Gå til innhold

Svarte "prikker" under kattens hake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har lagt merke til noen små, svært små, klumper/baller som er svarte under pus sin hake. Jeg peller noen av dem vekk, men de blir bare flere, eller i alle fall like mange..

Har prøvd å finne dem andre steder på kroppen, men det ser ut til at de kun er der. Han klør seg litt i ørene, og litt rundt halsbåndet, så det blir uansett en tur til veterinæren neste uke.

Men jeg lurte på om noen har sett noe slikt før? Kan det være egg? Minstenker at han kanskje har litt midd i ørene siden han klør seg.. Men kan midd legge egg kun under haken? Det kan da umulig være lopper ol. da vi ikke har merket noe, og han ikke klør seg unormalt mye andre steder.. Jeg ser heller ikke noe i pelsen, annet enn en skorpe på ryggen. Men det må være noe som vokser, siden det ikke forsvinner under haken selv om jeg plukker mye av det vekk.

Veterinæren vet nok, men kanskje noen her har vært borti noe liknende, eller vet hvordan evt. egg fra midd, lopper ol kan se ut?

Takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ut som noe som på fagspråket kalles Feline acne (altså kattekviser). Det er ganske vanlig for puser å få. Pusina har hatt det flere ganger, og det har bestandig gått tilbake av seg selv etter en tid. Ellers er det vanlig at de klør seg litt i ørene, uten at det betyr at det er midd på gang. :) Men er du i tvil, så er det bedre med en tur for mye til vetten, enn en tur for lite. :)

Skrevet

Begge mine har det samme. Det kommer og går, men det ble bedre av å bytte fra porselen til metallskåler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...