Gå til innhold

Gruer meg til å date fordi jeg føler meg ikke bra nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må vel ta denne som anonym siden jeg skammer meg sånn.

Saken er at jeg har dårlig økonomi pga at jeg ikke ferdig med utdanning enda,og fordi jeg er delvis arbeidsledig (jobber deltid). Inntil jeg får orden på dette bor jeg i en leilighet i min fars hus.Det er for dyrt for meg å leie leilighet et annet sted.

Jeg er ikke noe uselvstendig person.Flyttet hjemmenifra da jeg var 18 og har bodd flere år på en annen kant av landet. Men når jeg blir kjent med menn på nettdating føler jeg at det er så flaut å si at jeg bor i en leilighet i min fars hus..

Jeg er i midten av 30-årene og føler de tenker negativt om dette siden jeg er såpass voksen...Noen fleiper med at jeg "bor hjemme" (på jenterommet) - hvilket jeg ikke gjør da jeg har egen leilighet.

Kjenner andre som leier leilighet hos søsken, tante/onkel eller andre familiemedlemmer uten at noen reagerer på det,men likevel tenker jeg at bosituasjonen min kanskje virker rar..

Hva hadde dere tenkt?Hadde dette vært en dealbreaker for noen av dere menn å date en som bor i samme hus som far eller mor?

Anonymous poster hash: c00bc...b40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke noe galt i å bo i en leilighet i din fars hus..... :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du bor jo ikke med faren din, du leier av han, og bor i egen leilighet. Dette er ikke noe å tenke på eller skjemmes for TS! Og det er jo bare tilfeldig at leiligheten ligger der den ligger slik at din nabo også er din far :)

Anonymous poster hash: 478b0...c61
Skrevet (endret)

Jeg vet alt om hva det vil si å grue seg til å date....

Men tenk slik, som jeg prøver å gjøre:

1. Du er flink hvis du kommer deg ut uansett om daten går bra eller ikke!

2. Legg daten opp til en måte som gjør at du koser deg litt, og ser på det som bra underholdning, uansett om det går bra eller ikke! :) Enten at du ser på situasjonen som et selskap mens du er ute å spiser middag istedet for å spise alene, eller at du ser på situasjonen som en å gå ut på en liten treningstur med. Et følge. Da får du gjort to ting om gangen... Daten blir ikke bortkastet, for du ville spise ute uansett, eller du ville ta deg en treningstur uansett :)

3. Ikke vær redd for å ikke være bra nok! Ingen er perfekte! Og husk at du er tøff som våger for mange gruer seg til slike situasjoner... dvs alle er litt redd for avvisninger og pinlige situasjoner, tror jeg ;). Vær deg selv, stå for dine verdier, meninger og tanker i livet! Husk at daten bør eller er like nervøs som deg. Alle normale mennesker synes at en date er en litt kjip situasjon, for alle vil jo egentlig være i mål :)

Endret av Meline37
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet alt om hva det vil si å grue seg til å date....

Men tenk slik, som jeg prøver å gjøre:

1. Du er flink hvis du kommer deg ut uansett om daten går bra eller ikke!

2. Legg daten opp til en måte som gjør at du koser deg litt, og ser på det som bra underholdning, uansett om det går bra eller ikke! :) Enten at du ser på situasjonen som et selskap mens du er ute å spiser middag istedet for å spise alene, eller at du ser på situasjonen som en å gå ut på en liten treningstur med. Et følge. Da får du gjort to ting om gangen... Daten blir ikke bortkastet, for du ville spise ute uansett, eller du ville ta deg en treningstur uansett :)

3. Ikke vær redd for å ikke være bra nok! Ingen er perfekte! Og husk at du er tøff som våger for mange gruer seg til slike situasjoner... dvs alle er litt redd for avvisninger og pinlige situasjoner, tror jeg ;). Vær deg selv, stå for dine verdier, meninger og tanker i livet! Husk at daten bør eller er like nervøs som deg. Alle normale mennesker synes at en date er en litt kjip situasjon, for alle vil jo egentlig være i mål :)

Takk!!! Veldig bra skrevet:) det er akkurat sånn det er,kjenner meg veldig igjen.

Kanskje det egentlig bare er selvtillit jeg trenger, og å slappe litt mer av når jeg er på date:)

Anonymous poster hash: c00bc...b40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...