AnonymBruker Skrevet 14. mars 2014 #1 Skrevet 14. mars 2014 Hva gir man i dåpsgave når man er tante/onkel? Var en tråd med andre råd, men da dersom man er venner av foreldrene til dåpsbarnet.. Med en prisklasse på 2-500,-? Hva mener du er en fin gave? Anonymous poster hash: e0df6...caa
Tante-Sofie Skrevet 15. mars 2014 #2 Skrevet 15. mars 2014 Det kommer jo helt anpå økonomi. Da jeg ble tante første gang var jeg "fattig student" og brukte ca 500 på dåpsgaven. Siste gang jeg ble tante, var jeg gift og i full jobb og brukte da va 1500 på dåpsgaven.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #3 Skrevet 15. mars 2014 Jeg gav nylig noe til 600 som tante og syntes det er nok. Vi er ikke en familie som gir enorme gaver. Besteforeldre gir rundt 1000 hos oss. Anonymous poster hash: 3d35a...339 1
funfacts Skrevet 15. mars 2014 #4 Skrevet 15. mars 2014 Synes det er så dumt at man skal henge seg opp i pris når man skal gi noe. Gi noe du tror barn og foreldre setter pris på og noe du synes er fint. Om det koster 300,- eller 1500,- har ingenting å si. Vi ble like glade for alle gavene vår datter fikk til dåpen, selv om prisforskjellen var stor på det tre onklene/tantene. Kanskje jeg er en av de få som mener at det er tanken som teller?
Nuttapia Skrevet 15. mars 2014 #5 Skrevet 15. mars 2014 Dette er hva jeg har gitt eller min sønn har fått: Medlemsskap i boligbyggelag Barnebøker, eks Thorbjørn Egner, musikkbøker Bestikksett med skåler, barnemotiv Pen slipsnål og slips Generelt smykke. Personlig synes jeg armbånd er veldig fint Lekekasse, med barnets navn på Jeg tilbudte å lage (i tillegg til gave) dåpskaka til min nevøs dåp, som utrolig nok ble kjempefin
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2014 #6 Skrevet 15. mars 2014 Jeg gav 12 500 kr. Anonymous poster hash: f6459...4eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå