Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er altså snakk om ei god venninne av meg som egentlig alltid har vært ganske oppmerkssomhetsyk. Vi går i samme klasse (tiende) og i går så var vi sammen med med henne og 2-3 andre venninner i en idrettshall i nærheten. Etter å ha vært der i to timer bestemte vi oss for å gå ut å ta en pause, men da ville ikke denne venninnen være med. Vi spurte henne flere ganger, men hun bare ristet på hodet og virket egentlig ganske sur. Vi fire (uten denne venninnen) gikk ut satte vi oss i cafeen, da var hun i hallen sammen med foreldrene sine og mine foreldre.

Da vi skulle gå, begynte hun å gråte. Ikke vet jeg hvorfor, men det virket som om hun var irritret på oss for at vi hadde gått ut. Nå har jeg også funnet ut av at hun i tillegg går rundt til folk å sier at vi var slemme mot henne og masse rart. Noe som ikke stemmer i det hele tatt. Jeg er veldig redd for at hun nå sier det til flere også sprer dette ryktet seg.

Burde jeg ta det opp med henne snarest mulig? Evt. hva bør jeg si?

Anonymous poster hash: 833ef...110
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jepp, snakk med henne selfølgelig. Eneste måten å finne ut av det. Kommer ikke noe godt ut av å fly rundt og spekulere.

Endret av Cordelia
Skrevet

Snakk med henne ja. På en saklig og rolig måte:) kan hende hun ikke har det så bra? Det er litt vanskelig å vite hvordan man skal "oppføre" seg om ting er litt kjipt når man skal være sosial.

Kan godt hende hun ville ha en liten pause fra det sosiale men syns det var vanskelig å si det til dere..? Hva sa hun når hun sa nei til å være med ut?

Eller så kan det hende hun føler at en av dere sa/gjorde noe hun ikke tålte som kanskje ikke var meninga?

Men spør henne. Og si at hun må si ifra (på en ordentlig måte) om noen sa noe hun ble lei seg for. Eller at hun gjerne kan ta deg til side og fortelle deg at hun er sliten hvis det er det som er greia.

Virker nok som det ligger noe mer bak enn at hun bare vil skape drama? Jeg vet ikke, det kommer helt an på hva samtalen deres gikk ut på og om hun har oppført seg dårlig/lignende tidligere..

AnonymBruker
Skrevet

Hvis din venninne er en dramaqueen/kjent for å skape drama kan det tenkes at folk tar det med en klype salt, det hun sier.

Jeg tror dere gjør lurt i å glemme hele greia, og være hyggelig mot henne neste gang dere treffes. Jenter på din alder (unnskyld) har en tendens til å skape drama av veldig lite, og ting blir bare verre og verre. Dette oppleves som litt spennende også. Av mange.

Hvis du opplever at sladderen er et stort problem, spør du henne på en ikke aggressiv måte om det stemmer at hun forteller at dere har vært slemme mm., og at dere synes det er leit og urettferdig (eller hva dere føler). Det er lurt at bare én av dere snakker med henne, så hun ikke føler at dere angriper henne. Da løser dere ingenting, tvert i mot.

Anonymous poster hash: f3634...2b7
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville bare holdt meg unna denne kjerringa.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...