Gå til innhold

MyFitnessPal viser så lave kalorimål!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 165 cm høy og 66 kg. Jeg vil ned til 62, og bruker MFP til å logge kalorier. Jeg vil gjerne ligge jevnt på 1600-1900, avhengig av aktivitetsnivå.

MFP vil ha meg ned på omtrent 1400, når jeg skriver at jeg er i lett aktivitet hver dag (er lærer, mye ståing og gåing. Logger joggeøkter og gåturer i tillegg).

Flere som synes at MFP har lave mål? Bruker dere dem?

Anonymous poster hash: fa81e...74a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor mye har du lagt inn at du vil ned pr uke? Kanskje har du satt deg for ambisiøse mål (og da må du jo spise lite)?

Selv har jeg bare tatt utgangspunkt i BMR-kalkulatoren på trening.no og ligger på min BMR, siden jeg bare mosjonerer, og ikke egentlig trener.

Ja, også er MFP basert på at man "tjener" ekstra kalorier når man trener, og disse skal man spise, eller kanskje halvparten av dem - jeg legger ikke inn aktivitet, jeg blir sliten bare av tanken på det ekstra styret, haha :fnise:

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 163 cm og skulle gå fra 62 kg til 58 kg. Lifesum ga meg da 1290 kalorier om dagen. Hadde da en lite aktiv hverdag utenom trening. Trente dog neste dagelig så spiste ca 1600 kalorier om dagen og gikk ned det jeg skulle innenfor den tiden som var oppsatt.

Siden jeg skulle spise så lite, så måtte jeg tenke meg godt om. Lærte meg da å spise så rent som mulig og så mye grønt som mulig. Har heldigvis beholdt dette kostholdet.

Anonymous poster hash: 67647...bbb
AnonymBruker
Skrevet

Myfitnesspal gav meg greit kalorimål, men vær obs på at det er brukerene som legger inn(mange) av varene der, og veldig mange skriver feil. Er noen kjøtthuer som ikke har fått med seg at myfitnesspal er amerikansk. De skriver ikke desimaler med komma slik vi gjør, men med PUNKTUM! Så når noen legger inn en vare og skal skrive f.eks. "6,4 g" karbohydrater så faller kommaet bort, og så sitter man plutselig med 64g karbohydrater... Så legg helst inn alle dine egne matvarer så du vet det er riktig.

Anonymous poster hash: c808b...cb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...