AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 føler jeg.... Jeg har alltid vært plaget med litt flass. har prøvd Bio+, head and shoulders (ble værre) og div andre sjampoer som vistnok skal være så bra. MEN det gir seg ikke, å nå er jeg på randen av galskap. klør og klør og klør!!! har begynt å klø nå i det siste (siste mnd). vasker håret annenhver dag, lufttørker det for at hårføner ikke skal irritere hodebunnen enda mer! bruker ikke hårspray osv. det har hendt seg at jeg har klødd av flak så det blir små overfladiske sår i hodebunnen, noe som ikke er et veldig godt tegn tror jeg. har ikke sjekket meg for psoriasis eller noe men for all del om jeg kan ha noe sånt så sier det seg selv at jeg må finne ut av det. har prøvd parfymefri sjampo uten hell også.... anyone? Anonymous poster hash: 8bf0a...da5
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #2 Skrevet 14. mars 2014 Det er en sjampo på apoteket som heter Selsun eller noe sånt, vil tro den hjelper deg ganske raskt. Det er vel en seborreisk eksen, tipper jeg. Anonymous poster hash: d17f1...b33
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #3 Skrevet 14. mars 2014 Det er en sjampo på apoteket som heter Selsun eller noe sånt, vil tro den hjelper deg ganske raskt. Det er vel en seborreisk eksen, tipper jeg.Anonymous poster hash: d17f1...b33 da må jeg prøve den! takk Anonymous poster hash: c2b9d...d4b
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Jeg vil anbefale deg å gå til lege slik at du kan finne ut hva flasset kommer fra. Om det er tørr hud, eksem, sopp i hodebunnen eller psoriasis. De forskjellige tilstandene krever forskjellige behandlinger. Vet veldig godt hvordan du har det, sliter med psoriasis i hodebunnen og det blir bare ikke bra. For min del har det faktisk hjulpet å føne håret slik at jeg ikke går rundt og er fuktig inntil hodebunnen så lenge. Og forsøk å se om du kan klare å vaske håret sjeldnere . Du kan jo også vurdere om du vil kjøpe sjampen NISIM som visstnok skal være veldig god, den er anbefalt helt nederst i denne artikkelen: http://www.klikk.no/mote/kamille/moteogskjonnhet/article894759.ece Anonymous poster hash: 2ee35...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Jeg har samme plagen, periodevis. Bruker shampo uten parfymer, unngår å vaske håret hver dag, og bruker ikke hårføner og andre produkter. Stress kan gjøre det verre for meg, så jeg prøver å unngå stress. Anonymous poster hash: 3add9...933
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Denne sjampoen er helt fantastisk mot flass, og så er den superdrøy (og med det veldig økonomisk), absolutt verdt et forsøk! http://lushnorge.no/produkt/harprodukter/shampo-i-fast-form/soak-and-float Anonymous poster hash: aa790...8de
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #7 Skrevet 15. mars 2014 trodde jeg hadde flass, det klødde i hodebunnen og fikk sår. Viste seg at jeg ikke hadde flass, men veldig skjør hodebunn som følge av å ha brukt head and shoulders. den shampoen fjerner visstnok ALT; og er ikke bra å bruke. Jeg byttet til en mild sjampo, og etter noen uker er hodebunnen min fin :-) Anonymous poster hash: 598d8...b3d
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #8 Skrevet 15. mars 2014 Det er en sjampo på apoteket som heter Selsun eller noe sånt, vil tro den hjelper deg ganske raskt. Det er vel en seborreisk eksen, tipper jeg.Anonymous poster hash: d17f1...b33 En som heter Fungoral også mot flass og seborrisk eksem. Denne er gull! Anonymous poster hash: 0d19e...44b 1
Zinnia Skrevet 15. mars 2014 #9 Skrevet 15. mars 2014 3 råd: - bytt til shampo uten SLS/SLES (og mest mulig naturlig, minst mulig tilsetninger. Pureology, Alterna og Giovanni f. eks.) - masser en blanding av castor og kokosolje i hodebunnen og sov med det et par ganger i uken, evt hver natt i begynnelsen. - vask håret minst mulig.
Gjest RompeRusk Skrevet 15. mars 2014 #10 Skrevet 15. mars 2014 3 råd: - bytt til shampo uten SLS/SLES (og mest mulig naturlig, minst mulig tilsetninger. Pureology, Alterna og Giovanni f. eks.) - masser en blanding av castor og kokosolje i hodebunnen og sov med det et par ganger i uken, evt hver natt i begynnelsen. - vask håret minst mulig. This!!! Slet med kløe, flass og irritert hodebunn i ca 10 år, prøvde alt av flasssjampoer som fantes, før jeg oppdaget balsammetoden (hårvask uten sls). Kløen ga seg etter noen dager 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #12 Skrevet 15. mars 2014 takk for masse gode svar dere!! skal så klart til legen, men har ikke mulighet akkurat nå, jobber mye å null mulighet for å ta meg fri så jeg kommer meg på legen. hektisk!! Anonymous poster hash: c2b9d...d4b
Adhara Skrevet 15. mars 2014 #14 Skrevet 15. mars 2014 Det eneste som funker for meg når hodebunnen blir sånn er Fungoral, fås kjøpt på apoteket, er ganske dyr men drøy i bruk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå