bellamamma Skrevet 15. mars 2014 #1 Skrevet 15. mars 2014 (endret) Hei! Skal reise til Spania med jenta mi på 6 mnd om en uke. Flyturen tar ca 6-7 timer. Er utrolig bekymret for hvordan i all verden lillemor skal greie å finne roen å få seg litt søvn. Har ikke fått til bæresjal, og lillemor sovner bare i sengen sin hjemme, eller i vogn ute (når man triller den). Noen tips? Dere som bare skal fortelle hvor fælt det er med babygråt på fly kan diskutere det en annen plass Endret 15. mars 2014 av bellamamma
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Før kunne man forhåndsbestille en slags bærebag som kan henges på veggen i flyet når man sitter på første rad. Vet ikke om det ennå er slik. Høre med flyselskapet? Anonymous poster hash: 17dd2...0c7 1
Sommernatt Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Hør med flyselskapet om du kan få bassinet :-) Det var redningen da vi fløy til Thailand. Ellers kan du leie/kjøpe flybaby! 1
Gjest chiki Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Hun fikk ligge på tvers i fanget vår, fikk tutt og teppe og bare sovnet:) Begge veier, samme når hun var nesten 2 år
Sol79 Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Vår måtte bæres fram og tilbake i midtgangen og da sovnet hsn ganske fort. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Hvorfor må du på død og liv dra til spania med en baby? Anonymous poster hash: 57b9b...e7a 5
Sol79 Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 Hvorfor må du på død og liv dra til spania med en baby?Anonymous poster hash: 57b9b...e7a Handler vel litt om død og liv, men om ferie. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 seriøst fatter ikke at det er lov med småbarn på fly. de lager så jævelig med bråk og ødelgger alle andres tur. skjønner ikke at småbarnforeldre vil fly langt med små. er dete sadistiske og vil torturere ørene til andre. kommer til å bli barnegråt og folk som klikker innvendig... fy fan Anonymous poster hash: 229fb...c0b 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 Vi reiste med vår lille krabat når han var 11 mnd. I ca 10 timer. Gikk over alle forventninger. Han sov begge veiene.. Vi hadde med dyna han som vi la over beina våre og der lå han å kosa seg. Fikk melke flaske på vei opp. Også nesedråper..... :-) god tur, kos dere i varmen :-)Anonymous poster hash: 17dce...838 1
miramis Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 Egoistisk og teit å dra på lang flytur med små barn. Og det sier jeg ikke pga. babygråt. :-) 2
Miss I.W. Skrevet 15. mars 2014 #11 Skrevet 15. mars 2014 Hvis du er usikker på om hun vil sovne i armene deres kan du prøve en å ha en mykbag på fanget, evt. på gulvet. På lengre turer har vi vært veldig heldige å fått et ledig sete siden av oss. Vær tidlig ute på flyplassen og spør pent om det er fullt og om det er mulig. Og til dere andre som ikke kunne dy dere; ja, en må reise med småbarn på ferie også! Alle gråter ikke og vi gjør det ikke bare for å irritere dere som visstnok aldri har vært små selv. 1
Gjest ashanti Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 seriøst fatter ikke at det er lov med småbarn på fly. de lager så jævelig med bråk og ødelgger alle andres tur. skjønner ikke at småbarnforeldre vil fly langt med små. er dete sadistiske og vil torturere ørene til andre. kommer til å bli barnegråt og folk som klikker innvendig... fy fan Anonymous poster hash: 229fb...c0b Jeg fatter ikke hva det er med dere som ikke tåler å høre barnegråt/lyder fra barn. Tror dere virkelig at fly er forbeholdt voksne og at alle som har babyer og småbarn skal la være å fly noe sted tilfelle det er en eller annen supersensitiv person ombord på flyet som ikke tåler å høre lyder og som tror at verden skal tilpasse seg det? Dere er klar over at dere selv har vært babyer en gang? Da gråt dere nok dere også, også i situasjoner hvor foreldrene deres helst skulle sett at dere ikke gjorde det. Vi er mennesker alle sammen, og det er rimelig drøyt og egoistisk å forvente at folk med babyer skal holde seg hjemme for hvis ikke "ødelegger de turen til alle andre". Jeg blir helt uvel av folk som ser på det som et kjempeproblem at noen har med seg et barn på et fly. Da tenker jeg at det heller er de som har et problem med barn som bør holde seg hjemme. For et I - landsproblem det er å sitte å være sint på at småbarnsforeldre flyr med barna.
