8e0
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ikke noe som heter "fin" beinbygning. Skjelettet veier mer eller mindre det samme hos alle kvinner. Jeg er forøvrig 162 og veier 47. Det er mange forhold du må ta i betrakning for å anslå en passende vekt. Har du for eksempel mye muskler, så er jo ikke 60 kilo "mye" til din høyde. Ellers fettprosent, vann i kroppen o.l. Ta en inbody-test, du:)

Anonymous poster hash: 7b0ed...de2

Enig i at det ikke er noe som heter "fin" beinbygning og at skjelettet veier ca det samme, men det kan gjøre at rammen blir smalere eller bredere og det må tas i betraktning når man skal finne ut hvor mye man bør veie. Så her må TS forklare hva hun mener med fin beinbygning.

Mål håndleddet, så ser du om du har liten, medium eller stor beinbygning. Og så kan du sjekke hva du bør veie. Så må du ta i betrakning om du har mye eller lite muskler. Jeg er kvinne, men har så stor (altså bred) beinbygning at jeg hadde til og med gått som stor beinbygning hvis jeg var mann... Da må det også mer kjøtt til for å dekke. Jeg er normalvektig selv med 26 i BMI og nesten utrent.

Anonymous poster hash: 9f16e...716

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mål håndleddet, så ser du om du har liten, medium eller stor beinbygning.

Høres rart ut. Jeg har så smale håndledd at det nesten er litt ekkelt, hendene mine ser kjempestore ut. Jeg har derimot brede skuldre og massive høye hoftebein, men er smal rundt hoftene. Føler ikke håndleddet tar hensyn til alt dette. Har også ei venninne som har smale skuldre og hofter, men klarer ikke å ta seg selv rundt håndleddet.

Anonymous poster hash: ea6b8...8f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres rart ut. Jeg har så smale håndledd at det nesten er litt ekkelt, hendene mine ser kjempestore ut. Jeg har derimot brede skuldre og massive høye hoftebein, men er smal rundt hoftene. Føler ikke håndleddet tar hensyn til alt dette. Har også ei venninne som har smale skuldre og hofter, men klarer ikke å ta seg selv rundt håndleddet.

Anonymous poster hash: ea6b8...8f2

Det kan også ha med hvor lange fingre hun har. Jeg har små håndledd, men bittesmå fingre, så klarer bare akkurat og ta rundt.

Anonymous poster hash: 8ca10...b1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva man "skal" veie? For et rart spørsmål. Så lenge du er i kategorien normalvektig, altså ikke overvektig eller mager, er vel det en smaksak? Hva trives du med selv? Har begrepet personlig trivselvekt blitt borte?

"Skal"?

Hvem er det som skal bestemme det, mener du? Leger, personlige trenere eller for å innfri bestemte krav til utseendet?

:klo:

Anonymous poster hash: 64b39...462
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...