bellamamma Skrevet 15. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 15. mars 2014 Takk for gode tips! Har sendt mail til flyselskapet for å høre om mulighet for å låne vugge. Om ikke var det en god ide med mykbag på fangene våre
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #14 Skrevet 15. mars 2014 Babygråt er slitsomt men forståelig. Sist jeg var på flytur var det derimot en mor som valgte å skifte bæsjebleie på poden på seteraden bak meg. Det var stellebord på toalettet om bord.. Anonymous poster hash: 19724...135 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #15 Skrevet 15. mars 2014 Jeg fatter ikke hva det er med dere som ikke tåler å høre barnegråt/lyder fra barn. Tror dere virkelig at fly er forbeholdt voksne og at alle som har babyer og småbarn skal la være å fly noe sted tilfelle det er en eller annen supersensitiv person ombord på flyet som ikke tåler å høre lyder og som tror at verden skal tilpasse seg det? Dere er klar over at dere selv har vært babyer en gang? Da gråt dere nok dere også, også i situasjoner hvor foreldrene deres helst skulle sett at dere ikke gjorde det. Vi er mennesker alle sammen, og det er rimelig drøyt og egoistisk å forvente at folk med babyer skal holde seg hjemme for hvis ikke "ødelegger de turen til alle andre". Jeg blir helt uvel av folk som ser på det som et kjempeproblem at noen har med seg et barn på et fly. Da tenker jeg at det heller er de som har et problem med barn som bør holde seg hjemme. For et I - landsproblem det er å sitte å være sint på at småbarnsforeldre flyr med barna. Vet du hva? Man må faktisk ikke fly for å komme seg på ferie. Jeg er gravid nå og elsker å reise. Men ikke for enhver pris... De neste 3 årene satser vi på hytteturer, teltturer og bilturer. Behagelig for oss, barnet og medpassasjerer Anonymous poster hash: aab5a...00f 3
ViljaH Skrevet 15. mars 2014 #16 Skrevet 15. mars 2014 Jeg hadde med bilstolen ombord og baby sov i den fastspent. Men da må du betale litt for det setet. Sist fløy vi langt uten eget sete, da ga jeg ham grøt så han var god og mett, så ammet jeg ham til han sovnet. Så sov han i 5 timer i fanget. Han er en rolig type da. Andre foreldre gikk rundt og bysset til barna sovnet. Barnegråt på fly er et svært overdrevet problem. Jeg har flydd mye, og opplever det sjeldent. Om så et barn gråter i 10-15 min før det sovner, er ikke det noe å syte så fælt over, man må tåle å ha andre tett på seg når man flyr. Hvis ikke, så får man la være å fly.
Blåklokke Skrevet 15. mars 2014 #17 Skrevet 15. mars 2014 Tror babyer har det best hjemme, jeg. Jeg hadde feriene hjemme i Norge til barnet var stort nok til å sette pris på utenlandsreiser og til hun klarte å kose seg på flytur. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #18 Skrevet 15. mars 2014 Vet du hva? Man må faktisk ikke fly for å komme seg på ferie. Jeg er gravid nå og elsker å reise. Men ikke for enhver pris... De neste 3 årene satser vi på hytteturer, teltturer og bilturer. Behagelig for oss, barnet og medpassasjerer Anonymous poster hash: aab5a...00f Vet du hva? Det er faktisk ikke gitt at bilturer er så mye bedre for baby enn flyturer. Min sønn (nå 18 mnd gammel) HATER å kjøre bil, og sånn har han vært helt siden han var nyfødt. Verst var det mens vi brukte babysetet, da hylte han seg hes hver eneste gang vi var ute og kjørte, og jeg husker fortsatt med gru den forferdelig tøffe turen vi hadde til hytta da han var 6 måneder gammel. Fly derimot har aldri vært noe problem, vi har flydd med ham fire ganger, og hver gang har han vært blid som en sol mens han har vært våken og sovnet raskt i armene våre når han har vært trøtt. Det er ikke så dumt å vente med å uttale seg om sånne ting til man faktisk har fått barn!Anonymous poster hash: 0a044...942 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #19 Skrevet 15. mars 2014 Jeg har flydd med gutten min sikkert 15 ganger siden han ble født Han er 20 mnd nå. Fløy senest forrige mnd, til og fra spania. Aldri hatt noe problem med gråting eller noe sånn. Han har ammet og sovnet, og sovet i fanget. Ellers kan du jo bestille eksta sete så dere kan ha bilsete med Nå er han stor og jeg underholder han med andre ting, men pdd har vi aldri hatt problemer med at han gråter. Det går nok så fint at Anonymous poster hash: 2c1f9...76c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #20 Skrevet 15. mars 2014 Det enkle er ofte det beste. Gjør som vi har gjirt i årevis; litt rødvin eller Jägermeister i tåteflasken. Anonymous poster hash: 33d9f...0fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå